جزییات طرح جایگزین مجلس درباره فروش نفت

کدخبر: 2359994

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان اینکه باید طرح فروش نفت از سوی دولت تعدیل شود گفت: در غیر اینصورت باید طرح مجلس با عنوان طرح فروش نفت در بورس آن هم با تخفیف مدنظر قرار گیرد. این امر منطقی‌تر به نظر می رسد.

جعفر قادری با اشاره به مقوله گشایش اقتصادی و پیرو آن طرح فروش نفت در بورس گفت: دولت پیگیر انتشار اوراق سلف نفتی است و این طرح را مجلس به هیچ عنوان نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به چرایی عدم پذیرش مجلس تاکید کرد: پیرو این طرح ما با استقبال زیادی درباره خرید این اوراق مواجه خواهیم شد که این مسئله می‌تواند بازار بورس را به هم بریزد و باعث شود تا این بازار نرخ بازدهی بالایی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: به اعقتاد بنده این اقدام تعهدات زیادی برای دولت بعدی ایجاد می‌کند و می‌تواند مشکلاتی را در تحویل نفت فراهم کند بنابر این در مجموع طرح مدنظر دولت مورد رضایت مجلس نیست.

قادری با بیان اینکه حرف مجلس این است که باید طرح فروش نفت از سوی دولت تعدیل شود گفت: در غیر اینصورت باید طرح مجلس با عنوان طرح فروش نفت در بورس آن هم با تخفیف مدنظر قرار گیرد لذا این امر شاید منطقی‌تر به نظر برسد و مقداری با بازارهای جهانی انطباق بیشتری داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر طرح فروش نقدی نفت آن هم با تخفیف مدنظر قرار گیرد امکانی برای فروش بیشتر نفت و تبدیل آن به فرآورده‌های نفتی ایجاد می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به استدلال مجلس درباره تولید فرآورده‌های نفتی از محل فروش نفت اظهار کرد: برای ما این مهم نیست که این فرآورده آیا استانداردهای یورو ۴ و یورو ۵ را دارا است و یا خیر چرا که مهم این است که ما بتوانیم در شرایط تحریمی نفت را تبدیل به فرآورده کرده و بخشی از آن را صادر کنیم.

قادری با بیان اینکه طرح مجلس به صلاح است، بیان داشت: توجه به این امر بهتر از آن است بخواهیم به صرف اینکه دولت مشکلات زیادی دارد، دست به این قبیل اقدامات - اقدامات مدنظر دولت - بزنیم چرا که این مقوله منطقی نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: ما باید طرحی را بپذیریم که بتوانیم آن را اجرا کنیم و تبعات آن برای دولت بعدی هم قابل تحمل باشد با این حال طرح مجلس منطقی‌تر و توجیه پذیرتر از طرح دولت است چرا که این طرح پیامدهای کمتری دارد.

وی تاکید کرد: طرح نفتی مجلس قطعا مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و ما می‌توانیم این طرح را در کمیسیون‌ها موردبحث قرار دهیم تا این مقوله به صحن مجلس ارسال شود و به نوعی جامع و کامل باشد.

«خبرگزاری میزان»

ارسال نظر: