7 ویژگی مهم در انتخاب یک وکیل خوب

کدخبر: 2365343

برای هر فردی که با مشکلات حقوقی روبرو شود انتخاب یک وکیل خوب از مهم‌ترین دغدغه‌های وی برای حل مشکل است. از آنجایی که با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی اصفهان و حتی شهرهای دیگر نیز افراد بسیاری درگیر پرونده‌های قضایی می‌باشند، بدون شک همه این افراد با قوانین و امور حقوقی آشنایی ندارند و عاقلانه و در برخی مواقع ضروری است که دفاع از حق و حقوق خود را به یک وکیل خوب و خبره بسپارند.

نسیم آنلاین : برای هر فردی که با مشکلات حقوقی روبرو شود انتخاب یک وکیل خوب از مهم‌ترین دغدغه‌های وی برای حل مشکل است. از آنجایی که با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی اصفهان و حتی شهرهای دیگر نیز افراد بسیاری درگیر پرونده‌های قضایی می‌باشند، بدون شک همه این افراد با قوانین و امور حقوقی آشنایی ندارند و عاقلانه و در برخی مواقع ضروری است که دفاع از حق و حقوق خود را به یک وکیل خوب و خبره بسپارند.

حال با در نظر گرفتن فعالیت تعداد زیادی از وکلا در اصفهان باید در نظر گرفت که در انتخاب وکیل خوب ویژگی هایی وجود دارد که در نظر گرفتن آن ها ما را در انتخاب بهترین وکیل اصفهان یاری خواهد کرد تا با انتخاب اشتباه با تبعات سنگین در پرونده حقوقی مواجه نشویم.

اگرچه پیدا کردن یک وکیل خوب خیلی راحت و آسان به نظر می رسد اما شناخت بهترین وکیل ، قطعاً کار دشواری است. پشتوانه انتخاب خوب و موفق دانش و آگاهی کافی در آن زمینه می باشد چه بسا در طول زندگی خود انتخاب های اشتباهی داشته ایم که بدون آگاهی و شناخت با شکست مواجه شده است که انتخاب نادرست در ازدواج یکی از بارزترین مصداق های آن است و شناخت و آگاهی در انتخاب بهترین وکیل نیز به همین اندازه حائز اهمیت است.

موسسه حقوقی حامد امیری وکیل خوب اصفهان به عنوان یکی از بروزترین موسسات حقوقی با مدیریت وکیل پایه یک دادگستری و تجربیات بسیار در تمام امور حقوقی این امکان را برای شما فراهم آورده است که به آسانی از خدمات مشاوره حضوری ، غیرحضوری و حتی آنلاین با وکیلی مجرب در کمترین زمان ممکن بهره مند شوید .

نقش وکیل در احقاق حق پرونده حقوقی چیست؟

همانطور که وقتی دچار مشکل قلبی می شویم جویای بهترین پزشک قلب هستیم ، از اطرافیان ، همسایه ها ، دوستان و آشنایان پرس و جو می کنیم تا بهترین پزشک پیدا کنیم و سریع تر به بهبودی برسیم و مهم است که کدام پزشک می تواند مشکل قلب مرا به درستی تشخیص دهد و مرا در زمان کمتری درمان کند؟

مسائل حقوقی نیز مثل مشکلات پزشکی پیچیده هستند که ممکن است بدون مشاوره از وکیل خوب و مجرب نه تنها مشکل حل نخواهد شد بلکه ممکن است خسارات مالی یا جانی سنگین یا تبعات غیر قابل جبرانی برای فرد داشته باشد.

اما با انتخاب وکیل خوب و مسلط به امور حقوقی در زمان و هزینه شما صرفه جویی خواهد شد و بهترین راهکار های حقوقی مطابق با موازین قانونی برای رفع سریع مشکل توسط فردی متخصص و آگاه به تمامی امور به شما ارائه می شود. خیلی از افراد وجود وکیل در پرونده را هزینه می دانند در صورتی که با حضور وکیل در یک پرونده صرفه جویی در هزینه ها و دستیابی به نتیجه در چهار چوب موازین قانونی در دستور کار قرار می گیرد .

7 ویژگی مهم یک وکیل خوب

۱. وکیل خوب باید به روز باشد

در هر موضوعی حتی قوانین و مقررات حقوقی تغییراتی صورت می گیرد که برای یک وکیل خوب و خبره لازم است تا به دانش فعلی خود اکتفا نکند و اطلاعات خود را بر اساس قوانین جدید بروزرسانی کند.

۲. وکیل خوب باید امین و امانت دار باشد

یک وکیل باید امین موکل خود باشد و تحت هیچ شرایطی حتی پس از اتمام پرونده و قرارداد وکالت اطلاعات و امور موکل خود را فاش نکند .

3. پرهیز از ذکر توانایی های غیر قانونی و امیدواری کاذب

یک وکیل خوب و توانا با ذکر توانایی های غیر قانونی و تضمین کذب سعی در فریب دادن موکل صرفا به جهت دریافت حق الوکاله را نخواهد داشت. بلکه با توانایی و تجربیات خود در مسیر درست قانونی مراحل رسیدگی پرونده را سپری می کند .

4 . پیشنهاد کم هزینه ترین و سریعترین راه حل ممکن

یک وکیل خوب و خبره برای مشکل مطرح شده طبق اسناد و مدارک موجود چندین راه حل ارائه خواهد کرد و سعی می کند تا مشکل را با مذاکره حل و فصل نماید . در صورتی که ناچار به انتخاب پروسه قضایی شد پروسه طرح دعوا را برای موکل خویش شفاف سازی خواهد کرد.

5. کمک به قاضی و استفاده از تجربیات دیگران

یک وکیل خوب از تجربیات دیگران نیز برای پیشبرد پرونده حقوقی و تسریع روند کار نیز استفاده می نماید و برای روشن شدن ابهامات پرونده و کشف حقایق به قاضی پرونده کمک خواهد کرد.

6. رفتار درست و رعایت شأن و مقام قاضی پرونده

یک وکیل خوب نباید رفتاری نامناسب با تملق و یا تحقیر نمودن با قاضی داشته باشد. بلکه وکیل خوب باید متناسب با مقام و شأن خود در دادگاه و جامعه رفتار کند چرا که انجام رفتار زننده و دور از شان یک وکیل می تواند در روند پرونده و نظر قاضی تاثیرگذار باشد.

7. دارا بودن فن بیان قوی و سخنوری

با توجه به محدودیت زمانی دفاع در جلسات رسیدگی دادگاه یک وکیل خوب باید بتواند با بیان شیوا و رسای خود و با کمترین بیانات ممکن دفاع خود را تحریر یا بیان نماید .

همانطور که ذکر شد وکیل خوب باید فاکتورهایی نظیر مواردی که در بالا ذکر کردیم را داشته باشد تا بتواند از حق و حقوق دفاع کند.

موسسه حقوقی حامد امیری با بهره گیری از تجربیات یکی از بهترین وکلای اصفهان و ارزیابی اولیه حقوقی ، مشکل مراجعین را بررسی نموده و در صورتی که امکان انجام وکالت وجود نداشته باشد از گرفتن پرونده صرف نظر نموده و از اتلاف هزینه و وقت مراجعین جلوگیری می نماید که این نشان دهنده وجدان کاری و رعایت حال مراجعین محترم می باشد . با مراجعه به وب سایت hamedamiri.com می توانید از خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری ما بهره مند شوید.و در صورت تمایل نسبت به اعطاء وکالت مشکلات حقوقی اعم از دعاوی کیفری ، حقوقی ، ثبتی ، بیمه ، تعزیرات، خانواده را به ما بسپارید.

ارسال نظر: