میرسلیم در دانشگاه آزاد ایلام:

دولت یازدهم می‌گوید نرخ رشد اقتصادی نزدیک ۸ درصد است! آیا بیان این آمار تحقیر مردم نیست؟

کدخبر: 2096111

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: خیلی از جوانان ما از روی بیکاری و با خفت و خواری از کشور مهاجرت می‌کنند درحالی که دولت یازدهم می‌گوید نرخ رشد اقتصادی نزدیک ۸ درصد است! آیا بیان این آمار تحقیر مردم نیست؟ آیا اصرار بر این که نرخ رشد کشور ۸ درصد است لج بازی کردن با مردم نیست؟

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید مصطفی میرسلیم نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری که از صبح امروز(چهارشنبه) به استان ایلام سفر کرده است،‌ در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد ایلام گفت: اگر فکر و تحقیق در کشور انجام نشود صرفا تقلایی صورت گرفته است درحالی که برازنده ما ایرانیان این است که کار را متقن و دقیق انجام دهیم.

مهم‌ترین محورهای سخنرانی وی در ادامه می‌آید:

*افتخار می‌کنم که اولین مرکز تحقیقات موتور در خاورمیانه را با کمک دانشجویان برپا کردم، در سال 92 هم گرفتار گرانی و هم گرفتار رکود بودیم؛ درواقع درگیر بیماری رکود تورمی شدیم. در دنیا کشورهایی که با این مشکل مواجه شدند، ‌اولویت را به مهار رکود دادند زیرا اصلاح فضای بازار کسب و کار به مهار تورم کمک می‌کند اما مهار تورم رافع رکود نخواهد بود.

*دولت یازدهم مهار تورم را بدون پرداختن به مساله رکود انتخاب کرد و امروز می‌بینیم که بسیاری از استانها گرفتار بیکاری و رکود شده‌اند؛ این سیاست دولت یازدهم بلحاظ علمی قابل انتقاد است.

*این سیاست استعدادهای جوانان ما را که می‌توانست به تولید کمک کند،‌ راکد کرد

دولت یازدهم خواست با تنگ کردن معیشت مردم تورم را مهار کند.

*زمانی که ما را تحریم کردند قطعات تعمیر هواپیماها نیز تحریم شد،‌ از این جهت ما قبل از سال 92،‌ طرح_ملی ساخت هواپیمای پهن پیکر را تعریف کردیم؛ در آن مقطع حدود 40 طرح ملی از این جنس تدوین و تعریف شد

*متاسفانه در دولت یازدهم تمامی این طرح های ملی متوقف شد. دولت یازدهم متاسفانه تدبیر و امید را فقط در حد شعار بیان کرد و تمام طرح‌های مبتنی بر تحقیق و پژوهش را تعطیل کرد.

*امروز شرایط ما بلحاظ اشتغال بغرنج شده است. دولت یازدهم حتی تورم را هم نتوانسته کنترل کند زیرا متاسفانه در آمار اعلام شده دست کاری کرده‌اند؛ این نهایت بی صداقتی با مردم است

*من با مشاهده این مساله شعار دولتم را «راستی و درستی» انتخاب کردم

امروز آقای جهانگیری می گوید ما می‌خواهیم اشتباهاتمان را اصلاح کنیم، اما آیا این پذیرش اشتباه برای رای آوری است؟ آیا بعد از اینکه تمام استعدادهای جوانان را با سیاست غلط سوزاندید از این شعارها سر می‌دهید؟ چرا با بی صداقتی با مردم رفتار می‌کنید؟ چرا بر برخی اشتباهات خود اصرار می ورزید؟

*اکثر آقایان مدیران کشور مدارک تحصیلی خود را در دوران مسئولیتشان اخذ کردند یعنی همه آنها از امکانات دولتی برای اخذ مدرک بهره برده‌اند

*اگر خداوند توفیق داد و من در انتخابات پیروز شدم، اعلام می‌کنم که دولت یازدهم! عملکرد خود را با سند و مدرک و بطور علنی تحویل بدهید

*امروز کدام دولت بصورت آشکار و مستند کارها را تحویل گرفته است؟ هر وزیری سرکار می‌آید، ‌وزارتخانه خود را فقط برای گذران زندگی کارمندانش و پرداخت حقوق اداره می‌کند.

*پروژه‌های نمایشی که دولت یازدهم امروزه افتتاح می‌کند تنها ذره ای از کارهایی است که باید طی این چهار سال انجام می داد

*خیلی از جوانان ما از روی بیکاری و با خفت و خواری از کشور مهاجرت می‌کنند درحالی که دولت یازدهم می‌گوید نرخ رشد اقتصادی نزدیک 8 درصد است! آیا بیان این آمار تحقیر مردم نیست؟ آیا اصرار بر این که نرخ رشد کشور 8 درصد است لج بازی کردن با مردم نیست؟

*یکی از ریشه های پدیدار شدن اعتیاد بیکاری است. مطرح کردن راهکار برای آینده، مبتنی بر شناخت قابلیت‌ها و استعدادهای هر منطقه است.

*یکی از مبانی اقتصاد_مقاومتی تکیه بر قابلیت‌های درونی و آقایی کردن در مقابل بیگانگان است.

*امروز کارخانجات و صنایع خارجی همچون «شرکت پژو» ما را تنها در حد کارگر قبول دارند و اصلا مهندسین ما را به مراکز تحقیقاتی خود راه نمی دهند.

*متاسفانه آقایان با ولع به سمت عقد قرارداد با آنها می روند درحالیکه غربی‌ها فقط چشمشان به بازار ایران است.

*اینکه ما از خرید یک هواپیمای خارجی خوشحال شویم و ذوق کنیم افتخار و عزت برای ایرانیان نیست.

ارسال نظر: