عمارت کلاه فرنگی موزه سلاح می شود

کدخبر: 2353024

مقدمات امضای تفاهم نامه بین مدیریت شهری و سپاه تهران فراهم شده است تا عمارت کلاه فرنگی مرمت شود و کاربری ویژه‌ای پیدا کند.

علی اعطا در چهارمین نشست خبری سخنگوی شورای شهر تهران که با حضور سید حسن رسولی، نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران برگزار شد با بیان اینکه امسال روز جهانی کارگر با روز معلم مصادف بود، گفت: با توجه به برخی از رفتارهای زیبا و جلوه‌های ویژه‌ای که از معلمان دیدیم بهتر است همانطور که پرستاران مدافعان سلامت نام گرفتند، معلمان نیز مدافعان آگاهی نام گیرند. ما شاهد رفتارهای معلمانی بودیم در وسط دشت، روی تخت بیمارستان و. در اقصی نقاط کشور آموزش خانه به خانه را فراموش نکردند.

سخنگوی شورای شهر در ادامه گفت: با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط بهتری حاصل شده، ما در شرایطی بودیم که به شیوه کج دار و مریز پیش می‌رفتیم، زیرا به واسطه شرایط اقتصادی نمی‌توانستیم تعطیلی فراگیر داشته باشیم، سیاست فاصله گذاری اجتماعی تاثیر گذار بود و به کاهش آمار جانبختگان منجر شد.

اعطا تاکید کرد که طرح فروش ماسک با نرخ مصوب در طرح «سفر به سلامت» بر اساس دستور مصوب ستاد ملی کرونا با مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری تهران در ایستگاه‌های منتخب به اجرا درآمده است و امیدواریم همچنان با توسعه این خدمات بتوانیم سیاست‌های فاصله گذاری اجتماعی را ادامه دهیم.

سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه مقدمات انجام یک تفاهم در رابطه با عمارت کلاه فرنگی که تحت عنوان عمارت عشرت آباد شناخته می‌شود و مربوط به دوران قاجار است، انجام شده است، گفت: سالهاست به این بنا رسیدگی نشده و مقدمات امضای تفاهم نامه بین مدیریت شهری و سپاه تهران صورت گرفته است تا این بنا مرمت شود و کاربری ویژه‌ای پیدا کند.

وی با بیان اینکه این امکان وجود دارد که در روزهای محدودی بازدید عمومی هم صورت گیرد، اضافه کرد: یکی از گزینه‌ها این است که از این عمارت تحت عنوان موزه سلاح استفاده شود، جا دارد از همکارمان آقای نظری تشکر کنم که این موضوع را پیگیری کردند.

همچنین از سردار یزدی فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران که برای انجام این تفاهم همراهی کردند تشکر می‌کنم و امیدواریم مقدمات این کار فراهم شود. شورای شهر در برابر فروش سرمایه‌های شهر ایستاد اعطا در پاسخ به سوال دیگری درباره رویکرد انسان محور شدن شهر تهران، توضیح داد: انسان‌محور شدن نحوه اداره شهر مورد توجه شورای شهر در دوره پنجم بوده و ما از ادامه یک روند اشتباه که منجر به فروش سرمایه‌های آینده شهر جهت انجام پروژه‌هایی که معلوم نیست چقدر نیاز شهر بوده پیشگیری کرده‌ایم، البته متاسفانه در اکثر شهرها این رویه در جریان بوده، اما شورای شهر نگذاشت که این روند ادامه پیدا کند و این تنها توجیهی برای انسان محور کردن شهر است.

«صدا و سیما»

ارسال نظر: