مشاهدات میدانی خبرنگاران «نسیم آنلاین» از شعب اخذ رأی روایت می‌کنند:

ارمغان مشارکت ۷۰ درصدی در مجلس/ اصولگرایان با اختلاف ۱۰ درصدی همچنان پیشتازند

کدخبر: 2014177

با مشارکت گسترده مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی که از ساعات اولیه امروز آغاز شده است، به احتمال فراوان مشارکت مردمی فراتر از انتخابات گذشته و از مرز ۵۰ درصد در تهران و ۷۰ درصد در شهرستان‌ها خواهد گذشت.

گروه سیاسی « نسیم آنلاین »:: هفتم اسفندماه فرا رسید و ماراتن انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به مرحله آخر.

از دقایق اولیه صبح صف‌های بلندی از مردم در مقابل شعب اخذ رای شکل گرفته بود و از رای اولی ها گرفته تا بسیاری از پیرمردان و پیرزنان سالخورده منتظر بودند تا رای خود را به صندوق بیاندازند. این اتفاق البته نشان مهمی بود بر اینکه مشارکت عمومی مردم همچون گذشته، بالا و یا حتی فراتر از انتظار خواهد بود.

در این میان گزارش خبرنگاران میدانی « نسیم آنلاین » نیز موید همین مساله است و می‌گویند که در تهران و بسیاری از شعب اخذ رای در کشور حضور مردم از انتخابات مجلس گذشته بیشتر است و با وجود تمدید دوساعتی فرصت شرکت در انتخابات، به نظر می‌رسد که وزارت کشور مجبور خواهد بود تا ساعات پایانی امروز این مهلت را تمدید کند.

از سوی دیگر اما خبرهایی از مسئولان وزارت کشور به گوش می رسد که تا ساعت 5 امروز بیش از یک و نیم میلیون تعرفه انتخابات مجلس شورای اسلامی در شعب اخذ رای تهران مصرف شده که با این وصف می‌توان به این نتیجه رسید که مشارکت نهایی در تهران قطعا بیش از 50 درصد خواهد بود و احتمالا این مشارکت در شهرستان ها از مرز 70 درصد عبور می‌کند.

مشاهدات میدانی، گزارش‌ها و تصاویر ارسالی از شعب اخذ رای در مورد حضور مردم و نوع رای آنها نیز نتایجی متفاوت از پیش‌بینی‌های روزهای ماقبل انتخابات را بیان نمی‌کند، گزارش‌ها می‌گویند که بسیاری از مردم بویژه تهرانی‌ها لیستی در انتخابات شرکت کرده‌اند و یا به اصولگرایان رای داده‌اند یا اصلاح‌طلبان.

نتایج حضور مردم نیز همانند آنچه که قریب به اتفاق نظرسنجی‌های معتبر یکی دو روز گذشته خبر داده‌ اند، نشانگرحرکت شانه به شانه اصولگرایان و اصلاح طلبان در شهر تهران و احتمال برتری 60 درصدی اصولگرایان نسبت به 40 درصد رای اصلاح‌طلبان در شهرستان های کل کشور است و با احتمال تثبیت این وضعیت طی ساعات آینده، نباید انتظاری غیر از پیروزی حدودا 10 درصدی اصولگرایان در مجلس دهم داشت.

ارسال نظر: