آینه‌کاری ایده‌ای فوق العاده در دکوراسیون داخلی

کدخبر: 2353684

دلایل متعددی وجود دارد که استفاده از آینه ها در دکوراسیون داخلی ساختمان را به ایده ای فوق العاده تبدیل می کند. پذیرش آینه ها به عنوان یک ویژگی طراحی، قلمرو کاملاً جدیدی از امکانات را باز می کند.

نسیم آنلاین : دلایل متعددی وجود دارد که استفاده از آینه ها در دکوراسیون داخلی ساختمان را به ایده ای فوق العاده تبدیل می کند. پذیرش آینه ها به عنوان یک ویژگی طراحی، قلمرو کاملاً جدیدی از امکانات را باز می کند. آینه ها نور را منعکس می کنند، فضاها را بازتر جلوه می دهند و باعث می شوند دکوراسیون داخلی شما به طور کلی بهتر به نظر برسد. آینه ها نه تنها می توانند برای بهبود دید بصری فضا مناسب باشند، بلکه با کمی خلاقیت، می توانند به راحتی تبدیل به محور نمایشی در خانه یا فضای ساختمان شما شوند. آینه ها قطعات بسیار کاربردی هستند اما قبل از شروع به استفاده از آنها مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. در این مطلب چند نکته در مورد نحوه بکارگیری آینه ها در دکوراسیون داخلی ساختمان را بررسی می کنیم.

بازتاب و انعکاس نور را در نظر بگیرید

پیش از آویزان کردن یا نصب آینه ها، باید آنچه را که در آن فضا وجود دارد، در نظر بگیرید. یکی از رایج ترین اشتباهاتی که در خصوص بکارگیری آینه ها مرتکب می شویم، جای گذاری آنها بر اساس فضای موجود بر روی دیوار است. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که ابتدا درباره آنچه در آینه قرار است منعکس شود فکر کنیم. هنگامی که آینه را در مقابل یک عنصر مهم معماری، نقاشی یا مبلمان قرار می دهیم، اهمیت بیشتری به آن خواهد بخشید، در غیر این صورت، کاملا غیر جذاب و بدون کاربرد خواهد بود. همچنین، در هر زمانی که امکانش وجود داشته باشد می توانید یک آینه را در مقابل انعکاس نور پنجره آویزان کنید، چرا که میزان نور را در اتاق به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

محل قرارگیری آینه ها بسیار مهم است

گذشته از قرار دادن آن در مقابل چیزی که از نظر بصری جذاب باشد، آینه ها را همیشه باید در ارتفاع مناسب آویزان یا نصب کرد. بر خلاف یک اثر هنری که باید همیشه در سطح چشم آویزان باشد، قرار دادن آینه به آنچه شما می خواهید منعکس شود بستگی دارد. قرار دادن آینه ها در سطح چشم در بسیاری از موارد مناسب است، اما بالاتر یا پایین تر بودن آن به شرایط ممکن بستگی دارد.

بزرگ فکر کنید

استفاده از یک آینه بزرگ در فضایی کوچک نباید شما را نگران کند. آینه کاری توهم عمق و فضا ایجاد می کند و در واقع می توانند به بزرگ تر شدن اتاق کمک کنند. آینه تمام قد به دیوار تکیه داده شده یک عنصر تزئینی عالی برای استفاده در یک اتاق کوچک است. آینه های دیوارپوش برای نقاط باریک مانند راهرو نیز عالی هستند.

یک نقطه کانونی ایجاد کنید

آینه ها نقاط کانونی خوبی دارند. به همین دلیل است که آنها غالباً در بالای کنسول ها و میز ناهار خوری قرار می گیرند. شما می توانید در نقاط مختلفی از فضای داخلی خود این نقاط کانونی را ایجاد کنید. اگر می خواهید فضای خود را بزرگ تر کنید، دیواری که کاملاً در آینه پوشیده می شود، یک زیبایی فوق العاده ایجاد می کند.

استایل و سبک اختصاصی دکوراسیون خود را فراموش نکنید

آینه ها می توانند مدرن، سنتی، لبه دار و کلاسیک و تقریباً هر شکلی باشند. همه چیز به قاب آن بستگی دارد. در نظر بگیرید که هنگام انتخاب آینه در یک قاب چه تأثیری می توانید ایجاد کنید. یک آینه زیبای هنری در مقایسه با یک قاب چوبی ساده جلوه ای متفاوت به فضای شما خواهد داد. رنگبندی های متنوع خود آینه ها را نیز در نظر بگیرید. برنزی، زغالی، رزگلد، مسی، سفید، طلایی، پتینه و ... در اشکال مختلفی مانند دایره، مربع، مستطیل، مشبک، لانه زنبوری و ... تاثیر بسزایی در پر رنگ جلوه دادن سبک و استایل مورد نظر شما دارند. ما به ندرت از آینه ها به عنوان کمک به پالت رنگ اتاق استفاده می کنیم، اما با قاب مناسب و کمی خلاقیت آنها می توانند این کار را انجام دهند. نقاشی قاب روی یک آینه بزرگ می تواند آن را به بخش بزرگی از پالت رنگی مورد علاقه شما تبدیل کند.

از چندین آینه به طور هم زمان استفاده کنید

از ایجاد یک گالری با آینه ها بر روی دیوار نترسید. دقیقا همانند بکارگیری تابلوهای هنری مختلف بر روی دیوار، هنگام تصمیم گیری در مورد قرار دادن آینه ها نیز، با آنها به عنوان یک واحد رفتار کنید. همه قاب ها را می توان به صورت یک هنر بصری بکار برد که همانند تابلوها استفاده بیش از حد از آنها می تواند درهم ریختگی ایجاد کند.

درباره مبلمان آینه ای

مبلمان آینه ای چند دوره محبوبیت را پشت سر گذاشته است. اگر چه می تواند برای بازتاب دیوارها و پنجره ها بسیار عالی باشد، اما از آن در اتاقی استفاده نکنید که ور زیادی در جریان است، در این صورت بازتاب های اضافی نور بسیار زیاد خواهد بود.

منبع: تتراگلس

ارسال نظر: