مهم ترین نکاتی که در نوشتن رزومه باید رعایت کنید

کدخبر: 2363525

اگر در یک وب سایت کاریابی به دنبال پیدا کردن بهترین شغل هستید و می خواهید استخدامی عالی را تجربه کنید، توصیه می کنیم که پیش از آن نکات مهم در نوشتن رزومه را حتما رعایت نمایید. به این شکل امکان استخدام به مراتب بهتری را تجربه خواهید کرد.

نسیم آنلاین : اگر در یک وب سایت کاریابی به دنبال پیدا کردن بهترین شغل هستید و می خواهید استخدامی عالی را تجربه کنید، توصیه می کنیم که پیش از آن نکات مهم در نوشتن رزومه را حتما رعایت نمایید. به این شکل امکان استخدام به مراتب بهتری را تجربه خواهید کرد.

نوشتن رزومه

مهم نیست که به دنبال موفقیت در استخدام برنامه نویس یا استخدام آرایشگر و غیره هستید؛ اهمیت زیادی دارد که رزومه ای کامل و بی نقص نوشته و خود را به شکلی موثر به کارفرما معرفی نمایید.

1. در آگهی های استخدام به دنبال کلمات کلیدی باشید

بهترین مکان برای شروع هنگام آماده سازی برای نوشتن رزومه، مطالعه دقیق آگهی های شغلی مورد علاقه شماست. همانطور که برای مشاغل مختلف درخواست می دهید، باید هر شرح شغل را برای کلمات کلیدی مطالعه کنید که نشان می دهد کارفرما در یک کاندیدای ایده آل به دنبال چه چیزی است. در صورت لزوم، آن کلمات کلیدی را در رزومه خود وارد کنید.

2. نمونه های رزومه را برای صنعت خود مرور کنید

هنگام ساخت رزومه خود، ممکن است نمونه هایی از رزومه های صنعت خود را برای الهام گرفتن و بهترین روش ها مطالعه کنید.

3. از یک فونت حرفه ای استفاده کنید

از آن جا که کارفرمایان فقط زمان کوتاهی برای بررسی رزومه شما دارند، باید تا حد امکان روشن و خوانا باشد. شما باید از یک قلم ساده و تمیز مانند Arial یا Times New Roman استفاده کنید. اندازه قلم خود را بین 10 تا 12 نگه دارید. انتخاب یک قلم واضح و قابل خواندن به حرفه ای جلوه دادن رزومه شما کمک می کند.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که فضای خالی اضافی را کاهش یا حذف کنید. فضای خالی بیش از حد ممکن است باعث شود رزومه شما پراکنده به نظر برسد. با کاهش فضای سفید اضافی، خواننده رزومه را آسان تر می کنید.

جلوه دادن رزومه شما کمک می کند.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که فضای خالی اضافی را کاهش یا حذف کنید. فضای خالی بیش از حد ممکن است باعث شود رزومه شما پراکنده به نظر برسد. با کاهش فضای سفید اضافی، خواننده رزومه را آسان تر می کنید.

4- فقط مهمترین اطلاعات را وارد کنید و مهمترین اطلاعات را در اولویت قرار دهید

اگرچه ممکن است تجربه کار یا تحصیلات گسترده ای داشته باشید، مهم است که رزومه خود را تا حد ممکن کوتاه نگه دارید. مدیران استخدام وقت زیادی را برای خواندن هر رزومه نمی گذرانند. تحقیقات نشان داده است که مدیران استخدام فقط 6 ثانیه در هر رزومه صرف می کنند. اگر رزومه شما شامل اطلاعات قدیمی یا غیرمرتبط باشد، مانند مشاغل بیش از 10 سال پیش یا مدارک و موفقیت های جزئی، ممکن است حواس را از اطلاعات اصلی پرت کند.

سعی کنید فقط تجربه کاری، دستاوردها، تحصیلات و مهارت های مربوط به کارفرما را در رزومه خود داشته باشید.

5. توجه را به دستاوردهای مهم جلب کنید

به جای لیست وظایف شغلی خود در بخش تجربه، سه یا چهار موفقیت مهم خود را در هر نقشی که بر عهده داشته اید، انتخاب کنید. در صورت امکان، اعدادی را وارد کنید که موفقیت شما را برای آن هدف یا یک دستاورد خاص اندازه گیری می کند.

شما همچنین می توانید یک بخش جداگانه "دستاوردها" یا "مهارت" را در نظر بگیرید تا به طور خاص دستاوردهای مربوطه را در تحصیل، شغل، کار داوطلبانه یا سایر تجربیات خود برجسته کنید.

6. تصحیح و ویرایش کنید

قبل از ارسال رزومه، باید چندین بار آن را ویرایش و تصحیح کرده تا اطمینان حاصل کنید که هیچ غلط املایی یا گرامری وجود ندارد. در حالی که چندین برنامه تصحیح و ابزار وجود دارد که می توانید استفاده کنید، همچنین مفید است که از دوستان یا همکاران معتمد بخواهید رزومه شما را بررسی کنند. به این شکل مشکلات آن بیشتر مشخص شده و پیش از ارسال قطعی رزومه خود به کارفرما و یا قرار دادن آن در وب سایت کاریابی ، می توانید تمامی نواقص آن را برطرف نمایید. همیشه چک کردن رزومه به وسیله یک شخص دیگر، می تواند به مراتب تاثیرگذارتر باشد. ممکن است مشکلاتی در رزومه شما وجود داشته باشد که خود قادر به تشخیص آن ها نیستید، اما شخصی ثالث بهتر متوجه این موارد شود.

کلام آخر

با در اختیار داشتن یک روزمه قوی و حرفه ای، شانس موفقیت خود در مصاحبه شغلی را از پیش بالا برده و احتمال پیروزی تان در به دست آوردن شغلی که برای آن خیز برداشته اید، به مراتب بیشتر خواهد بود. در الو استخدام به عنوان پلت فرم جامع کاریابی، انواع مشاغل با پل ارتباطی میان کارفرما و کارجویان، ارائه می شوند.

ارسال نظر: