سرکشی کارشناسان سازمان تبلیغات از هیأت‌های تهران

کدخبر: 2360192

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: سرکشی روزانه کارشناسان سازمان تبلیغات اسلامی به هیأت‌های تهران انجام می شود. مردم هم کمبودها و تخلفات را گزارش کنند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: با توجه به شرایط برگزاری مراسم عزاداری محرم امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، روند بازرسی روزانه هیأت‌های مذهبی در دستور کار این سازمان است تا بتوانیم به صورت میدانی روند اجرای پروتکل‌های و دستورالعمل‌ها را بررسی کنیم.

وی گفت: شب گذشته مصادف با شب اول محرم از دو هیأت در غرب تهران (منطقه مهرآباد) به صورت سرزده بازدید داشتیم که الحمدالله نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی رعایت شده بود و نکاتی نیز وجود داشت که تذکرات لازم ارائه شد.

سهرابی افزود: از سوی دیگر ۲۰۰ گروه سلامت یاران حسینی با همکاری سازمان بسیج بانوان، مساجد و محلات، پزشکان و طلاب تشکیل شده است که در قالب تیم‌های ۵ نفره با کاور مخصوص سلامت‌یاران حسینی و کارت شناسایی به هیأت‌های عزاداری تهران سرکشی می‌کنند تا در روند اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند و در صورت نیاز تذکر و توصیه‌های لازم را ارائه دهند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در پایان با اشاره به اینکه مردم را بهترین ناظر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی هیأت‌های مذهبی می‌دانیم، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۴۴۴ و شماره تماس ۰۹۳۰۷۷۷۷۶۸۶ به صورت شبانه‌روزی موارد مشاهده شده در خصوص کمبودها و کاستی‌های موجود در هیأت‌ها در زمینه رعایت نکات بهداشتی و تخلفات احتمالی را گزارش کنند تا در اسرع وقت مورد بررسی و اقدام قرار گیرد. همچنین مسئولان هیأت‌ها نیز می‌توانند از طریق همین سامانه‌ها اقلام مورد نیاز و مشکلات ناشی از هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه را اعلام کنند تا برطرف گردد.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: