ممنوعیت زباله‌گردی کودکان در سطح شهر

کدخبر: 2341381

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: زباله گردی کودکان ممنوع و پیمانکاران شهرداری موظف به اجرای این قانون در سطح شهر شدند.

حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور درباره آخرین وضعیت ساماندهی کودکان کار اتباع خارجی اظهار کرد: در بحث کودکان اتباع با وزارت کشور صحبت‌هایی شده و قرار است که وارد مرحله دوم ساماندهی کودکان کار شویم.

فرید با بیان اینکه با شهرداری درباره کودکان زباله‌گر وارد مذاکره شدیم، افزود: زباله گردی کودکان ممنوع و پیمانکاران شهرداری موظف به اجرای این قانون در سطح شهر شدند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی بیان کرد: با اداره کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی صحبت کردیم که با همکاری NGOها اگر کودکی به خصوص کودکان زیر ۱۵ سال در کارگاهی مشغول به کار بود بازرسان اداره کار به این کارگاه‌ها مراجعه کرده و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

وی درباره کودک زباله‌گر که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده بود، گفت: مددکاران سازمان بهزیستی کشور برای تهیه گزارش مددکاری نزد این کودک می‌روند تا حمایت‌های لازم انجام شود.

فرید افزود: این کودک به دلیل اینکه اتباع خارجی بود و ۲۰ روز از ورودش به ایران می‌گذشت باید سیاست‌های مهاجرتی کودک اتباع خارجی وارد این موضوع شود.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی درباره اسکان کودک کار خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد کودکان کار اتباع خارجی هستند باید سفارت‌های مربوطه از این کودکان حمایت کند، اما شهرداری ۲ مکان را برای اسکان کودکان کار برای سازمان بهزیستی اختصاص داده است.

«خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: