دکتر پرویز داوودی:

مهمترین برنامه اقتصادی بازنگری در سیاست ارزی است

کدخبر: 534170

پرویز داوودی، مسئول تدوین برنامه جبهه پایداری در نشست خبری: اگر کاندیدای پیروز، نامزد مدنظر ما نباشد آماده‌ایم برنامه پایداری را در اختیار وی قرار دهیم/ برنامه اقتصادی جبهه پایداری با برنامه سایر اصولگریان تفاوتی ندارد فقط در بعضی نکات به آن ریزتر پرداخته شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مهمترین محورهای سخنان پرویز داوودی، مسئول تدوین برنامه جبهه پایداری در نشست خبری بدین شرح است:

- برنامه اقتصادی جبهه پایداری با سایر گروه‌های اصولگریان تفاوتی ندارد فقط در بعضی نکات به آن ریزتر پرداخته شده است.

- مبارزه با فساد یکی از برنامه‌های دولت یازدهم پایداری است واین دولت در مقابل با فساد، فساد ستیز است و اولویت اول خود را در این امر قرار داده است.

- از ابزار فرهنگی و اجتماعی برای رفاه عموم مرد استفاده می‌کنیم و مباحث فرهنگی از اولویت برنامه‌های دولت آینده است.

- با مسائل فرهنگی نمی‌توان به مانند اجسام فیزیکی برخورد کرد بلکه با مسائل فرهنگی باید هنرمندانه برخورد کنیم.

- در گردآوری برنامه‌های اقتصادی و فرهنگی دولت یازدهم از افراد نخبه، اساتید دانشگاه و حوزه استفاده کردیم و در برخی از حوزه ها نیز از کارشناسان دولت نهم استفاده کردیم.

- بیکاری، معیشت و تورم را در اولویت اصلی برنامه‌های آینده قرار دادیم و مهمترین برنامه اقتصادی سیاست ارزی است که باد یک بازنگری درآن انجام گیرد و معتقدیم نرخ ارز که از اهرم‌های تاثیر گذار اقتصاد کشور است.

- 460 میلیادر تومان حجم نقدینگی سال 91 بوده است و ما شاهد آن هستیم که واحدهای تولید کوچک در ایجاد اشتغال نقش موثری دارند که یکی از مشکلات آنها نقدینگی است و این نشان از آن دارد که ساختارهای پرداخت ما دچارمشکل است.

- واحدهای کوچک در ایجاد اشتغال نیروهای جوان با هدف تولید از برنامه‌های ما برای دولت آینده است.

- ظرفیت های خیلی خوب در اقتصاد کشور برای حرکت ایجاد شده است و فقط بهتر است تغییراتی کوچک در آن اعمال شود که موثرترواقع گردد.

- من جزو جبهه پایداری نیستم ولی به خاطر اهداف انقلابی این جبهه به آن کمک می‌کنم.

-باید نقاط قوت و ضعف دولت‌های گذشته با توجه به فرمایشات رهبری و امام مورد بررسی قرار بگیرد و ما با این دید نقاط قوت دولت‌های گذشته را در برامه دولت یازدهم برنامه‌ریزی کنیم.

ارسال نظر: