کیت تشخیص کرونا تولید بومی شد

کدخبر: 2347922

محققان یک شرکت‌ دانش‌بنیان مستقر در لرستان موفق به ساخت کیت تشخیص کرونا شدند. این شرکت توانایی ساخت ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیت تشخیص کرونا در روز را دارد.

محققان یک شرکت‌ دانش‌بنیان مستقر در لرستان موفق به ساخت کیت تشخیص کرونا شدند.

علی غلامی مدیر عامل شرکت سازنده این محصول، درخصوص فرآیند ساخت این کیت، اظهار داشت: قبل از اینکه ویروس وارد کشور شود و پس از آنکه ژنوم این ویروس در پایگاه اطلاعاتی آمریکا قرار گرفت، طراحی این کیت در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کیت تشخیص کرونا براساس استانداردهای جهانی ساخته و طراحی شده است، تصریح کرد: محققان این شرکت دانش بنیان، قطعه‌ای از ژنوم ویروس را به صورت شبیه‌سازی شده در آورده و سنتز کردند و در آزمایش کیت بسیار عالی جواب گرفتیم.

غلامی افزود: بعد از اینکه ویروس وارد کشور شد، یک نمونه ویروس را به صورت RNA از آزمایشگاه امام رضا(ع) اراک تهیه شد و فرآیندهای لازم را انجام و سپس با کیت تولیدی شرکت آن را آزمایش و به صورت کاملاً موفقیت‌آمیز جواب مثبت به دست آمده است.

توانایی ساخت ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیت تشخیص کرونا در روز

وی با تاکید بر اینکه یک نمونه مورد بالینی از اراک با کیت‌های تولیدی ما تست شده و موفقیت آمیز بوده است، اظهار داشت: هم‌اکنون تنها نیاز است کیت تولیدی را با کیتی که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد شده و در مراکز درمانی استفاده می‌شود، مقایسه کنیم.

وی با اشاره به اینکه روزانه می‌توانیم در حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیت تشخیص کرونا بسازیم که هر کیت نمونه ۵۰ بیمار را شناسایی می‌کند، گفت: هزینه کیت تولیدی ما کمتر از یک سوم کیتی است که وزارت بهداشت خریداری می‌کند و هزینه آن به حدود ۳ میلیون تومان کاهش یافته است.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: