رولکس دیتونا جدیدترین ساعت برای علاقمندان به رانندگی و سرعت

کدخبر: 2367487

ساعت مچی رولکس دیتونا (Rloex Daytona) اولین‌ بار در سال ۱۹۶۳ عرضه شد و برای رانندگان حرفه‌ای مسابقات سرعت طراحی شده بود. این ساعت همواره ساعتی پیشرو در نام و عملکرد برای دنیای پر جنب و جوش ورزش‌های موتوری است. رولکس مدل دیتونا با گذشت ۵٠ سال پس از ساخت، همچنان در زمره کرنوگراف‌های ورزشی جایگاه خاص خود را داراست و فراتر از عصر خود به پیش می‌رود.

نسیم آنلاین : ساعت مچی رولکس دیتونا (Rloex Daytona) اولین‌ بار در سال ۱۹۶۳ عرضه شد و برای رانندگان حرفه‌ای مسابقات سرعت طراحی شده بود. این ساعت همواره ساعتی پیشرو در نام و عملکرد برای دنیای پر جنب و جوش ورزش‌های موتوری است. رولکس مدل دیتونا با گذشت ۵٠ سال پس از ساخت، همچنان در زمره کرنوگراف‌های ورزشی جایگاه خاص خود را داراست و فراتر از عصر خود به پیش می‌رود.

ساختار موتور رولکس دیتونا (ROLEX DAYTONA):

ساعت رولکس دیتونا مجهز به کالیبر ۴۱۳۰، موتور مکانیکی و خودکوک کرنوگراف می‌باشد که توسط رولکس طراحی و ساخته شده‌است. معماری آن دربرگیرنده اجزای کمتری نسبت به کرنوگراف‏‌های معمولی است و بنابراین کارایی موتور را افزایش می‏‌دهد. این راهکار همچنین به جاگیری کم‌تر منجر می‌شود و باعث می‌شود بتوان با تعبیه فنر اصلی بزرگتر، ذخیره انرژی را به ۷۲ ساعت افزایش داد.عملکرد کالیبر ۴۱۳۰ به طور اخص به استفاده از کلاچ عمودی - به جای عرضی - برای فعال‌سازی کرنوگراف برمی‌گردد.

این سیستم مکانیکی بر اساس دو دیسک که یکی بالای دیگری قرار گرفته کار می‌کند؛ این دیسک‌ها با تماس اصطکاکی مستقیم با یکدیگر کار می‌کنند و مزایای جالب توجهی دارند؛ از جمله شروع و مکث دقیق حرکت یکنواخت عقربه ثانیه‌شمار به محض فشار دادن دکمه فشاری و ظرفیت کرنوگراف برای کار کردن در بازه‌های زمانی طولانی بدون هیچ گونه اثر منفی بر دقت ساعت.

این قاب یک تکه سراکروم که در بعضی از نسخه‌های دیتونا موجود است؛ با سرامیک پیشرفته خود چندین مزیت به همراه دارد: ضدزنگ و به معنای واقعی ضدخش است و رنگ آن در برابر اشعه نور فرابنفش مقاوم است. این قاب بسیار بادوام یک مقیاس زمان‌سنج خوانا و استثنایی را نیز ارائه می‌دهد که این امکان به لطف لایه‌نشانی نازکی از طلای ۱۸ عیار و یا پلاتینیوم بر روی اعداد و درجه‌بندی‌ها از طریق PVD (لایه نشانی فیزیکی بخار) به وجود آمده است. دور قاب یک‌تکه و یکپارچه سراکروم، شیشه را در قاب میانی محکم نگه می‌دارد و بدین ترتیب، قابلیت ضد آب را تضمین می‌کند.

برای مشاهده انواع رنگ بندی رولکس دیتونا میتوانید به وبسایت برنارد گالری مراجعه کنید و یا از طریق لینک زیر اقدام کنید:

https://bernardgallery.ir/product-category/brands/rolex-watch/

طراحی تقارن و تعادل:

ساعت رولکس دیتونا با درجه سرعت‌سنج، سه شمارنده و دکمه‌های فشاری، به عنوان ابزار ایده‌آل زمان‌سنجی برای رانندگان سرعت طراحی شده‌است. این کرنوگراف به راننده امکان می‌دهد زمان سپری‌شده را اندازه‌گیری کند که به صورت ساعت، دقیقه و ثانیه روی صفحه نشان داده می‌شود. ساعت و دقیقه به ترتیب در شمارشگرهای متمایز در محل ساعت‌های ٣ و ٩ نشان داده می‌شود و ثانیه نیز با استفاده از عقربه فلش‌دار مرکزی و بر اساس مقیاس ۶٠ ثانیه‌ای دور صفحه ساعت قابل تشخیص است.

دورقاب این ساعت مجهز به درجه‌بندی سرعت‌سنج است که می‌توان به کمک آن میانگین سرعت در یک مسافت مشخص بر اساس زمان سپری‌شده را خواند. این درجه‌بندی که بسیار واضح و قابل خواندن می‌باشد، رولکس دیتونا را به ابزاری ایده‌آل برای اندازه‌گیری سرعت تا ۴٠٠ واحد در ساعت، بر اساس کیلومتر یا مایل، تبدیل کرده است.

کارکردهای کرنوگراف دیتونا به وسیله دکمه‌های فشاری فعال می‌شوند؛ این دکمه‌ها در هنگام عدم استفاده مانند پیچ کوک به پایین پیچ می‌خورند. با هر فشار برای شروع، توقف یا تنظیم مجدد کرنوگراف، صدای واضح کلیکی تولید می‌شود. ساعت‌سازان رولکس این مکانیزم را طوری بهبود بخشیدند که با فشار ایده‌آل انگشت بر دکمه‌های فشاری متناسب باشد و بلافاصله زمان‌سنجی دقیق را آغاز کند.

درجه سرعت‌ سنج:(کرنوگراف قدرتمند)

ساعت رولکس دیتونا با درجه سرعت‌سنج، سه شمارنده و دکمه‌های فشاری، به عنوان ابزار ایده‌آل زمان‌سنجی برای رانندگان سرعت طراحی شده‌است. دور قاب این ساعت مجهز به درجه‌بندی سرعت‌سنج است که می‌توان به کمک آن میانگین سرعت در یک مسافت مشخص بر اساس زمان سپری‌شده را خواند. این درجه‌بندی که بسیار واضح و قابل خواندن می‌باشد، رولکس دیتونا را به ابزاری ایده‌آل برای اندازه‌گیری سرعت تا ۴٠٠ واحد در ساعت، بر اساس کیلومتر یا مایل، تبدیل کرده است.

جمع بندی:

رولکس دیتونا پیوندی ناگسستنی با دنیای مسابقات موتورسواری دارد. این کرنوگراف به رانندگان امکان می‌دهد زمان سپری‌شده را بسنجند و میانگین سرعت را روی دور قاب مجهز به سرعت‌سنج اختصاصی بخوانند. این ساعت یادآور شهر دیتونا ‏در فلوریداست؛ جایی که شوق سرعت و مسابقه در اوایل قرن بیستم شکوفا شد. نام این ساعت تجسم پیوند تاریخی و خاص میان رولکس و ورزش‌های موتوری است که در سال ۲۰۱۳، با ورود برند رولکس به دنیای مسابقات فرمول یک® به عنوان شریک اصلی و ساعت رسمی مسابقات، این ساعت نیز قدرتمندتر شد.

مدل های های کپی (High Copy) در کشور ایران:

در کشور ایران به بدلیل گران بودن مدل اورجینال این مدل ها، مدل های های کپی (High copy) با کیفیت مطلوب و موتور ساخت کشور ژاپن و با قابلیت کرنوگراف نیز عرضه شده است البته بدیهی است که مدل اورجینال نیز به صورت محدود در کشور ایران نیز موجود میباشد. مدل های کپی High Copy دقیقا ظاهری مشابه اورجینال دارد و کیفیت آن نسبت به قیمت قابل قبول است.

فروشگاه برنارد گالری مدل های کپی High Copy از برند رولکس مدل دیتونا و سایر مدل ها نیز در فروشگاه خود عرضه کرده است و همراهان عزیز میتوانند جهت خرید ساعت رولکس به فروشگاه برنارد گالری مراجعه کرده و یا از طریق لینک زیر اقدام کنند.

https://bernardgallery.ir

ارسال نظر: