تا محرم سال بعد چه کار کنیم؟

کدخبر: 2361208

کارشناس مسائل دینی گفت: کسی که می‌خواهد از سوی اهل‌بیت(ع) مورد عنایت خاص قرار گیرد، باید بخشی از زمان زندگی خود را در این مسیر خرج کند.

حجت‌الاسلام حامد کاشانی استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام در بیانی با بیان اینکه هرچه در شور و حرارات مجلس امام حسین علیه‌السلام کار کنیم کم است، گفت: دوستان کار فقط قیمه دادن نیست. لعن خدا به کسی که بخواهد به اشک و شور و حبّ اهل‌بیت بی‌ارزشی قائل می‌شوند، گاهی اوقات فردی سیلی راه می‌اندازد که عقاید مردم را از بین برد، این مجالس عزاداری را هم سست می‌کند.

وی افزود: روزی امام رضا علیه‌السلام به دعبل خزاعی فرمود: این لباس را می‌خواستم نگه دارم تا کفن خودم باشد؛ شبی هزار رکعت در آن نماز خواندم، تو از جدّم حسین علیه‌السلام دفاع کردی، این لباس را به تو می‌بخشم. کسی که می‌خواهد از سوی اهل‌بیت علیهم‌السلام مورد عنایت خاص قرار گیرد، باید بخشی از زمان زندگی خود را در این مسیر خرج کند.

حجت‌الاسلام کاشانی اظهار کرد: وای به حال ما که مثلاً سال بعد محرم و صفر فرا می‌رسد اما هنوز یک دور کامل نهج‌البلاغه را نخوانده‌ایم؛ هیچ پولی نداریم که خرج کنیم، هیچ جانی نداریم که کار کنیم؛ حداقل روزی نیم ساعت که می‌توانیم مطالعه کنیم، باید اهتمام داشته باشیم؛ هر کاری از دستمان بر می‌آید همان کار را کنیم؛ یکی پول، یکی جان، یکی انرژی، یکی وقت و ... .

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: