باران در راه شمال

کدخبر: 2347972

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: از اواخر فردا آسمان مازندران ابری و به‌تدریج از سمت غرب استان همراه با بارندگی، وزش باد،کاهش دما و در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

احمد اسدی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان مازندران در شهرستان ساری، اظهار کرد: با توجه به نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا آسمان مازندران به‌صورتصاف تا نیمه‌ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از اواخر فردا آسمان مازندران ابری و به‌تدریج از سمت غرب استان همراه با بارندگی، وزش باد،کاهش دما و در ارتفاعات مه‌آلود با بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه روز دوشنبه آسمانی ابری همراه با بارندگی (در ارتفاعات بارش برف و مه آلود) ،کاهش دما و وزش باد (گاهی شدید) را شاهد هستیم، اضافه کرد: این وضعیت تا روز سه‌شنبه همراه با بارش پراکنده ادامه خواهد داشت.

اسدی تصریح کرد: روز چهار‏شنبه آسمان مازندران ابری به‌تدریج با کاهش ابر و افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روزهای پنج‌شنبه و جمعه آسمان مازندران صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما همراه خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باتوجه به تجزیه و تحلیل نقشه‎های پیش‏‏‌‏‎یابی هواشناسی و خروجی مدل‌های عددی جوّی و دریایی، از بعدازظهر شنبه به‌دلیل وجود جریانات شمال غربی، دریا موّاج شده و این شرایط تا بعدازظهر یک‌شنبه ادامه خواهد داشت.

اسدی با اعلام اینکه طی این مدت بیشینه ارتفاع موج تا 2.0 متر خواهد رسید، تصریح کرد: با تقویت جریانات شمالی، از بامداد دوشنبه به‌تدریج بر سرعت وزش باد و ارتفاع موج افزوده شده که بیشینه سرعت وزش باد از اواخر وقت یک‌شنبه در نزدیک ساحل تا 15 متر بر ثانیه (54 کیلومتر بر ساعت) و دور از ساحل استان تا 20 متر بر ثانیه (72 کیلومتر بر ساعت) پیش‎بینی می‎شود و همچنین بیشینه ارتفاع موج در نزدیک ساحل تا 3.5 متر 4.5 متر خواهد رسید.

وی در پایان گفت: طی این مدت توصیه ما به فعالان دریایی این است که نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم را به‌عمل آورند.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: