توانگر خطاب به صدیقی: تکمیل‌کننده پازل صهیونیسم نباشید!

کدخبر: 2376448
خبرنگار:

مجتبی توانگر نماینده مجلس در نامه‌ای خطاب به آیت‌الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر از اظهارات او مبنی بر اینکه «مجلس جلوی طرح عفاف و حجاب را گرفته است» انتقاد کرده است.

به گزارش ایسنا، مجتبی توانگر عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه «دین خدا بازیچه و مطاع دنیوی چند ظاهرالصلاح فاسدالعقیده نیست» گفت: «به نظر می‌رسد با توجه به شرایط معیشتی مردم، یکی از مهم‌ترین وجوه امر به معروف و نهی از منکر حوزه معیشت و اقتصاد باشد.»

در این نامه آمده است: «در روزهای گذشته اظهاراتی منتسب به حضرتعالی در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر این که «مجلس، جلوی طرح عفاف و حجاب را گرفته است. شما مردم باید وکلای خود در مجلس را بازخواست کنید». درباره این ادعای خلاف واقع نکاتی وجود دارد که منطقا شما به دلیل جایگاهی که دارید باید از آن مطلع باشید.

توانگر با اشاره به آمادگی مجلس برای تصویب قانون به پیشنهاد دولت، قوه قضاییه یا فراجا نوشته است: «انتظار از حضرتعالی این است که اطلاع داشته باشید که نهادهای متولی این حوزه تاکید دارند که کمبود قانون وجود ندارد و نیاز به قانون جدید هم نیست بلکه باید قوانین موجود به شکل درست اجرا شود.»

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی با انتقاد از اظهارات آیت‌الله صدیقی افزوده است: «لذا انتظار بدیهی و طبیعی از حضرتعالی و مجموعه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر این است که به جای بیان اظهارات تکمیل کننده پازل صهیونیسم و ارتجاع بین الملل و حرکت بر خلاف تصمیم‌گیری‌های کلان کشور، به دنبال بررسی شیوه‌های جدید برای اجرای قوانین موجود در زمینه عفاف و حجاب باشید.»

توانگر علاوه بر صدیقی، از رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز انتقاد کرده است. آقاطهرانی پیش از این ادعا کرده بود که رئیس مجلس جلوی طرح این کمیسیون درباره عفاف و حجاب را گرفته است. توانگر در این مورد نوشته است: «لااقل جناب آقای آقاطهرانی که در مجالس نهم و یازدهم رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بوده و هستند، حتی اگر قانونی نیاز باشد نباید مطالبه‌گر باشند بلکه باید پاسخ بدهند که در این ۱۲ سال نمایندگی و ۷ سال ریاست کمیسیون فرهنگی برای عفاف و حجاب چه کرده‌اند؟ آیا این که در سال انتخابات مجلس قرار داریم در بیان چنین مواضعی موثر است یا نه؟»

مجتبی توانگر درمورد شیوه‌های برخورد با بی‌حجابی نیز اشاره کرده است: «معتقدم که در این مسیر حتما نباید سراغ شیوه‌های پوسیده و شکست‌خورده قبلی برای این مسئله رفت. شیوه‌هایی همچون گشت ارشاد که قبلا باعث بروز مسائل امنیتی و سیاسی برای کشور و مردم شده‌اند، جواب این مسئله نیست و حتما متولیان امر در اجرای قوانین باید سراغ شیوه های موثر و کم هزینه بروند تا برخورد بازدارنده با هنجارشکنان انجام شود.»

ارسال نظر: