قاچاق شیر خشک رونق گرفت

کدخبر: 2362785

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی گفت: ستاد تنظیم بازار امسال یکبار قیمت لبنیات را افزایش داده و گرانی مجدد لبنیات غیرقانونی است.

علی احسان ظفری مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی از استمرار مشکلات صادرات شیرخشک خبر داد و گفت: با وجود تولید مازاد، دولت تنها در ۲ مرحله مجوز ۱۰ هزار تنی صادرات شیرخشک را داده و هم اکنون شیرخشک به صورت مازاد در حال خروج است.

او با اشاره به اینکه دریافت عوارض بالا از صادرات شیرخشک منجر به رونق قاچاق شده است، افزود: در برخی مواقع اتخاذ سیاست غیرکارشناسی مسئولان دولتی منجر به آشفتگی بازار شده است.

ظفری با اشاره به اینکه صادرات محصولات لبنی رونق چندانی ندارد، بیان کرد: در حال حاضر صادرات به کشور عراق با مشکلاتی رو به رو است و تنها کالا‌هایی که امکان تولیدشان در عراق وجود ندارد، صادر می‌شوند.

این مقام مسئول کمبود مواد اولیه و بی ثباتی در قیمت‌ها را یکی از چالش‌های پیش روی صادرات لبنیات اعلام کرد و گفت: اگرچه آمار دقیقی از صادرات لبنیات در دسترس نیست، اما در مجموع تولید، رونق خوبی ندارد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی با بیان اینکه مجوز قانونی برای افزایش مجدد قیمت لبنیات صادر نشده است، افزود: با وجود نوسان قیمت شیرخام و سایر مواد اولیه این احتمال وجود دارد که قیمت محصولات لبنی مجدد افزایش یابد، اما تاکنون مجوزی در این خصوص نداشته‌ایم.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: