خداحافظی احسان علیخانی با دیه گو مارادونا

کدخبر: 2366972

احسان علیخانی با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود، ضمن خداحافظی با اسطوره کودکی‎اش، یادداشتی را درباره مارادونا به اشتراک گذاشت.

احسان علیخانی، مجری پرطرفدار برنامه «ماه عسل» که در دو سال اخیر به ساخت و اجرای برنامه استعدادیابی «عصر جدید» پرداخته است، در جدیدترین پست مجازی خود، ویدئویی از دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال جهان را که چندی پیش درگذشت به اشتراک گذاشت و از روزهای کودکی و عشق به فوتبال به خاطر مارادونا نوشت:

"مرگ اسطوره دیوانه من

تمام ذوق من و پسرخاله‌هایم در دهه ٦٠، جمع‌کردن عکس‌ها و خریدن پوسترهایش با پول توجیبی و پس‌انداز و بدبختی بود. مارادونا تنها دلیل عاشق فوتبال شدنِ من و میلیون‌ها پسربچه در دنیا بود در آن دوران؛ دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی.

به این فیلم، دقیق نگاه کنید! این واقعیتِ زیست و زندگی مارادوناست؛ جدی‌نگرفتن هیچ‌چیز و ساختن نظم در قلبِ بی‌نظمی! نگاه کنید با بند کفش‌های باز، بیخیال و شبیه رقصنده‌ها، مشغول روپایی‌زدن یا به تعبیر بهتر، فری‌استایل در زمین فوتبال است. او همان‌قدر که نابغه‌ای بی‌تکرار، اسطوره‌ای برای جنگیدن و قهرمانی برای ساختنِ "همه چیز" از "هیچ" بود، همان‌قدر دیوانگی، حماقت و عصیان داشت و سرشار از تصمیمات غلط بود.

مارادونا وقتی دوران فوتبالش تمام شد، مُرد و بعد از آن با خودش "همه کار" کرد؛ همه کار! جام‌جهانی ۱۹۹۴، دنیا و فیفا همه کار کردند که مارادونا نباشد، چون دیگر خیلی "بزرگ" شده بود و این سال، آغاز دیوانگی‌ها و جنون مارادونا بود. تناقض امثال من که عاشقانه به مارادونا علاقه‌مند بودیم در این است که دیوانه‌وار دوستش داشتیم، ولی نمی‌توانیم مسیری که او رفت را به کسی پیشنهاد کنیم.

خداحافظ اسطوره دیوانه دوست‌داشتنی من! خدایی که ما می‌شناسیم تو را در آغوش می‌گیرد، چون تو دلیل بزرگی برای حالِ خوب مردم دنیا بودی و باعثِ بلندشدن و جنگیدن برای رسیدن خیلی‌ها به هدف... سال ۲۰۲۰، سالِ مرگ قهرمانان روئین‌تن ماست... خدایا نگاهی"

«باشگاه خبرنگاران جوان»

حجم ویدیو: 7.00M | مدت زمان ویدیو: 00:02:15 دانلود ویدیو
ارسال نظر: