حسینیان: عزل بنی صدر نقطه موفقیت شهید آیت بود

کدخبر: 913198

نماینده مردم تهران در مجلس در اولین مراسم بزرگداشت شهید آیت افزود: آیت معتقد بود مصدق جدا از جریان قجری و بوروکراسی طبقاتی نیست به همین دلیل رسالت خود را در تبیین نقش مصدق در نهضت ملی شدن صنعت نفت قرار داد

به گزارش «نسیم» روح الله حسینیان، نماینده مردم تهران در مجلس و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی در اولین مراسم بزرگداشت شهید آیت با بیان اینکه شهید آیت بنی صدر را به عنوان نماد و تجسم همه گروه‌های غیر اسلامی می‌دانست و در این زمینه دست به افشاگری زد اظهار داشت: همه نیروهای مذهبی در تبلیغات دستی فروتر داشتند، از امکانات رسانه ای برخوردار نبودند و فضای مطبوعاتی آن زمان شرایطی را مهیا کرده بود که اجازه ندادند حرف های شهید آیت برای همه مردم آشکار شود. عزل بنی صدر نقطه موفقیت شهید آیت بود.

وی افزود: جریان ملی‌گرایی به دنبال دو هدف بود؛ یک طرح مصدق به عنوان چهره‌ای فنا ناپذیر در برابر امام خمینی و دو طرح جایگزینی ملی‌گرایی به جای ایدئولوژی اسلامی.

حسینیان در ادامه گفت: آیت معتقد بود مصدق جدا از جریان قجری و بوروکراسی طبقاتی نیست به همین دلیل رسالت خود را در تبیین نقش مصدق در نهضت ملی شدن صنعت نفت قرار داد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه با بررسی اسناد مجلس چهادهم و شانزدهم می‌توان دریافت مصدق هیچگاه تا زمان فراگیر شدن ملی شدن صنعت نفت توسط آیت الله کاشانی از این صنعت حمایت نکرد اظهار داشت: شهید آیت سعی در تبیین نقش مصدق در شکست صنعت ملی شدن نفت داشت.

وی همچنین گفت: آیت اصرار بر ولایت فقیه داشت و بحث ولایت فقیه و گنجانده شدن این مقوله در قانون اساسی را خواست مردم معرفی کرد که اسناد این خواست نیز امروز موجود است.

ارسال نظر: