ضلع غربی دریاچه چیتگر منشأ بوی نامطبوع پایتخت

کدخبر: 2352769

امانی گفت: انباشت زباله در ضلع غربی دریاچه چیتگر سبب انتشار بوی نامطبوع شده است.

شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران صبح امروز در دویست و یازدهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به بازدید میدانی که مورخ ۹۹/۰۲/۰۱ در خصوص اقدامات مقابله با بیماری کرونا از مجموعه بوستان چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در شهرداری منطقه ۲۲ شهر تهران داشت، گفت: با صحنه‌هایی ناراحت کننده و تاسف بار مواجه شدم که گزارش آن به شرح ذیل اعلام می‌شود.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: مواجهه با انباشت زباله‌ها و استشمام بوی متعفن در ضلع غربی دریاچه، منظره‌ای نا مناسب و شرم آورخلق کرده بود.

او افزود: محوطه‌ای خالی بین بوستان چیتگر و دریاچه شهدای خلیج فارس بدون مدیریت باقی مانده است و تنها با دیواره‌ای از فنس و توری حد فاصل این دو مجموعه گردشگری تفکیک شده است.

امانی با بیان اینکه بار‌ها اعضای شورای شهر تهران و مدیران شهری بر موضوع اجرای مدیریت یکپارچه شهری تأکید داشته‌اند، گفت: متاسفانه این موضوعِ حائز اهمیت در مجموعه شهرداری تهران که مدعی اجرای مدیریت یکپارچه شهری است، به هیچ وجه رعایت نشده و نشانه‌ای از این ادعا در بدنه شهرداری دیده نمی‌شود.

او تصریح کرد: در حالی که این محل می‌تواند فرصت بزرگی جهت انتفاع شهروندان و بهره برداری شهرداری تهران باشد، به معضل و تهدیدی بزرگ برای سلامت شهروندان به دلیل دپوی انبوه زباله تبدیل شده است و مجموعه‌های تحت امر از پذیرفتن مسئولیت اداره این محوطه خالیِ دارای ارزش گردشگری و درآمد زا، شانه خالی کرده اند.

امانی خاطر نشان کرد: از این دست فضا‌ها که در مرز‌های استحفاظی مناطق و یا سازمان‌های شهرداری تهران قرار دارد، در سطح شهر زیاد به چشم می‌خورد.

او با تأکید بر اینکه فقدان اعمال مدیریت یکپارچه در بدنه شهرداری و رسیدگی به معضلات، بیش از پیش احساس می‌شود، گفت: خواهشمند است با توجه به اهمیت موضوع و در اجرای ماده هفتاد و سوم (۷۳) قانون شورا‌ها مراتب را به عنوان تذکر ابلاغ کنید.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: