رهامی در همایش ستادهای استانی اصلاح‌طلبان:

هیچ نهادی حق دخالت در مجلس را ندارد/ اگر مجلس خوب عمل می‌کرد میلیاردها پول از کشور خارج نمی‌شد

کدخبر: 2033693

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان گفت: پارلمان در نظام جمهوری اسلامی قوی‌ترین رکنی است که اشراف بر دو قوه دیگر دارد و هیچ نهادی حق دخالت در این نهاد را ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محسن رهامی عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در همایش میزهای استانی و شوراهای اصلاح طلبان کشور که صبح امروز در سالن نیایش سعادت‌آباد تهران برگزار شد اظهار داشت: یکی از مهمترین معضلات جهان سوم این است که فاقد توسعه پایدار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی افزود: در مجلس دهم دغدغه ما باید تلاش جهت توسعه پایدار همه جانبه در کشور با عنایت به وظایف و حقوق مجلس در قانون اساسی باشد.

رهامی با بیان اینکه مجلس مهمترین نهاد نظام برای تعمیق دموکراسی است گفت: هیچ نهاد دیگری جز انتخابات و پارلمان برای توسعه دموکراسی وجود ندارد و این تجربه‌ای جهانی است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران موفق شده مجلسی سرافراز و قانونمند تشکیل دهد که می‌تواند برای ایجاد توسعه‌ای پایدار موثر باشد.

*پارلمان اشراف بر دو قوه دیگر دارد

رهامی ادامه داد: پارلمان در نظام جمهوری اسلامی قوی‌ترین رکنی است که اشراف بر دو قوه دیگر دارد و هیچ نهادی حق دخالت در این نهاد را ندارد.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان افزود: مجلس در همه ابعاد برای ایجاد توسعه‌ای پایدار حق قانون‌گذاری دارد و نماینده مجلس نماینده ایران است و همه نمایندگان در برابر همه ملت ایران مسئولند.

*هر نماینده‌ای از هر نقطه کشور باید خود را نماینده کل کشور بداند

رهامی با بیان اینکه هر نماینده‌ای از هر نقطه کشور باید خود را نماینده کل کشور بداند گفت: وقتی مجلس می‌تواند ایجادکننده توسعه پایدار باشد که سایر نقاط کشور نیز توسعه پایدار سیاسی داشته باشند.

رهامی با تاکید بر اینکه مجلس، پارلمانی ملی است گفت: از مردم رای گرفتیم و اکنون باید به میثاق خود با مردم عمل کنیم و باید مجلس دهم مجلسی برنامه‌محور باشد.

*اگر مجلس وظیفه خود را ادا می‌کرد مبالغ میلیاردی پول از کشور خارج نمی‌شد

وی با بیان اینکه مسئولیت دوم یک مجلس نظارت است، گفت: در هشت سال اخیر آنچه بر سر ملت آمد بخشی عمده‌اش ناشی از عدم نظارت مجلس بر قوه مجریه بود کما اینکه اگر مجلس وظیفه خود را ادا می‌کرد میلیاردها پول از کشور خارج نمی‌شد.

وی با بیان اینکه نظارت بر همه ارکان کشور حاکم است خاطرنشان کرد: اگر کوتاهی در ارکان دولتی و یا سایر نهادهای حکومتی حاصل شود مسئولیت مستقیم آن به عهده نمایندگان مجلس است.

*ما رقیب هیچ‌کس نیستیم

رهامی با بیان اینکه ما برای ساختن مملکت آمده‌ایم، گفت: ما رقیب هیچ کس نیستیم و اکنون که انتخابات گذشته است رفیق همه ارکان ملت برای ساختن مملکت هستیم.

* مجلسی الهام گرفته از نام امام، رهبری و جمهوری اسلامی درست کنیم

وی با تاکید بر اینکه باید مجلسی الهام گرفته از نام امام، رهبری و جمهوری اسلامی درست کنیم که برای مردم آرامش، اعتماد و امید به آینده ایجاد کند خاطرنشان کرد: ما یار رهبری و همه دستگاه‌های خدمتگزار به مملکت هستیم و رقیب هیچ رکنی از ارکان کشور نیستیم و جای هیچ کس را تنگ نکرده‌ایم.

عضو شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در پایان تاکید کرد: باید بخش‌های قانون اساسی را که معطل مانده است که از آن جمله فصل 3 قانون اساسی است احیا کنیم.

ارسال نظر: