جراحی ایمپلنت چیست و چطور برای آن آماده شویم؟

کدخبر: 2363553

نحوه انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان ممکن است شامل چندین روش باشد. مهمترین مزیت ایمپلنت پشتیبانی کامل از دندان های جدید شما است - این فرآیند نیاز به بهبود استخوان در اطراف ایمپلنت دارد. از آنجا که این ترمیم استخوان به زمان نیاز دارد، فرایند آن می تواند ماه ها طول بکشد.

نسیم آنلاین : ایمپلنت دندان چیست ؟ جراحی ایمپلنت دندان روشی است که ریشه دندان را با پایه های فلزی در لثه جایگزین می کند و دندانهای مصنوعی را که مانند دندانهای واقعی به نظر می رسند و کار می کنند جایگزین دندانهای آسیب دیده یا از دست رفته خواهند کرد.

نحوه انجام عمل جراحی ایمپلنت دندان به نوع کاشت و وضعیت استخوان فک شما بستگی دارد. جراحی ایمپلنت دندان ممکن است شامل چندین روش باشد. مهمترین مزیت ایمپلنت پشتیبانی کامل از دندان های جدید شما است - این فرآیند نیاز به بهبود استخوان در اطراف ایمپلنت دارد. از آنجا که این ترمیم استخوان به زمان نیاز دارد، فرایند آن می تواند ماه ها طول بکشد.

جراحی ایمپلنت دندان

کاشت دندان، از طریق جراحی در استخوان فک شما انجام می گیرد، جایی که به عنوان ریشه دندان های از دست رفته عمل می کند. از آن جا که تیتانیوم موجود در ایمپلنت ها با استخوان فک شما فیکس می شود، ایمپلنت ها به لغزش، سر و صدا یا آسیب استخوانی منجر نمی شوند و مانند دندان های معمولی، پوسیده نخواهند شد.

به طور کلی شما به عنوان کاندیدای ایمپلنت های دندانی، باید شرایط زیر را دارا باشید :

  • یک یا چند دندان از دست رفته داشته باشید
  • استخوان فکی داشته باشید که به رشد کامل رسیده باشد
  • استخوان کافی برای ایمن سازی ایمپلنت ها داشته باشید یا قادر به پیوند استخوان باشید
  • بافت های دهان سالم داشته باشید
  • شرایط سلامتی نداشته باشید که بر ترمیم استخوان تأثیر بگذارد
  • قادر به استفاده از پروتز دندان نیستید
  • می خواهید گفتارتان را بهبود ببخشید
  • سیگار نمی کشید

چطور برای ایمپلنت دندان آماده شویم؟

روند برنامه ریزی برای کاشت دندان ممکن است شامل مراحل مختلفی باشد و در فرآیند آن چند پزشک معاینات خود را انجام دهند، از جمله پزشکی متخصص در خصوص جراحی دهان، فک و صورت ( جراح فک و صورت ) ، دندانپزشکی متخصص در درمان ساختارهایی که از دندان پشتیبانی می کنند، مانند لثه و استخوان ( پریودنتیست ) ، دندانپزشکی که دندانهای مصنوعی را طراحی و متناسب می کند (متخصص پروتزهای دندانی)، یا بعضاً متخصص گوش، حلق و بینی. از این روی بهترین جراح زیبایی در تهران می تواند بهترین گزینه برای انجام این روش درمانی و زیبایی باشد.

از آن جا که ایمپلنت های دندانی به یک یا چند عمل جراحی احتیاج دارند، برای آماده سازی برای انجام فرآیند، باید یک ارزیابی دقیق داشته باشید، از جمله:

آزمون جامع دندانپزشکی: ممکن است برای شما نیاز به استفاده از تصاویر با اشعه ایکس دندان و تصاویر سه بعدی بوده و مدل هایی از دندان و فک را به این شکل در آزمون دندانپزشکی آماده کنند.

بررسی سابقه پزشکی: در مورد هر گونه شرایط پزشکی و هر دارویی که مصرف می کنید، از جمله داروهای بدون نسخه و مکمل ها، به پزشک خود اطلاع دهید. اگر بیماری قلبی یا کاشت ارتوپدی خاصی دارید ، ممکن است پزشک برای جلوگیری از عفونت، آنتی بیوتیک برای شما تجویز کند.

برنامه درمان متناسب با شرایط شما: در این طرح، عواملی از جمله تعداد دندان های مورد نیاز برای تعویض و وضعیت استخوان فک و دندان های باقیمانده شما در نظر گرفته خواهد شد.

برای کنترل درد، گزینه های بیهوشی در حین جراحی شامل بی حسی موضعی، آرام بخشی یا بیهوشی عمومی است. با متخصص دندانپزشکی خود صحبت کنید که کدام گزینه برای شما مناسب است. تیم مراقبت از دندان شما بسته به نوع بیهوشی قبل و بعد از جراحی در مورد خوردن و آشامیدن به شما آموزش می دهد. اگر آرامش یا بیهوشی عمومی دارید، برنامه ریزی کنید که کسی شما را بعد از جراحی به خانه منتقل کند و تا پایان روز استراحت کنید.

سخن پایانی

با مراجعه به بهترین جراح زیبایی شانس این را خواهید داشت تا ایمپلنت دندان را به شکلی حرفه ای انجام و از نتایج طولانی مدت آن بهره مند شوید. تماشای طرح لبخند پس از اصلاح دندان ها، در آینه فوق العاده بوده و اعتماد به نفس افراد را بالا می برد. دکتر مهدی سزاوار، بهترین متخصص جراح زیبایی تهران، خدمات ایمپلنت دندانی را ارائه کرده و در زمینه جراحی فک و صورت بورد تخصص دارد. برای تماس با مطب دکتر سزاوار، با شماره 02188784967 تماس حاصل نمایید.

ارسال نظر: