۳۰۲ راننده تاکسی مبتلا به کرونا شده‌اند

کدخبر: 2350969

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ابتلای ۳۰۲ تاکسیران به کرونا و فوت ۱۳ نفر آنها خبر داد و گفت: توزیع سبد معیشتی به خانواده بیماران از امروز آغاز شد.

علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران درباره آمار تاکسیرانان مبتلا به کرونا اظهار داشت هفته گذشته پایش سلامت رانندگان پایتخت آغاز شد و بر اساس نتایج به دست آمده مشخص شد که از ابتدای دوره شروع ویروس کرونا در سال گذشته تا کنون ۳۰۲ تاکسیران مبتلا به این ویروس شده و متاسفانه ۱۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: بر اساس مرور تجربیات سایر کشورها در جهت مقابله با کرونا و همچنین توصیه‌های وزارت بهداشت، غربالگری و تشخیص زودهنگام در پیشگیری از شیوع این بیماری بسیار حائز اهمیت است و بنابراین بر همین اساس ما طرحی را تحت عنوان پایش سلامت تاکسیرانان آغاز کردیم که در آن غربالگری بیماری از طریق سایت سازمان تاکسیرانی و همچنین سامانه‌های پیامکی به تاکسیرانان انجام می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به اینکه پایش سلامت همه ۸۰ هزار راننده تاکسی پایتخت انجام گرفته و به طور مستمر ادامه خواهد داشت، گفت: ۸۰ درصد از ۳۰۲ نفری که مبتلا به کرونا شده‌اند از اوایل اسفند علائم ابتلا به کرونا را داشته‌اند که پس از آن به پزشک مراجعه کرده و یا قرنطینه شده و یا در دوران بهبودی به سر می‌برند برخی از آنها نیز متاسفانه جان خود را از دست داده‌اند.

قنادان با اشاره به اینکه پایش سلامت رانندگان تاکسی ادامه خواهد داشت،گفت: برای رانندگانی که مبتلا به کرونا شده‌اند امکان مشاوره پزشکی و درمانی برای آنها با همکاری شرکت شهر سالم فراهم شده است و به غیر از انجام معاینات آنها از امروز بسته حمایتی به صورت سبد کالای به در منزلشان ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سبد کالا شامل برخی اغلام نظیر برنج، ماکارونی، روغن و سایر مواد مورد نیاز همچنین اقلام بهداشتی مانند ماسک و مواد ضدعفونی کننده است تا طی مدت درمان و دوره نقاهت بیماری، تاکسیران مجبور نباشد از منزل خارج شود.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: