بانک جهانی: کرونا ۱۵۰ میلیون نفر را تا ۲۰۲۱ به فقر شدید مبتلا می‌کند

کدخبر: 2363041

طبق گزارش بانک جهانی، انتظار می‌رود همه‌گیری ویروس کرونا ۸۸ میلیون نفر دیگر را در سال جاری میلادی به جمع ۱۱۵ میلیون نفری که در فقر شدید به سرمی‌برند اضافه کند و این تعداد با توجه به شدت رکود اقتصادی به وجود آمده، تا ۲۰۲۱ به ۱۵۰ میلیون نفر برسد.

بانک جهانی هشدار داد انتظار می‌رود فقر شدید جهانی برای اولین بار طی 20 سال گذشته در 2020 افزایش یابد که دلیل آن بحران بی‌سابقه کروناست.

جدیدترین خبر ها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

طبق جدیدترین گزارش بانک جهانی، انتظار می‌رود همه‌گیری ویروس کرونا 88 میلیون نفر دیگر را در سال جاری میلادی به جمع 115 میلیون نفری که در فقر شدید به سرمی‌برند اضافه کند و این تعداد با توجه به شدت رکود اقتصادی به وجود آمده، تا 2021 به 150 میلیون نفر برسد.

فقر شدید یعنی زندگی با درآمد کمتر از 1.90 دلار در روز. بانک جهانی اعلام کرد بین 9.1 تا 9.4 درصد از جمعیت جهان در سال جاری میلادی با فقر شدید دست و پنجه نرم می‌کنند. اگر بحران همه‌گیری ویروس کرونا به وجود نمی‌آمد، انتظار می‌رفت نرخ فقر در 2020 تا 7.3 درصد کاهش یابد.

دیوید مالپس، رئیس بانک جهانی گفت:«ویروس کرونا و رکود اقتصاد جهان بیش از 1.4 درصد جمعیت جهان را دچار فقر شدید می‌کند. برای ایجاد رشد اقتصادی و کاهش فقر، کشورها باید آماده یک اقتصاد متفاوت پس از بحران کرونا شوند و اجازه دهند سرمایه، نیروی کار، مهارت و نوآوری راه خود را به کسب و کارها و بخش‌های جدید باز کند».

بانک جهانی تخمین می‌زند نرخ فقر در جهان تا 2030 به حدود 7 درصد برسد.

در حالی که کمتر از یک‌دهم جمعیت جهان با درآمد روزانه کمتر از 1.90 دلار در زندگی می‌کنند، حدود یک چهارم جمعیت جهان کمتر از 3.20 دلار در روز درآمد دارند و بیش از 40 درصد مردم (حدود 3.3 میلیارد نفر) با کمتر از روزانه 5.50 دلار زندگی می‌کنند.

در گزارش بانک جهانی آمده است:«شرایط فعلی بحران کرونا غیرعادی است. هیچ بیماری در گذشته به سرعت کویید19 تبدیل به یک تهدید جهانی نشده بود. تغییر الگوی جوی جهان به خاطر فعالیت های انسانی بی سابقه بوده است».

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: