سقف افزایش نرخ کرایه‌ها در سال آینده

کدخبر: 2367886

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران درباره میزان افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت در سال آینده توضیح داد.

محمد علیخانی در پاسخ به این سوال که در سال ۱۴۰۰ چه میزان نرخ کرایه ناوگان‌ حمل و نقل عمومی پایتخت افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: برای پاسخ به این سوال باید منتظر ماند تا لایحه بودجه شهرداری تهران ‌در سال ۱۴۰۰ به شورای شهر برسد تا موضوع کرایه در کمیسیون تخصصی آن (کمیسیون عمران و حمل و نقل) بررسی شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا همانند سال جاری نرخ کرایه ناوگان عمومی پایتخت در سال ۱۴۰۰ نیز افزایش پیدا می‌کند یا خیر، تصریح کرد: میزان افزایش نرخ کرایه ناوگان حمل‌ونقل عمومی در هر سال تا سقف حدود ۲۵ درصد است و معمولا اگر رقمی بالاتر از این رقم باشد، هیأت تطبیق فرمانداری با آن مخالفت می‌کند.

علیخانی در پاسخ به این سوال که اگر نرخ تورم بیش از ۲۵ درصد باشد آیا باز همان ۲۵ درصد سقف افزایش نرخ کرایه ناوگان عمومی در سال ۱۴۰۰ است یا خیر، گفت: متأسفانه با توجه به تورم و هزینه‌های تحمیلی زیاد بر حمل‌ونقل همگانی، نرخ تمام‌شده بلیت اتوبوس و مترو در حال حاضر حدود ۱۵ هزار تومان است، اما نرخ دریافتی از مسافران به ۱۰ درصد این رقم هم نمی‌رسد و اگر قرار بود بر اساس تورم، نرخ بلیت افزایش پیدا کند، اکنون نرخ بلیت با احتساب یارانه‌ای که باید دولت بپردازد و همچنین یارانه‌ای که شهرداری می‌پردازد؛ سهم یک سومی مسافران حدود ۵ هزار تومان می‌شد.

وی ادامه داد: اما شاهد هستید که علی‌رغم عدم پرداخت یارانه بلیت مترو و اتوبوس از سوی دولت، نرخ‌ها همچنان پایین است و چند ماه قبل نیز با وجود تورم بالا و همه مشکلات، شورای شهر تهران با افزایش مجدد نرخ کرایه ناوگان حمل‌ونقل همگانی در سال ۹۹ مخالفت کرد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: پس از ارائه لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، این موضوع در کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران‌ بررسی می‌شود و پس از طرح در صحن علنی شورا در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

«باشگتاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: