بذل و بخشش دولت برای تهرانی‌ها!

کدخبر: 2366989

رئیس کمیته اقتصاد و تنظیم مقررات شورای اسلای شهر تهران گفت: در حالی که تهران نیاز مبرم به ۲۰۰۰ واگن مترو دارد سازمان برنامه و بودجه در بودجه پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی تنها ۶۰ میلیارد تومان برای خرید واگن ها در نظر گرفته یعنی ۲ واگن!

سید محمود میرلوحی در دویست و پنجاه و سومین جلسه شورا و در تذکری خطاب به نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در ایام کرونایی و با وجود انبوه بدهی‌های به میراث رسیده از دوره قبلی مدیریت شهری، انتظار می‌رفت که دولت در بودجه سال 1400 ، سهمی و بخشی از تعهدات مندرج در قوانین هدفمندی یارانه‌ها و صرفه‌جویی در سوخت در حمل و نقل ریلی و مترو و اتوبوس شهری را به انجام می‌رساند.

وی ادامه داد: با این حال در بودجه 1400 دولت تنها 60میلیارد تومان برای خرید واگن مترو اختصاص داده! یعنی دو واگن در حالی که تهران نیاز مبرم به 2000 واگن دارد.

عضو شورای شهر تهران افزود: تأمین 60میلیارد اعتبار برای خرید دو دستگاه واگن، کمبود 2000 واگن را پاسخگو نیست یعنی در ازای هر هزار دستگاه واگن یک دستگاه در نظر گرفته شده است!

میرلوحی افزود: در این بودجه همچنین 500ملیارد تومان برای بازسازی اتوبوس در نظر گرفتند که بالغ بر 100 دستگاه می‌شود، در حالی که ناوگان اتوبوسرانی تهران و بسیاری از شهرها فرسوده است؛ لذا 500میلیارد تومان تأمین اعتبار برای بازسازی اتوبوس‌ها نیز مناسبتی با نیاز این بخش ندارد.

وی ادامه داد: انتظار میرود اصلاح و جبران در فصل رسیدگی لایحه مجلس در این زمینه صورت گیرد.

میرلوحی متذکر شد: آیا به‌واقع فکر کرده‌اند با دو واگن مترو و 100 دستگاه اتوبوس می‌شود مشکل حمل‌و‌نقل عمومی در تهران و کلان‌شهرها را حل کرد؟ آن هم در زمانی که 70درصد جمعیت در شهرها زندگی می‌کنند!

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: