جراحی لاغری بهترین روش برای رسیدن به اندام ایده آل

کدخبر: 2367391

با توجه به پیشرفت علم پزشکی، افراد می توانند به پزشکان مراجعه نموده و انواع مشکلات آن ها توسط پزشک شناسایی شده و درمان گردد. یکی از روش های شناسایی و درمان منشا درد شکم یا لگن انجام لاپاراسکوپی است که در آن برش های کوچکی ایجاد شده و از وسیله ای به نام لاپاراسکوپ که در واقع یک دوربین کوچک و یک لامپ است،

نسیم آنلاین : با توجه به پیشرفت علم پزشکی، افراد می توانند به پزشکان مراجعه نموده و انواع مشکلات آن ها توسط پزشک شناسایی شده و درمان گردد. یکی از روش های شناسایی و درمان منشا درد شکم یا لگن انجام لاپاراسکوپی است که در آن برش های کوچکی ایجاد شده و از وسیله ای به نام لاپاراسکوپ که در واقع یک دوربین کوچک و یک لامپ است، استفاده می شود و آن را وارد بدن می کنند تا پزشک تصاویر داخل بدن را به وسیله نمایشگر مشاهده کند. داشتن اندام متناسب، علاوه بر سلامتی به فرد اعتماد به نفس زیادی می دهد که یکی از راه های دستیابی به اندام متناسب جراحی لاغری است. چاقی یکی از معضلاتی است که افراد بسیاری با آن دست و پنجه نرم می کنند. از آنجا که چاقی به کیفیت زندگی فرد لطمه می زند و باعث کم تحرکی و افسردگی وی می شود، به دنبال جراحی لاغری می رود تا بتواند از مشکلات به وجود آمده رهایی یابد.

انواع جراحی لاغری

جراحی لاغری، یکی از روش های کاهش وزن است که طی آن شیوه گوارش غذا را تغییر می دهند تا به کم کردن کاری دریافتی کمک کند. چهار نوع جراحی لاغری وجود دارد که در حال حاضر در سراسر دنیا در حال انجام هستند، عبارتند از:

  • بالون معده
  • حلقه قابل تنظیم معده
  • اسلیو معده
  • بای پس معده

امروزه جراحی لاغری با خطر خیلی کم و مطمئن انجام می گردد. جراحی های لاغری برعکس گذشته بیشتر به صوت روش های باز و تهاجمی انجام می شوند، لاپاراسکوپی که شیوه جدید جراحی لاغری است، در حال حاضر متداول گشته است. در این نوع جراحی کم تهاجمی، چند برش کوچک روی شکم ایجاد می گردد و دستگاه لاپاراسکوپ و دیگر ابزار های جراحی از راه آن وارد بدن شده و جراحی صورت می گیرد. دوران بهبودی بعد از جراحی لاپاراسکوپی خیلی کمتر و بی دردسرتر از جراحی باز است. در ادامه چند نوع روش جراحی کم تهاجمی را شرح می دهیم:

بالون معده

بالون معده یکی از روش های غیر تهاجمی است که در آن برش و خونریزی ایجاد نمی شود. در حقیقت، در این روش بعد از بی حسی بیمار، یک بالون یا بادکنک خالی را از طریق دهان وارد معده می کنند. بعد از قرار گرفتن بالون در معده با محلول سالین پر می گردد. بالون بخشی از حجم معده را گرفته و سبب می گردد تا بیمار به میزان کمی احساس گرسنگی کند. این بالون را بعد از چند ماه از معده خارج می کنند. با انجام این روش، بیمار پس از 6 ماه قادر خواهد بود حدود ده درصد از وزن اضافی خود را کاهش دهد. این نوع جراحی بدون هیچگونه برش و جای بخیه انجام خواهد شد.

حلقه معده

در این روش حلقه ای از جنس سیلیکون به دور قسمت فوقانی معده قرار می گیرد. قسمت تحتانی معده زیر حلقه قرار خواهد گرفت. این روش کم تهاجمی بوده و با لاپاراسکوپی انجام می شود. حلقه معده با محصور کردن معده، کم کردن احساس گرسنگی و کاهش سرعت گوارش غذا سبب کاهش وزن فرد می شود. این حلقه را می توان تنظیم کرد و می توان بعد از مدتی آن را برداشت. بیمار با گذشت دو سال۵۰ درصد کاهش وزن خواهد داشت. جای بخیه های جراحی بسیار ریز بوده که بعد از مدتی از بین می روند.

اسلیو معده

در این روش، حدود 70 درصد از حجم معده را برداشته و معده باقی مانده بخیه زده می شود. بعد از کوچک شدن معده و برداشتن هورمون گرسنگی، بیمار مقدار کمی غذا خورده و وزن زیادی را از دست می دهد. اغلب بیماران با گذشت دو سال حدود 50 تا 70 درصد وزن خود را از دست خواهند داد. برش های لاپاراسکوپی هر کدام حدودا ۱.۵سانتی متر بوده و جای بخیه ناشی از جراحی لاغری خیلی زود بهتر می شود و بیمار می تواند بعد از مدتی مراقبت، به رویه زندگی عادی خود بازگردد.

بای پس معده

بای پس معده یکی از جراحی های کم تهاجمی است، چون به شیوه لاپاراسکوپی انجام می شود. در این جراحی بخشی از معده بای پس و کنار گذاشته می شود و قسمت باقیمانده معده را بخیه می زنند. بخشی از روده کوچک نیز بریده شده و به معده جدید وصل می گردد. در حقیقت در این جراحی راه گذر غذا از روده تغییر خواهد کرد.

بیمار پس از بای پس معده زودتر از قبل، سیر می شود. به علت تغییر راه عبور غذا از روده، مقدار کالری و مواد غذایی جذب شده به بدن کمتر خواهد بود. در این روش 65 تا ۸۰ درصد وزن اضافی بدن با گذشت 18 ماه کم خواهد شد. هر کدام از برش های جراحی لاپاراسکوپی حدود ۱.۵ سانتی متر است و طی گذشت زمان بهبود می یابند و ناپدید خواهند شد. این جراحی با بیهوشی کامل بیمار انجام خواهد شد.

جمع بندی

لاپاراسکوپی و جراحی لاغری از عمل های رایج در ایران است که باید تحت نظر یک پزشک کاربلد و حاذق صورت گیرد. دکتر شهریار عزیزی یکی از پزشکان مجرب و ماهر در کار خود هستند که توانسته اند بیش از 10000جراحی عمومی و درمانی، 3000 جراحی چاقی و لاغری و بیش از 70 جراحی تیروئید آندوسکوپی انجام دهند که همه آن ها موفقیت آمیز بوده است. اگر علاقه مند به تناسب اندام هستید و دوست دارید زودتر به اندام ایده آل خود دست پیدا کنید، کافی است به سایت drshahriyarazizi.com مراجعه نمایید.

ارسال نظر: