مصباحی مقدم در نشست جمعیت پیشرفت و عدالت:

FATF در خدمت کنگره آمریکاست/ مجلس قبل FATF را تصویب نکرده است

کدخبر: 2060240

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه مجلس قبل FATF را تصویب نکرده بلکه قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را تصویب کرده است گفت: FATF در خدمت کنگره آمریکاست و سازمان ملل هیچ گاه حزب الله را تروریست نشناخته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: غلامرضا مصباحی مقدم نماینده سابق مردم تهران در مجلس در نشستی که به همت جمعیت پیشرفت و عدالت اسلامی برگزار شد با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی منحصر به دولت نیست اظهار داشت: بخش دولتی در کشور ما هرچه زور بزند نمی‌تواند همه نیازهای کشور را تامین کند و دولت باید مردم را بسیج کند و پای اقتصاد مقاومتی بیاورد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تولید نفت ما یک و نیم برابر سال گذشته افزایش پیدا کرده است گفت: این در حالی است که گامی برای پرهیز از خام فروشی برنداشته‌ایم و اگر نفت تولیدی به فراورده تبدیل شود اقتصاد مقاومتی رخ خواهد داد.

وی افزود: ایران به اندازه کل اروپا گاز مصرف می‌کند و در این زمینه نیز باید روش‌های خود را برای مصرف گاز اصلاح کنیم.

مصباحی مقدم اظهار داشت: وزارت نفت در گزارشی که در خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر کرد این را بیان کرد که با اصلاح روش‌ها در تولید و حمل و نقل می‌توانیم سالانه ۱۰ میلیارد دلار صرفه جویی در انرژی داشته باشیم و این به معنای اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه دولت می‌تواند برای خروج از رکود با ظرفیت‌های موجود کسب درآمد کند و نگوید تحریم هستیم، اظهار داشت: ما نتوانستیم از آنچه که اقتصاد ما در اختیار دارد استفاده کافی را ببریم و همچنان گرفتار بحث‌هایی هستیم که ربطی به رشد اقتصادی ما ندارد.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه در شرایط حاضر رکود عمیق است و خروج از آن آسان نیست گفت: از ظرفیت‌های موجود درست بهره برداری نمی‌شود و عجیب این است که مدیرانی که سالها تجربه دارند حرکت خاصی انجام نمی دهند و حرکاتی که انجام می شود کند و جزیی است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس اظهار داشت: اخیرا باخبر شدم شرکت‌های ترکیه‌ای برای راه‌اندازی نیروگاه در کشور وارد کار شدند در حالی که ایران از نظر ساخت نیروگاه ظرفیت بالایی دارد و ترکیه از این جهت پیشگام نیست که بخواهد به ما خدمات دهد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: در دولت اصلاحات نیز به شرکت ترک سل اجازه داده بودند که خط سوم را ایجاد کند و شرکت دیگری به نام «تاو» نیز می‌خواست مدیریت فرودگاه امام را برعهده گیرد و ما جلوی آن را گرفتیم و نگذاشتیم حیثیت ملت ایران از این جهت از دست برود.

وی با بیان اینکه مجلس باید جلوی چنین مسائلی را بگیرد گفت: مجلس نباید بگذارد چنین اتفاقی بیفتد و اشکالی هم ندارد که برای انجام چنین پروژه‌هایی مناقصه برگزار کند و مستقل کار کردن وزارت نیرو امری غلط است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه ما به فناوری فرستادن ماهواره به فضا دست یافته‌ایم گفت: می‌توانیم از این ظرفیت هایتک در تولید خودرو هم استفاده کنیم امروز خنده دار است که وقتی موتور جت می‌سازیم نمی‌توانیم موتور خودرو بسازیم.

وی با بیان اینکه فناوری نظامی ما با استفاده از ظرفیت داخلی ایجاد شده است گفت دانشگاه‌هایی که این ظرفیت‌های را به وجود آورده‌اند می‌توانند صنعت خوابیده ما را نیز زنده کنند.

مصباحی مقدم ادامه داد: ما نیازمند حل مسائلی هستیم که با موانع جدی روبروست و آن موانع منافع بخشی و حیات خلوت‌های دستگاه‌های اجرایی است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس در همین زمینه خاطرنشان کرد: شرکت‌هایی داریم که به آنها حیاط خلوت می‌گویند و در اختیار وزارتخانه هاست و نمی‌گذارند وارد این حیاط خلوت شویم. همچنین در شرکت‌هایی که این حیاط خلوت‌های را دارند امکان گذاشتن مدیران وابسته نیز وجود دارد و اگر می‌خواهند فساد در این بخش‌ها از بین رود باید چنین بساط‌هایی را جمع کنند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس دولت حاکم توتالیتر بود تصریح کرد: در آن زمان نگاه دولت این بود که باید سرنخ اقتصاد در دست دولت باشد و به همین دلیل ۸۰ درصد ارگان‌ها دولتی شدند.

مصباحی مقدم تصریح کرد: سیاست اصل ۴۴ دنبال حل این مشکل بود تا بخش دولتی کوچک شود. هدف گذاری شده بود که تا پایان سال ۹۳ ، ۸۰ درصد بخش غیر دولتی شود که البته غفلتی رخ داد که اجازه دادند بخش عمومی غیر دولتی تا ۴۰ درصد شود و واگذاری‌ها به شرکت‌های خصوصی انجام شد.

وی با بیان اینکه منافع امروز بانکها از بنگاه‌هایشان است گفت تولید کنندگان به مشکل برخوردند و قدرت بازپرداخت بدهی‌هایشان را ندارند و این در حالی است که بالای ۵۰ درصد تسهیلات بانکها به بنگاه‌های خودشان اختصاص می‌یابد.

مصباحی مقدم پیرامون قانون FATF اظهار داشت: در مجلس قبل ما قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را تصویب کردیم و قانون پولشویی جدای از این قانون است.

وی با بیان اینکه در قانون پولشویی آمده است که نباید پول‌های قاچاق وارد سیستم مالی شود اظهار داشت: طبق این قانون موسسات مالی و بانکها موظف شده‌اند که وجوهی را که به سیستم وارد می‌شود منبع ‌آنرا بپرسند.

وی افزود: قانون تامین مالی تروریسم یعنی اینکه اجازه ندهیم تروریست‌ها از طریق سیستم مالی یک کشور تامین مالی شوند و گروه‌هایی چون داعش‌؛ النصره نیز جزو آنان هستند که مطابق سازمان ملل تروریست شناخته می‌شوند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس تصریح کرد: قانون جلوگیری از تامین مالی تروریسم در کشور ما و در مجلس قبل تصویب شده است. همچنین سازمان ملل نیز هیچ گاه حزب الله را تروریست نشناخته و FATF در خدمت کنگره آمریکا است.

مصباحی مقدم ضمن تاکید بر اینکه دفاع مشروع از خود که توسط حزب الله صورت می گیرد در مبانی شکل گیری سازمان ملل گنجانده شده است گفت: FATF مطالبات اضافه‌ای را مطرح کرده و عنوان می‌کند اگر می‌خواهید در رده بندی جهانی مبارزه با پولشویی ارتقا یابید باید به بندهای چهارگانه این قرارداد توجه داشته باشید.

مصباحی مقدم تاکید کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سازمان‌های آزادی بخشی را که برای دفاع از خود در کشورهای تحت ظلم شکل گرفته‌اند را تروریست نمی‌شناسد و طبق این قانون باید به آنها کمک کرد.

ارسال نظر: