روش های مختلف حمل کالا

کدخبر: 2366615

از دیرباز تا کنون روش های مختلفی برای حمل و نقل بار و کالا وجود داشته است که هر یک از آن مزیت ها و معایب خاص خود را دارند. در سال های اخیر جابه جایی بار با روش های حمل و نقل هوایی، حمل و نقل زمینی و حمل و نقل دریایی انجام می شود و به همین دلیل در ادامه قصد داریم در رابطه با هر یک از این موارد اطلاعاتی را بیان کنیم.

نسیم آنلاین : از دیرباز تا کنون روش های مختلفی برای حمل و نقل بار و کالا وجود داشته است که هر یک از آن مزیت ها و معایب خاص خود را دارند. در سال های اخیر جابه جایی بار با روش های حمل و نقل هوایی، حمل و نقل زمینی و حمل و نقل دریایی انجام می شود و به همین دلیل در ادامه قصد داریم در رابطه با هر یک از این موارد اطلاعاتی را بیان کنیم .

حمل و نقل هوایی

هواپیماها علاوه بر نقش مهم در جابه جایی مسافران، در رابطه با جابه جایی بار هم فعالیت های بسیار مفیدی دارند. شاید برای شما جالب باشد که برای اولین بار در سال 1911 شاهد جابه جایی هوایی بار و کالا بودیم. اما روز به روز جابه جایی بار و کالا با استفاده از حمل و نقل هوایی رواج بیشتری دارد.

پیش بینی می شود که استفاده از این روش در دو دهه آینده همچنان رو به افزایش باشد. مزیت های بسیاری که روش باربری هوایی دارد، باعث می شود که افراد بیشتری برای جابه جایی بارهای خود آن را انتخاب کنند و البته این کار مزیت های بسیاری را برای آن ها به دنبال خواهد داشت.

مزیت های حمل و نقل هوایی

همه ما می دانیم که حمل و نقل و جابه جایی بار و کالا با روش هوایی مزیت های بسیاری دارد.

  • سرعت رسیدن بار به مقصد بسیار کوتاه است

توجه داشته باشید که در حمل و نقل هوایی، شاهد سرعت بیش از 800 کیلومتر بر ساعت هستیم و از آن جایی که در آسمان هیچ گونه ترافیک، عوارضی و... وجود ندارد، مرسوله در زمان کمتری به مقصد می رسد.

  • امنیت بالاتری دارد

طبیعتا در یک فرودگاه همه موارد امنیتی رعایت می شود و این موضوع باعث خواهد شد که مرسولات شما (هر چیزی که باشد) در امنیت کامل به قصد برسد.

  • ترخیص کالا

در هنگام استفاده از باربری زمینی و دریایی شاهد این هستیم که کالای شما در گمرک انبار می شود و سپس برای ترخیص آن باید اقدام کرد، اما در حمل و نقل هوایی این مشکل دیگر وجود نخواهد داشت.

  • مدیریت منسجم

در یک فرودگاه مدیریت باید در سطح بالایی برقرار باشد و این موضوع مزیت مهمی به حساب می آید.

تاریخچه حمل و نقل زمینی

همه ما با حمل و نقل زمینی آشنایی داریم و می دانیم که چطور انجام می شود. وسیله های مختلفی برای باربری زمینی وجود دارند که هر کسی متناسب با حجم بار خود می تواند یکی از آن ها را انتخاب کند. اما در جابه جایی مرسولاتی با حجم بالا، کامیون ها نقش مهمی را ایفا می کنند.

کامیون ها از 1896 به حمل و نقل زمینی راه پیدا کردند. شاید برای شما جالب باشد که یک شرکت آلمانی به نام دایملر اولین کامیون جهان را تولید کرد و البته از قبل آن سود بسیار زیادی را برای خود فراهم کرد. حمل و نقل زمینی به علت های مختلفی بین بسیاری از مردم رواج دارد. در ادامه در رابطه با این موضوع مطالب دیگری را هم بیان خواهیم کرد.

مزیت های حمل و نقل زمینی

مزیت های حمل و نقل زمینی باعث شده است که بسیاری از افراد این روش را برای جابه جایی کالا و بار خود انتخاب کنند.

  • دسترسی ساده

در بعضی از موارد شاهد این هستیم که حمل و نقل ریلی، دریایی و هوایی قابل دسترس نیست. اما دسترسی به روش حمل زمینی وجود دارد.

  • تنوع خدمات

شما متناسب با نیاز خود می توانید زمان رسیدن مرسوله و حتی وسیله ای که جابه جایی با آن انجام می شود را انتخاب کنید. این موضوع در دیگر انواع حمل و نقل وجود ندارد.

  • ریسک کمی دارد

شاید برای شما جالب باشد که در حمل و نقل زمینی خطرات کمی پیش روی مرسوله شما قرار دارد. به این موضوع هم توجه داشته باشید که در جابه جایی بار به صورت زمینی حتی اگر تصادفی رخ دهد، به معنی نابودی کامل کالا و بار شما نیست. البته این موضوع به نوع مرسوله شما هم بستگی خواهد داشت. اما به طور کلی ریسک آن نسبت به دیگر روش های حمل و نقل کمتر است.

  • بسته بندی با هزینه کم

برای باربری و جابه جایی کالا و بار باید آن را به طور مناسبی بسته بندی کنید. بسته بندی برای روش های مختلف حمل و نقل با دیگری تفاوت هایی دارد و هر یک از آن ها هزینه خاصی را به دنبال خواهند داشت. از این رو باید توجه کنید که هزینه بسته بندی بار برای باربری زمینی نسبت به دیگر روش ها بسیار کمتر است.

حمل و نقل دریایی چیست؟

در طول تاریخ شاهد این بوده ایم که تجار برای جابه جایی بار و مرسولات خود از کشتی ها و دریا استفاده می کنند. حمل و نقل دریایی یعنی جابه جایی کالا از طریق کشتی به نقطه ای دیگر که مزیت های بسیاری را دارد.

به این موضوع توجه داشته باشید که ایرانی ها اولین ملتی در جهان بودند که از بادبان ها برای کشتیرانی استفاده کردند. لازم به ذکر است که کشتیرانی و حمل و نقل دریایی را می توان قدیمی ترین روش حمل و نقل و جابه جایی بار دانست.

مزیت های حمل و نقل دریایی

طبیعتا حمل و نقل و جابه جایی بار ار راه دریا اگر مزیت های بسیاری نداشت، سال ها مورد استفاده قرار نمی گرفت.

  • در این روش احتمال کمترین آسیب به کالای شما وجود دارد و این موضوع باعث می شود که شما نگرانی خاصی نداشته باشید.
  • کم هزینه ترین روش جابه جایی کالا را می توان حمل و نقل دریایی دانست.
  • جابه جایی کالاهایی با حجم بزرگ در دیگر روش ها سخت و حتی غیر ممکن است، اما در حمل و نقل دریایی امکان پذیر است.
  • هیچ آلودگی خاصی برای محیط زیست ندارد و روشی امن به حساب می آید.
  • در مطالب بالا سعی بر این داشتیم که اطلاعاتی در رابطه با حمل و نقل هوایی، حمل و نقل زمینی و حمل و نقل دریایی بیان کنیم و مزیت های هر یک از آن ها را شرح دهیم.
  • برگرفته از سایت https://www.bluelotka.com /

ارسال نظر: