تاثیرات شگفت انگیز بازی های ویدیویی

کدخبر: 2363731

به نظر می رسد که بازی های ویدیویی تنها برای سرگرمی طراحی شده اند و زمانی که برای خرید اکانت قانونی یک بازی اقدام می کنید، گویا این هزینه را تنها برای لذت بردن از بازی و وقت گذرانی صرف کرده اید، اما واقعیت این است که بازی های ویدیویی تاثیرات شگفت انگیز دیگری نیز دارند.

نسیم آنلاین : به نظر می رسد که بازی های ویدیویی تنها برای سرگرمی طراحی شده اند و زمانی که برای خرید اکانت قانونی یک بازی اقدام می کنید، گویا این هزینه را تنها برای لذت بردن از بازی و وقت گذرانی صرف کرده اید، اما واقعیت این است که بازی های ویدیویی تاثیرات شگفت انگیز دیگری نیز دارند.

این تاثیرات از بهبود مهارت های اجتماعی تا اثربخشی بر رفتار و عملکرد مغزی گسترده شده اند.

در زیر به تعدادی از تاثیرات شگفت انگیز بازی های ویدیویی توجه می کنیم.

تاثیرات بازی های ویدیویی

1. بازی های ویدئویی جراحان بهتری می آفرینند

گرچه ممکن است فکر کنید می خواهید جراح شما به جای انجام بازی ، آخرین تحقیقات پزشکی را مطالعه کند ، اما ممکن است بخواهید در این مورد تجدید نظر کنید: یک مطالعه بر روی متخصصان لاپاراسکوپی (برش کوچک) نشان داد کسانی که بیش از سه ساعت در هفته بازی می کردند 32 درصد خطاهای کمتری در طول تمرین در مقایسه با همتایان غیرگیمر خود دارند.

2. بازی های ویدیویی می توانند بینایی شما را بهبود بخشند

"خیلی نزدیک تلویزیون ننشین" قبلاً جزو موارد ممتنع والدین بوده و البته دانش زیادی برای چرایی آن وجود نداشت. در عوض ، دانشمندان کشف کرده اند که بازی ها با اعتدال می توانند در واقع بینایی شما را بهبود ببخشند - نه این که بر آن فشار آورند. در یک مطالعه ، 10 هفته بازی با توانایی بیشتری در تشخیص سایه های مختلف خاکستری همراه بود. یکی دیگر از مطالعات نشان داد که بازی های ویدیویی می توانند بر تنبلی چشم اثرگذاری مثبت داشته و این مشکل را تا حدودی برطرف سازند. البته زیاده روی در انجام بازی های ویدیویی می تواند خود آسیب رسان باشد و این مورد در صورت رعایت تعادل موثر خواهد بود.

4. بازی های ویدیویی می توانند به شما کمک کنند شما را به یک رهبر تبدیل شوید

از آن جا که ژانرهای خاصی از بازی ها ویژگی های رهبری را پاداش می دهند و آنها را تشویق می کنند - تأمین امنیت "جوامع"، ایمنی آنها و غیره ، از این طریق تمرین می شود. محققان متذکر شده اند که بازیکنان می توانند انگیزه همبستگی را در اهداف شغلی دنیای واقعی خود نشان دهند. بداهه پردازی در یک بازی همچنین می تواند به معنای عکس العمل سریع شما در دنیای واقعی و در تصمیم گیری های ضروری ظاهر شود.

5. بازی های ویدئویی می توانند به فرهنگ سازی کمک کنند

بسیاری از بازی ها از وقایع واقعی تاریخی برای هدایت داستان های خود استفاده می کنند. به گفته محققان ، این شخصیت ها و مکان ها می توانند باعث علاقه کودک به کشف اطلاعات بیشتر در مورد فرهنگ در او شوند. والدینی که کتاب ، نقشه و سایر منابع مربوط به بازی ها را به دست آورده اند ، گزارش کرده اند که فرزندانشان بیشتر درگیر یادگیری هستند که این می تواند باعث شود که تمام عمر به شکلی قدردان تاریخ و فرهنگ سرزمین خود و سایر سرزمین ها باشند.

6. بازی های ویدیویی می توانند بچه ها را بیشتر فعال کنند

در حالی که برخی از بازی ها سطح تعامل کل بدن را افزایش می دهند ، حتی آن هایی که به یک کنترل کننده دستی ساده نیاز دارند می توانند منجر به فعالیت بدنی شوند. بازی های ورزشی که شامل بسکتبال ، تنیس یا حتی اسکیت بورد می شود باعث می شود کودکان همان مهارت ها را در فضای باز نیز تمرین کنند.

7. بازی های ویدیویی ممکن است روند پیری را پایین بیاورند

ثابت شده است که "بازی های مغزی" شامل حل مسئله ، حافظه و مولفه های پازل برای بازیکنان مسن مثبت است. در یک مطالعه ، فقط 10 ساعت بازی منجر به افزایش عملکرد شناختی در شرکت کنندگان 50 سال و بالاتر شد - بهبودی که چندین سال به طول انجامید. این به شکلی کاملا موثر پیری مغز را به تاخیر انداخته و حتی از بروز آلزایمر و بیماری های مشابه جلوگیری به عمل می آورد.

کلام آخر

با مراجعه به وب سایت پارس کنسول، می توانید نسبت به خرید گیفت کارت PS4 و همین طور خرید اکانت قانونی PS4 و PS5 اقدام نمایید. اخبار روز دنیای بازی را نیز در پارس

ارسال نظر: