باز هم اظهارات ضدونقیض در مورد طرح جدید حجاب

کدخبر: 2376430
خبرنگار:

حسین جلالی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس جزئیاتی از طرح جدید درباره عفاف و حجاب ارائه کرد. در عین حال او مسئولیت ارائه طرح درمورد حجاب را به عهده دولت دانست.

به گزارش اعتماد به نقل از انتخاب، حسین جلالی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان انار به موضوع عفاف و حجاب پرداخت. او در این نشست تایید کرد که طرح جدید در مورد حجاب خدمت رهبری، قوه قضائیه، فرهنگ عمومی و... نیز رسیده است. جلالی در عین حال مسئولیت ارائه‌ی طرح را به عهده دولت دانست.در عین حال که جلالی مسئولیت ارائه لایحه را به عهده دولت گذاشته همزمان جزئیات طرح را هم مطرح کرده است. این در حالی است که دولت همچنان در این مورد طرحی را به مجلس ارائه نکرده است.

24 اسفندماه 1401 بود که احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در واکنش به طرح برخی ادعاها درخصوص تصویب طرح هایی در مورد حجاب در مجلس گفت: «طرحی مربوط به عفاف و حجاب در دستور کار صحن علنی قرار ندارد.» او در عین حال گفت که «اگر دولت و قوه قضاییه احساس کنند که برای اثربخش‌تر شدن قانون نیاز به ارائه لایحه‌ای است، مجلس آمادگی رسیدگی سریع به آن را دارد.»

احمد نادری، عضو هیات رئیسه مجلس نیز اسفندماه گذشته در واکنش به برخی اخبار تاکید کرد طرح مسدودسازی خط تلفن و اینترنت زنان بدون حجاب‌ که توسط برخی رسانه‌ها مطرح شده در دستور کار مجلس "نبوده، نیست و نخواهد بود" و صرفا فضاسازی رسانه‌ای علیه مجلس است. او همچنین اضافه کرده است که «درخصوص طرح‌های مختلف مشی و نظر مجلس محدودسازی و یا برخورد سلبی با پدیده‌های اجتماعی نیست، بلکه اصلاح ساختارها براساس قانون و رویکرد علمی و منطقی مورد نظر مجلس است.»

جلالی آذرماه سال پیش نیز گفته بود درمورد حجاب «خلا قانونی نداریم.» او همچنین در گفتگو با نسیم‌آنلاین درمورد طرح جدید درمورد عفاف و حجاب گفته بود «امکان دارد در قالب تذکری از طریق پیامک به افراد بی‌حجاب اعلام شود که شما حجاب رعایت نکردید و سعی کنید به قانون احترام بگذارید. بعد از تذکر، وارد مرحله اخطار می‌شویم بعد هشدار و در مرحله سوم ممکن است حساب بانکی فرد بی‌حجاب مسدود شود.» اما در عین حال گفت که اظهاراتش در حد «مثال» بوده و متولی تصمیم‌گیری درمورد شیوه‌های اجرای قانون حجاب «وزارت کشور» است. 

ارسال نظر: