معایب تیگو 7 چیست؟ بررسی 5 مشکل اساسی و مهم

کدخبر: 2379817

بررسی معایب تیگو 7

تیگو 7 یکی از زیباترین کراس‌اوورهای چینی در ایران به شمار می‌رود که توسط شرکت مدیران خودرو وارد کشور می‌شود و به دست خریداران می‌رسد. 7Tiggo به دلیل ظاهر شیک و طراحی کابین مینیمال در بازار ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. بااین‌حال، مانند هر خودروی دیگری، تیگو 7 نیز معایبی دارد که قبل از خرید این ماشین باید از آن‌ها اطلاع پیدا کنید. در ادامه 5 مورد از معایب تیگو 7 را بررسی خواهیم کرد. اگر به دنبال یافتن مشکلات تیگو 7 و بررسی ارزش خرید آن هستید، این مطلب به شما در تصمیم‌گیری برای خرید 7tiggo کمک خواهد کرد.

1. ضعف در عملکرد موتور؛ یکی از اصلی‌ترین معایب تیگو 7

تیگو 7 با موتور کوچک 1.5 لیتری توربوشارژ شتاب‌گیری اولیه خارق‌العاده و چندان چشمگیری ندارد و نمی‌توان از آن انتظار رانندگی اسپرت و مسابقه‌ای را داشت (خودرو وحشی و پرشتابی نیست). گیربکس CVT (اتوماتیک) تیگو 7 در برخی مواقع به‌خصوص در هنگام شتاب‌گیری‌های ناگهانی، عملکرد کند و نامناسبی دارد. به همین دلیل توربو بودن موتور آن برتری خاصی نسبت به پیشرانه‌های تنفس طبیعی ایجاد نمی‌کند.

همچنین به کار بردن این قطعات فنی کلاس‌بالا همانند موتور توربو در تیگو 7، قیمت خرید نقدی این خودرو را به شکل سرسام‌آوری بالا برده است. به همین دلیل نمایندگی‌های مجاز فروش مانند سپند خودرو اقدام به فروش اقساطی چری تیگو 7 کرده‌اند. با استفاده از شرایط ویژه‌ای که سپند خودرو برای مشتریان خود در نظر گرفته است، امکان پرداخت اقساط خودروی خریداری شده به‌صورت بلندمدت وجود دارد.

2. کیفیت سواری و هندلینگ کمی نامطلوب؛ یکی دیگر از مشکلات تیگو 7

یکی دیگر از معایب تیگو 7، سیستم تعلیق و سواری خودرو خشک و کوبنده در ناهمواری‌های جاده‌ای برای سرنشینان عقب است. همچنین فرمان‌پذیری یا هندلینگ 7tiggo در گذر از پیچ‌وخم‌های مسیر با سرعت بالا آن‌چنان جالب نیست و راننده در این هنگام کنترل خوبی روی ماشین ندارد. از طرف دیگر در سرعت‌های بالا صدای جاده و موتور ماشین به‌وضوح در داخل کابین خودرو به گوش سرنشینان می‌رسد.

البته توجه داشته باشید که تیگو 7 فقط یکی از محصولات کراس‌اوور پرفروش کارخانه چری کشور چین در ایران است. کمپانی چری به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده خودرو میان خودروسازان چینی در ایران شناخته می‌شود. ماشین‌های تیگو 5، تیگو 7 پرو و فیدلیتی، سایر کراس‌اوورهای پرطرف‌دار این کمپانی در کشور ما هستند. محصولات چری توسط مدیران خودرو مونتاژ و به بازار ایران عرضه می‌شود. همچنین شرکت مدیران خودرو امکان خرید و فروش اقساطی چری را به علت استقبال گسترده جوانان ایرانی از محصولات این کمپانی چینی، میسر کرده است.

 

Picture1

هندلینگ نامطلوب در جاده‌های ناهموار؛ یکی از مشکلات تیگو 7

3. امکانات رفاهی تیگو سون در مقایسه با رقبای هم‌رده نامناسب است

فضای پای سرنشینان عقب تیگو 7 مخصوصا برای افراد قدبلند کمی محدود است که تجربه ناخوشایندی را هنگام سوار شدن ماشین برای این افراد رقم می‌زند. همچنین متریال استفاده شده برای قطعات داخل کابین ماشین تیگو سون مانند روکش صندلی‌ها و داشبورد در حد یک خودرو کلاس بالای کراس‌اوور نیست.

از جمله مشکلات تیگو 7 در مقایسه با رقبای خود بهره نبردن از امکانات رفاهی مانند تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، صندلی شاگرد برقی و سانروف در همه نسخه‌های این ماشین است. کمبود امکانات رفاهی ارزش خرید این خودرو را در مقایسه با قیمت بالای فروش آن کاهش می‌دهد.

 

Picture1

محدود بودن فضای پای سرنشینان صندلی عقب؛ یکی دیگر از معایب تیگو 7

4. افت قیمت شدید 7tiggo در بازار دست‌دوم؛ ازجمله معایب قابل‌توجه و مهم در بازار خودرو ایران

تیگو سون در بازار دست‌دوم افت قیمت قابل‌توجهی دارد و این موضوع مهم‌ترین مورد در لیست معایب تیگو 7 داخل ایران است. فروش تیگو سون دست‌دوم در ایران، نیاز به زمان و حوصله بیشتری نسبت به سایر خودروهای هم‌رده دارد تا مالک خودرو متضرر نشود؛ زیرا اغلب مشتریان ترجیح می‌دهند که 7tiggo را به شیوه اقساطی و صفرکیلومتر خریداری کنند. ازاین‌رو اگر به خودرو به چشم یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنید، تیگو 7 گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود.

5. بهره نبردن تیگو 7 از سیستم AWD؛ یکی از موارد ناخوشایند برای دوستداران ماشین اسپرت

تیگو 7 از سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک (AWD) بهره نمی‌برد که می‌تواند در شرایط آفرود و زمستان‌های برفی مشکل‌ساز باشد. این موضوع برای کراس‌اووری پرچم‌دار چندان رضایت‌بخش به نظر نمی‌رسد. این موضوع بر هندلینگ تیگو سون در جاده‌های ناهموار هنگام سفر نیز تاثیر گذاشته است. نبود سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک در تیگو 7 نیز قیمت بالای این ماشین را زیر سوال می‌برد. همچنین گزارش شده است که برخی از مالکان تیگو 7 از مشکلاتی مانند نشت روغن، ضعف سیستم برق و ایرادات مربوط به گیربکس CVT گلایه کرده‌اند.

 

Picture1

نبود سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک؛ یکی از مشکل‌های اساسی کراس اوور تیگو 7

تیگو 7 خودرویی با شتاب‌گیری نامناسب برای رانندگی اسپرت و مسابقه‌ای

در این مقاله به بررسی 5 مورد از معایب تیگو 7 پرداختیم. شتاب کم، فضای کوچک صندلی عقب، افت قیمت شدید در بازار دست‌دوم و کم بودن امکانات رفاهی در مقایسه با قیمت بالا، ازجمله مشکلات تیگو 7 هستند. بااین‌حال 7tiggo یک کراس‌اوور خانوادگی با امکانات رفاهی بالا است که انتخاب مناسبی برای رانندگی در شهر و مسیرهای عادی به شمار می‌رود؛ اما اگر به دنبال شتاب بالا هنگام شروع حرکت، هندلینگ اسپرت و مسابقه‌ای، سواری نرم و کیفیت بالای متریال هستید، ترجیحاً به سراغ گزینه‌های دیگر در این رده قیمتی بروید.

 

ارسال نظر: