نصب دوربین در راهروها به جای اتاق عمل

کدخبر: 2375694

براساس تصمیم وزارت بهداشت، دوربین‌های نظارتی برای ثبت افرادی که در اتاق عمل حاضر می شوند، به جای نصب در اتاق عمل، در راهروها و مبادی ورودی نصب خواهد شد

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی از عدم نصب دوربین در اتاق‌های عمل خبر داد و گفت: نامه‌ای از معاونت درمان وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده که این دوربین‌ها فقط باید در راهروهای ورودی به اتاق عمل نصب شود.

علی سالاریان افزود: حق بیمار است که از هویت افراد حاضر در اتاق عمل آگاه باشد، نمی دانم چرا دوستان وزارت بهداشت این تصمیم را گرفته‌اند اما اگر به بهانه محرمانگی هویت بیمار باشد، این اطلاعات ممکن است از طریق پرونده بیمار هم لو برود، پس دلیل خوبی نیست که دوربین‌ها وارد اتاق عمل نشود.

وی ادامه داد: این اقدام برای همکاران ما نیز مهم است که از ورود افراد غیر پزشک به اتاق‌های عمل از طریق دوربین‌های نظارتی جلوگیری شود.

خبر دارو

سالاریان اظهار داشت: شاید دوستان وزارت بهداشت نتوانسته‌اند از نظر فنی، دوربین‌ها را طوری نصب کنند که هویت بیمار در تصاویر دوربین قرار نگیرد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران گفت: در جلسه‌ای که با دادستانی و وزارت بهداشت داشتیم، گزارش‌هایی از دخالت افراد غیر موجه در اتاق‌های عمل مطرح شد که بر همین اساس، تصمیم گرفته شد دوربین در اتاق‌های عمل نصب شود.

وی افزود: قرار بود این دوربین‌ها به گونه‌ای نصب شود که بدن بیمار در تصاویر دیده نشود و قواعد محرمانگی حفظ شود.

منبع: خبردارو
ارسال نظر: