تاریخچه خودکار تبلیغاتی و نکات جالب و جذاب درمورد خودکار

کدخبر: 2366219

این روزها هدایای تبلیغاتی یکی از موثرترین شیوه‌های تبلیغ و بازاریابی محسوب می‌شوند که کسب‌وکارهای بسیاری را رونق بخشیده‌اند. این هدایای کوچک و گاها کم‌ارزش همچون انواع خودکارهای تبلیغاتی چنان قدرتی دارند که می‌توانند اهداف بزرگی را در بازاریابی بسیاری از تجارت‌ها پیگیری کنند. اما تاریخچه خودکار تبلیغاتی از کجا نشأت می‌گیرد؟

نسیم آنلاین :

این روزها هدایای تبلیغاتی یکی از موثرترین شیوه‌های تبلیغ و بازاریابی محسوب می‌شوند که کسب‌وکارهای بسیاری را رونق بخشیده‌اند. این هدایای کوچک و گاها کم‌ارزش همچون انواع خودکارهای تبلیغاتی چنان قدرتی دارند که می‌توانند اهداف بزرگی را در بازاریابی بسیاری از تجارت‌ها پیگیری کنند. اما تاریخچه خودکار تبلیغاتی از کجا نشأت می‌گیرد؟

در طول این مقاله شما را با نکات جذابی در خصوص هدایای سازمانی مخصوصا انواع خودکارهای تبلیغاتی آشنا می‌کنیم.

نگاهی به تاریخچه خودکار تبلیغاتی و هدایای تبلیغاتی

تاریخچه هدایای سازمانی نشان می‌دهد، تقویم و سررسید تبلیغاتی جزو اولین نمونه‌های هدایای تبلیغاتی بوده‌اند که جذابیت بالایی میان مخاطبان داشته‌اند. به ‌مرور زمان سایر وسایل تزئینی با ظاهر شکیل متناسب با زمان خود به این حوزه وارد شدند.

پس از پیشرفت‌هایی که در صنعت چاپ رخ داد، انواع هدایای سازمانی از جمله خودکارهای تبلیغاتی نیز با تحولات عظیمی روبه‌رو شدند. امروزه بسیاری از اقلام، لباس‌ها و سایر وسایل کاربردی با وجود چاپ‌های تبلیغاتی جذاب و زیبا شده‌اند. این وسایل با گذر زمان جای خود را به‌خوبی در جمع هدایای تبلیغاتی به‌منظور بازاریابی باز کرده‌اند.

سرگذشت خودکارها

برخلاف تصور بسیاری از افراد خودکارها قدمت بسیار بالایی دارند و از همان روزهای نخست کاربردی بوده‌اند. این اقلام نزدیک به 3000 سال پیش از میلاد مسیح پا به عرصه گذاشته‌اند و نخستین بار توسط مصریان باستان به کار گرفته شدند. از این اقلام در تجارت‌ها و دادوستدهای بسیاری استفاده می‌کردند و به همین علت همواره مورد پسند تجار و صاحبان کسب‌وکارها بوده‌اند.

این خودکارها در ابتدا به شکل پر، قلم و مرکب و به شکل جداگانه‌ای بودند و امروزه به انواع بسیار پیشرفته‌ای تبدیل شده‌اند که تنوع فوق‌العاده‌ای دارند. معمولا از کیفیت‌های مختلفی در تهیه آن‌ها استفاده می‌شود که دلیل اصلی این تنوع است. همچنین این اقلام با توجه به کاربردهای متنوعی که دارند و مخاطبانی که شما برای آن‌ها در نظر می‌گیرید، کارآیی‌های بسیار وسیعی دارند.

خودکارهایی که به شکل و شمایل نمونه‌های امروزی شباهت زیادی داشتند از سال 1700 میلادی توسط مخترع انگلیسی لازلو بیرو ابداع شدند. روند پیشرفت این خودکارها به گونه‌ای پیش رفت که افراد همواره در پی تولید نمونه‌هایی ارزان‌تر و کاربردی‌تر بودند.

در ادامه قصد داریم برخی نکات جذاب و جالب‌توجه پیرامون خودکارها از گذشته تاکنون را بررسی کنیم. به‌عنوان مثال آیا می‌دانستید هر خودکار به‌طور متوسط می‌تواند حدود 45000 کلمه بنویسد؟

از انواع خودکارها چه می‌دانید؟

اولین نکته جالبی که شاید برای بسیاری از افراد جذاب باشد این است که انواع روان‌نویس و خودنویس نیز از زیر شاخه‌های خودکارها محسوب می‌شوند. درواقع این ابزار نیز به‌نوعی خودکار به حساب می‌آیند. حتی جالب‌ است بدانید نوعی خودنویس در جهان وجود دارد که به گران‌‌ترین خودکار دنیا مشهور است. قیمت آن به چیزی در حدود 8 میلیون دلار می‌رسد؛ چراکه از صدها الماس سیاه و یاقوت برای ساخت آن استفاده شده است.

نوعی از خودکارها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که دارای یک گلوله توپی شکل در سر خود هستند. این توپ درواقع همان قسمتی است که باعث می‌شود جوهر به‌خوبی توزیع شود و از خشک‌شدن آن جلوگیری می‌کند. از نکات جالب‌توجه آن است که این خودکارها نخستین بار توسط خلبانان در جنگ‌ جهانی دوم به کار گرفته شدند. علت آن است که جوهر از این خودکارها نشت نمی‌کند.

نکات جالبی در خصوص خودکارها که شما را شگفت‌زده می‌کند!

آیا می‌دانستید نخستین خودکار پیشرفته جهان برای استفاده در فضا برای مأموریت آپولو طی سال 1968 طراحی و ساخته شد؟ این خودکار قابلیت‌های منحصربه‌فردی داشت؛ به‌عنوان مثال جوهر آن حتی در حالت وارونگی نیز قادر به نوشتن است و در فضاهایی نظیر فشار زیاد زیر آب، وزن صفر و سطوح روغنی به خوبی می‌نویسد.

از دیگر نکات جالب‌توجه در خصوص خودکارها آن است که تقریبا بیشتر افرادی که قصد تست این اقلام را دارند، معمولا نام فردی را روی کاغذ می‌نویسند. این مسئله در بسیاری از کشورها یکسان است و کاملا ناخودآگاه در بیشتر افراد یکسان است.

جالب است بدانید اگر بخواهیم با یک خودکار معمولی خط ممتدی را ترسیم کنیم، طول آن در حدود 2 کیلومتر می‌شود. از دیگر نکات جذابی که باید در خصوص امریکایی‌ها و خودکار بدانید آن است که سالانه بیش از 2 میلیارد خودکار در این کشور تولید می‌شود. همچنین رئیس‌جمهور این کشور هرگز از یک خودکار دو بار برای امضای اسناد استفاده نمی‌کند! معمولا پس از هر بار استفاده از خودکارها این اقلام به‌عنوان هدایایی به طرفداران داده می‌شود.

خودکارهای تبلیغاتی؛ پرطرفدار و جذاب

با بررسی تاریخچه خودکار تبلیغاتی حتما به این حقیقت می‌رسید که به گواهی تاریخ این اقلام همواره از محبوب‌ترین هدایای تبلیغاتی بوده‌اند و حتی این روزها و با وجود نمونه‌های جذاب و مدرن پرطرفدار و کاربردی هستند.

این روزها این اقلام در انواع، اقسام و طرح‌های بسیار متنوعی روانه بازار می‌شوند که با وجود تکنولوژی‌های مختلف می‌توان از ارزان‌ترین نمونه‌ها تا مدل‌های گران‌بها و نفیس را یافت. بسته به اینکه قصد تهیه چه نوع هدیه‌ای برای مخاطبان خود را دارید، این خودکارها می‌توانند متفاوت باشند.

خاص‌ترین خودکارهای تاریخ کدام‌اند؟

همواره انواع منحصربه‌فرد هر وسیله‌ای مهم است و خودکارها نیز از این قاعده مستثنی نیستند!

بزرگ‌ترین خودکاری که بشر موفق به ساخت آن شده مربوط به کشور هندوستان است. این قلم طولی در حدود 5 متر و نیم دارد و توانسته‌ است وزن 37 کیلوگرمی را از آن خود کند. در تمام قسمت‌های مختلف بدنه این خودکار نقاشی‌ها و حکاکی‌هایی دیده می‌شود که ظاهر آن‌ را فوق‌العاده جذاب کرده است. نکته جالب‌توجه دیگر درخصوص این خودکار آن است که با وجود وزن و اندازه بزرگ کاملا کاربردی است.

در مقابل، خودکارهای کوچکی نیز طراحی و ساخته شده‌ است که به خودکارهای نانو مشهور هستند. البته علت ساخت این خودکارها نیز کاملا علمی و دقیق است. معمولا دانشمندان حوزه نانو از این خودکارهای خاص برای حکاکی و الگوسازی بر تراشه‌های نانو استفاده می‌کنند. عرض نوک قلم چیزی در حدود 400 نانومتر است که کاملا ریز محسوب می‌شود.

لقب قدیمی‌ترین خودکار جهان نیز در اختیار مصریان باستان است که حدود 3000 پیش‌از میلاد مسیح با استفاده از نی‌های ساخته‌‌شده از بامبو و چوب قلم‌هایی را ساختند و با آن روی پاپیروس نگارش کردند. آن‌ها از انواع موم‌ها نیز به‌عنوان جوهری برای نوشتن استفاده می‌کردند.

از دیگر نکات جالب در این زمینه باید گفت که در برهه‌ای از تاریخ از پر به‌عنوان قلم استفاده می‌شد که در میان پرهای انواع جانوران پر کلاغ برای نگارش خطوط ریز و ظریف به کار گرفته می‌شد. پر قو نیز بسیار کاربردی و البته گران‌قیمت محسوب می‌شد.

اولین خودکار با مخزن جوهر چگونه شکل گرفت؟

اگر نگاهی به تاریخچه خودکار تبلیغاتی بیندازید، حتما متوجه تأثیرات فراوان آفریقایی‌ها می‌شوید. حکمای این سرزمین اولین ایده‌های استفاده از مخزن برای نگهداری جوهر خودکارها را پیشنهاد کردند. این مسئله به سال 973 میلادی بازمی‌گردد که حاکم زمان دستور داد که قلمی را متناسب با نیازهای او طراحی کنند. اگرچه این مسئله در زمان خود نوعی حرکت عجیب به‌نظر می‌رسید، سنگ‌بنایی برای ابداع و پیشرفت خودکارهای امروزی شد.

سخن آخر

خودکارها از جمله جذاب‌ترین اقلام در هدایای سازمانی هستند. تاریخچه خودکار تبلیغاتی به حدود 3000 سال پیش‌از میلاد مسیح باز می‌گردد و مصریان جزو اولین افرادی بودند که کاربرد این وسایل را متوجه شدند. خودکارها همواره محبوب بوده‌اند و افراد بسیاری از آن‌ها برای مقاصد مختلف همچون هدایای تبلیغاتی استفاده کردند.

در تاریخ این ابزارهای کاربردی می‌توان بزرگ‌ترین، کوچک‌ترین و جذاب‌ترین‌ها را مشاهده کرد که هریک بنا به دلایلی طراحی و ساخته شده‌اند. شما این فرصت را دارید که با استفاده از این هدایای کوچک و البته کاربردی تأثیرات شگفت‌انگیزی را در کسب‌وکار و تجارت خود ایجاد کنید.

ارسال نظر: