تاثیر انتخاب دستگیره در و کمد مناسب در دکوراسیون منزل

کدخبر: 2342832

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که انتخاب دستگیره درب و کمد تا چه اندازه در تامین زیبایی دکوراسیون منزل شما موثر است؟ شاید شما نیز تصور کنید که امروزه دیگر در فضاهای مدرن، کمتر از دستگیره استفاده می‌شود. حال دیگر کابینت ها به گونه ای طراحی می‌شوند که برای باز و بسته کردن آنها نیازی به نصب دستگیره ندارید. این پروسه حتی به قدری ساده شده است که تنها کافی است بخشی از درب کابینت را به داخل فشار دهید تا مگنت آن عمل کرده و درب را آزاد کند.

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که انتخاب دستگیره درب و کمد تا چه اندازه در تامین زیبایی دکوراسیون منزل شما موثر است؟ شاید شما نیز تصور کنید که امروزه دیگر در فضاهای مدرن، کمتر از دستگیره استفاده می‌شود. حال دیگر کابینت ها به گونه ای طراحی می‌شوند که برای باز و بسته کردن آنها نیازی به نصب دستگیره ندارید. این پروسه حتی به قدری ساده شده است که تنها کافی است بخشی از درب کابینت را به داخل فشار دهید تا مگنت آن عمل کرده و درب را آزاد کند. برای کمد دیواری ها هم می‌توانید از ریل های مخصوص بهره بگیرید پس دیگر نیازی به نصب دستگیره ندارید! شاید در مواقعی بتوانید از درب های بدون دستگیره در ساختمان خود بهره بگیرید با این وجود همچنان باید به شما بگوییم که تصوری که از فضای مدرن بدون دستگیره دارید، کاملاً غلط است. چرا که با همه این تفاسیر هنوز درب های بسیاری نظیر درب ورودی آپارتمان در منزل شما وجود دارند که می‌بایست حتماً با دستگیره باز و بسته شوند. از این رو بهتر است ذهنیت قبلی خود را کنار بگذارید و برای درک اهمیت وجود دستگیره درب و کمد در منزل با فامیلاکالا همراه شوید.

تامین امنیت یا زیبایی، وظیفه اصلی دستگیره های درب ساختمان چیست؟

بدیهی است که دستگیره درب ساختمان پیش از هر چیزی بیشتر به منظور تامین امنیت خانه و خانواده روی درب ورودی آپارتمان نصب می‌گردد. از این رو وجود آن در هر ساختمانی ضروری و غیر قابل چشم پوشی است. پس اگر این محصول بالاجبار باید در هر ساختمانی وجود داشته باشد چرا که آن را از بهترین و زیباترین نوع موجود در بازار خریداری نکنیم؟ درب ورودی یک آپارتمان اولین چیزی است که از هر ساختمان در معرض دید سایرین قرار می‌گیرد. به همین جهت همان اندازه که می‌بایست مستحکم و ایمن باشد، بهتر است از زیبایی لازم نیز برخوردار بوده تا جلوه دیگری به خانه ببخشد. اهمیت زیبایی دستگیره نصب شده بر روی این درب حتی به جهت اینکه هم در بخش داخلی ساختمان و هم در بخش خارجی آن، در معرض دید قرار می‌گیرد، نسبت به سایر دستگیره های درب یا کمد بیشتر است. پس هر چقدر که این دستگیره با کیفیت تر باشد می‌تواند علاوه بر امنیت، زیبایی ساختمان را نیز تامین نماید. با همه اینها این نوع دستگیره، بیشتر برای زیبایی کار روی یک درب نصب می‌شود. البته درست است که اگر دستگیره درب ورودی ساختمان، با کیفیت تر باشد آن درب از هر نظر نیز ایمن تر است. اما با این وجود باید بگوییم آنچه که در یک دستگیره وظیفه تامین امنیت را بر عهده دارد، سیلندر قفل درب است. سیلندری که در دستگیره به کار گرفته می‌شود، در دید قرار ندارد و در بخش داخلی درب جا سازی می‌شود. بنابراین این بخش از محصول بر خلاف بدنه دستگیره، تاثیری در زیبایی دکوراسیون منزل شما نداشته و تنها امنیت درب را تامین می‌کند.

دستگیره های کابینت و کمد تا چه اندازه به زیباتر شدن دکوراسیون منزل کمک می‌کنند؟

کابینت ها بخش قابل توجهی از فضای آشپزخانه را اشغال می‌کنند. از این رو اگر به دستگیره های زیبا مزین شوند می‌توانند به زیباتر دیده شدن دکوراسیون نیز کمک به سزایی نمایند. علاوه بر کابینت ها، امروزه انواع کمدها نیز در گوشه و کنار یک ساختمان به چشم می‌خورند. کمدهای دیواری، کشوهای لباس، جا کفشی و ویترین همه و همه از جمله کمدهایی هستند که می‌بایست به دستگیره های خاص مجهز شوند. به همین جهت دستگیره کمد و کابینت در انواع و اقسام مختلفی به بازار عرضه می‌شود و ابعاد متنوعی دارد. دستگیره های یک کابینت، بسته به طول یونیتی که روی آن نصب می‌شوند می‌توانند بزرگ یا کوچک باشند. این دستگیره ها که اغلب از آلیاژ زاماک، سرامیک یا چوب ساخته می‌شوند، رنگ بندی های متعددی دارند. از این رو به سادگی با رنگ چوب یا فلز به کار رفته در بدنه کابینت هماهنگ شده و جلوه زیباتری به آن می‌بخشند. به طور مثال دستگیره های نگین دار در یک تم روشن می‌توانند به طور قابل ملاحظه ای به نورانی تر شدن فضا کمک کرده و آن را به مکانی مجلل و پر زرق و برق بدل سازند.

دستگیره کودک؛ محصولی که نقشی اساسی را در فضاسازی ایفا می‌کند!

برای اینکه بتوانید به خوبی اهمیت نقشی که یک دستگیره در دکوراسیون منزل ایفا می‌کند را درک کنید، به این مثال توجه کنید. فرض کنید تمامی وسایل اتاق کودک خود را بدون طرح یا رنگی خاص خریداری کرده اید. تمامی وسایل، زمینه ای سفید دارند و حال شما می‌خواهید با تعویض دستگیره ها، رنگ و بوی دیگری به آنها بدهید. اگر دستگیره های موجود را با دستگیره های رنگی و دستگیره هایی که تم کارتونی دارند، عوض کنید آیا دیگر می‌توانید بگویید که این اتاق همان اتاق ساده قبل است؟ پس به همین سادگی و تنها با تعویض چند دستگیره، یک اتاق ساده را به اتاق کودک تبدیل کرده اید. قانونی که به طور حتم در خصوص سایر قسمت های خانه نیز صادق است به گونه ای که با به کارگیری دستگیره های کلاسیک یا سرامیکی در کمدهای مختلف می‌توان علاوه بر زیبایی حتی کاربری آن کمدها نیز دگرگون ساخت.

سخن پایانی

طرح، رنگ و حتی ابعاد یک دستگیره تاثیر به سزایی در زیبایی محیط دارد و می‌تواند حتی سبک و نوع دکوراسیون یک خانه را نیز رقم بزند. بدیهی است که ظاهر خانه شما در صورتی که بر روی درب تیره کابینت خود از یک دستگیره مجلل استفاده کرده باشید با زمانی که یک دستگیره ساده را به همان درب متصل کرده اید، متفاوت است. پس به تناسب درب ها و دستگیره های خود فکر کنید و بهترین دستگیره را برای درب ساختمان و کمدهای خود انتخاب نمایید.

ارسال نظر: