حسین شمسیان

مصباحی مقدم از طرف چه کسی صحبت می‌کند؟

کدخبر: 2039845

طی روزهای اخیر غلامرضا مصباحی مقدم اظهارنظرهای متعددی در خصوص مسائل سیاسی و انتخابات آینده ریاست جمهوری کرده است که با واکنش های مختلفی در اردوگاه اصولگرایان و اصلاح طلبان مواجه شده است.

به گزارش « نسیم آنلاین » حسین شمسیان عضو شورای سردبیری روزنامه کیهان نوشت:

مصاحبه های جناب مصباحی مقدم وارد فازجدیدی شده است. اینکه او رسانه های اصلاح طلب را ترجیح می دهد یا آنها سخنان مصباحی مقدم را تکمیل کننده پازلشان می دانند، بحثی جداست اما عکس اول و تمام قد وی روی صفحه اول آرمان، لابد حرفهایی دارد .

او البته نوعا از جایگاهی بجز جایگاه خودش ودر حوزه ای جز حوزه تخصصش سخن می گوید !

دیروز بعنوان جامعه روحانیت! اندکی بعد بعنوان شورای نگهبان! (به طور یقین می‌توانم بگویم که شورای نگهبان صلاحیت احمدی نژاد را تأیید نمی‌کند) و امروز بعنوان همه جریان اصولگرایی (گزینه سوم اصولگرایان «سکوت» است که ممکن است از هیچ گزینه‌ای حمایت نکنند و تنها در انتخابات مشارکت داشته باشند) و سپس تکرار این ادعای پوچ و موهوم و شاذ که (احتمال این مساله وجود دارد که اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده از آقای روحانی حمایت کنند )!

آیا کسی به ایشان سمتی در این حوزه ها داده!؟ ایشان که در انتخابات گذشته، حائز رتبه 45 تهران و نفر میانی در لیست اصولگرایان بوده، اکنون چگونه و از چه جایگاهی به خود حق می دهد از جانب یک جبهه درباره احتمال سکوت در انتخابات سال آینده سخن بگوید!؟

آشکار است که وی در جایگاه لیدر و رهبر و حتی مهره پایانی یک جبهه هم نیست، اما اگر در آن جایگاه ها هم بود،حق نداشت به بدنه اجتماعی یک جبهه پالس منفی و بی عملی و حمایت از مسبب بسیاری از خرابی های کشور را بدهد .

البته ایشان می تواند به هر کس که می خواهد رای بدهد، حتی می تواند برای آشکار شدن وزنش، یک حزب یا جمعیت مستقل تشکیل بدهد و از آن تریبون سخن بگوید، اما از جایگاه مردمی که پرچم اصولگرایی را پرچم عدات می دانند چرا!؟

اگر مصباحی مقدم - مثل برخی دیگر- صلاح خود را در رفتن به اردوگاه دولت می داند، خوب است شجاعانه مشی جدید سیاسی اش را اعلام کند و در زمین اصولگرایی پاس گل به دیگران ندهد .

اما یک نکته دیگر هم باید به جناب مصباحی مقدم گفت و آن اینکه شما با کسوت اقتصادی و داعیه های مربوط به این عنوان، دقیقا در کجای ماجرای اقتصاد این روزهای کشور ایستاده اید!؟ چه شده حالا که حامیان سینه چاک روحانی، سیاست های اقتصادی اورا نقد می کنند، شما مهر سکوت بر لب زده و با حاشیه سازی، به تنفس مصنوعی دادن مشغولید!؟

آیا اوضاع را بدون مشکل می بینید؟ خبرها را نمی خوانید که بورس و صنعت و معدن و اشتغال چه وضعیتی دارند!؟ این موضوعات شایان و در خور اظهار نظر کارشناسانه شما نیستند!؟ درباره تعطیلی ارج، هپکو، پارس الکتریک، کاشی و سرامیک حافظ، طوس و... حرفی ندارید؟ درباره حقوق چند ده و حتی چند صد میلیونی مدیران دولتی چطور!؟ درباره واردات و قاچاق چطور!؟ آیا از خرداد 92 به بعد، زمان برای شما متوقف شده است!؟ درباره برنامه ششم توسعه، که ضد اقتصاد مقاومتی است و درباره بودجه سال جاری که خودتان با غفلت تصویب کردید و بویی از اقتصاد مقاومتی نبرده، حرفی ندارید؟ !

من اگر جای رئیس جمهور بودم، برای شما حکم مشاوره ای، معاونتی چیزی می زدم تا زحماتتان بی اجر نماند !

لازم است تأکید شود این نوشتار ربطی به کاندیدا شدن احتمالی احمدی نژاد ندارد و مرزها و انتقادات مبنایی به او به قوت خود باقیست .

ارسال نظر: