تجربه سفر فرست کلاس به استانبول

کدخبر: 2379870

همان‌طورکه می‌دانید قیمت بلیط هواپیما از تهران تا استانبول ثابت نیست و به عوامل مختلفی گره زده شده است. یکی از فاکتورهای موثر در نرخ نهایی بلیط، نوع پرواز به‌شمار می‌آید. نوع پرواز تا حد قابل‌توجهی روی قیمت بلیط هواپیما از تهران تا استانبول و خرید بلیط استانبول به تهران تاثیر می‌گذارد. در این مطلب درباره تجربه سفر به استانبول با پرواز فرست کلاس صحبت خواهیم کرد.

انواع پروازها به استانبول ترکیه

پرواز به‌سمت مقصد در انواع مختلفی طراحی شده تا مسافران حق انتخاب داشته باشند. به‌طورکلی پروازها را می‌توان در سه گروه اکونومی، بیزینس و فرست کلاس دسته‌بندی کرد. البته در بعضی از شرکت‌های هواپیمایی سه نوع پریمیوم اکونومی، پریمیوم بیزینس و پریمیوم فرست کلاس هم طراحی شده‌اند.

گاهی این بلیط‌ها همگی متعلق به پرواز با یک هواپیما هستند؛ به‌شکلی که مسافران اکونومی در بخشی از هواپیما و مسافران فرست کلاس در قسمتی دیگر می‌نشینند. در بعضی موارد هم همه ظرفیت هواپیما به مسافران یک نوع خاص از پرواز اختصاص داده می‌شود. پروازهای اکونومی، بیزینس کلاس و فرست کلاس در امکانات و قیمت با هم متفاوت هستند.

00

نحوه خرید بلیط پرواز فرست کلاس به استانبول

برای خرید بلیط فرست کلاس به مقصد استانبول وارد سایت یا اپلیکیشن علی‌بابا شوید. در نوار بالایی صفحه شهر یا فرودگاه را در مبدا و مقصد مشخص کنید. حالا نوبت به تعیین تاریخ سفر می‌رسد. چه زمانی قصد سفر به استانبول یا بازگشت از آن را دارید؟ تاریخ دلخواه را روی تقویم نمایش داده شده، تیک بزنید.

در این مرحله باید تعداد مسافران را از سه گروه بزرگسال (مسافران بالای 12 سال)، کودک و نوزاد انتخاب کنید. پیش از ضربه روی گزینه جستجو، تعیین نوع پرواز را در همین کادر از یاد نبرید و آن را روی فرست کلاس تنظیم کنید. در این صفحه فهرستی از همه پروازهای فرست کلاس از مبدا به‌سمت استانبول را مشاهده خواهید کرد. با مقایسه آفرهای موجود در این لیست، بلیط دلخواهتان را بخرید.

برای تجربه سفر فرست کلاس باید بلیط استانبول متعلق به شرکت‌های هواپیمایی امارات ایرویز یا قطر ایرویز را بخرید. طبق قوانین سازمان هواپیمایی ایران، ایرلاین‌های داخلی اجازه انجام پروازهای فرست کلاس را ندارند. البته هواپیمایی معراج تنها ایرلاین ایرانی است که مجوز پروازهای فرست کلاس را دارد؛ باوجوداین فعلا در مسیر پروازی تهران استانبول نمی‌توان رد پایی از معراج ایر دید.

پرواز فرست کلاس از تهران به استانبول با امارات ایر یا قطر ایرویز بین هفت تا 10 ساعت طول می‌کشد؛ زیرا این پرواز معمولا یک توقف در دبی یا دوحه دارد. پروازهای فرست کلاس برای ایرلاین‌ها بسیار پرسود هستند؛ به همین دلیل امتیاز اجرای آن‌ها در ایران دراختیار برخی ایرلاین‌ها قرار می‌گیرد.

111

امکانات سفر فرست کلاس به استانبول

پروازهای فرست کلاس تفاوت‌های بسیاری با دو نوع دیگر پرواز دارند. در سفر فرست کلاس هریک از مسافران فضایی اختصاصی برای خود خواهند داشت. صندلی‌های فرست کلاس برای خواب کاملا باز شده و به تخت تبدیل می‌شوند. درصورت تمایل می‌توانید با استفاده از یک کاور، صندلی خود را از سال جدا کنید تا هیچ‌کس مزاحم حریم شخصی شما نشود. درحقیقت با بازکردن کاور، صندلی شما به کابینی تک نفره یا دو نفره تبدیل خواهد شد.

منوی غذایی در سفر فرست کلاس به استانبول با غذای رستوران‌های لوکس برابری می‌کند. در این منو، چندین مدل غذا و نوشیدنی گنجانده شده است. اگر از رژیم‌غذایی خاصی پیروی می‌کنید، هنگام خرید بلیط حتما آن را در بخش توضیحات بنویسید. درصورت امکان با واحد پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا محدودیت‌های شما را در سرو غذا به اطلاع ایرلاین برسانند. امکان سرو غذا در سالن ویژه هواپیما یا در کابین تک نفره وجود دارد.

هریک از صندلی‌های سالن فرست کلاس به مانیتوری بزرگ و هدفون‌های باکیفیت و پرقدرت مجهز است. مسافران می‌توانند هزاران فیلم، سریال، کنسرت و برنامه‌های سرگرمی را در صندلی اختصاصی خودشان تماشا کنند. تجربه یک حمام دوست‌داشتنی در پرواز فرست کلاس امکان‌پذیر شده تا مسافران با بهترین حس‌وحال به مقصد برسند.

مسافران فرست کلاس با اولویت بالاتری سوار هواپیما می‌شوند. همچنین استقبال از مسافران فرست کلاس به شیوه‌ای دیگر انجام خواهد شد. نکته جالب دیگر درباره امکانات این نوع پرواز، سالن استراحت و انتظار ویژه مسافران فرست کلاس در فرودگاه است. مسافران در این سالن، فضای راحت‌تری برای استراحت در زمان انتظار دارند. همچنین کافه‌هایی لوکس در این سالن فعالیت می‌کنند تا بهترین میان‌وعده‌ها را دراختیار مسافران بگذارند.

 

ارسال نظر: