راهنمای قشم‌ گردی

کدخبر: 2367535

تور قشم یکی از مقصدهای برتر گردشگری در ایران محسوب می‌شود که در طول سفر مدام برایتان سوال است به کدام جاذبه بروید، غذایتان را کجا میل کنید، کجا اقامت داشته باشید و در کل چه کنید تا تور قشم از تهران شما لذت‌بخش‌تر شود.

نسیم آنلاین : تور قشم یکی از مقصدهای برتر گردشگری در ایران محسوب می‌شود که در طول سفر مدام برایتان سوال است به کدام جاذبه بروید، غذایتان را کجا میل کنید، کجا اقامت داشته باشید و در کل چه کنید تا تور قشم از تهران شما لذت‌بخش‌تر شود. البته بیشتر مسافران تور قشم قصد خرید دارند و خود را از بازدید بسیاری از جاذبه‌ها، غذاهای محلی، سواحل و رستوران محروم می‌کنند؛ اما جالب است بدانید که قشم از 22 کشور جهان بزرگ‌تر است و کم‌لطفی بزرگی به‌حساب می‌آید اگر در سفرتان، جاذبه‌های آن را نبینید. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید تا بتوانید تور لحظه آخری قشم خود را خاطره‌انگیزتر کنید.

در قشم کجا بریم؟

همان‌طورکه گفته شد این جزیره جاذبه‌های فراوانی دارد که می‌توانید در تور لحظه آخری قشم خود به آن سر بزنید. در این مطلب به‌طور مختصر به معروف‌ترین و بهترین دیدنی‌های قشم سر خواهیم زد. البته قرار نیست مکان‌های معروفی مانند جزیره هنگام، جنگل حرا، دره ستاره‌‌ها، جزیره ناز، قلعه پرتغالی‌ها و... معرفی شود؛ بلکه قرار است جاذبه‌هایی را معرفی کنیم که کم‌تر کسی به فکر رفتن به آن‌جا در زمان تور قشم می‌افتد.

پارک کروکودیل نوپک : این پارک جذاب و هیجان‌انگیز در سال 1389 به‌منظور آشنایی گردشگران علاقه‌مند به حیات‌وحش ساخته شد. اسم این مجموعه مختصرشده‌ شعار آن‌ها است یعنی نوآوری، پویایی و کوشش که از طراحی خلاقانه این پارک می‌شود فهمید که ثابت‌قدم در نتیجه گرفتن از هدف‌هایشان هستند. اگر علاقه به یادگیری نگهداری و پرورش کروکودیل دارید، این پارک بهترین مکان آموزشی در این زمینه به‌شمار می‌رود! کروکودیل‌های نوپک در هر اندازه‌ای برای مراکز دارای مجوز نگهداری و فضای مناسب به‌فروش می‌رسد. ایگوانا، شترمرغ، طاووس و میمون‌های بازیگوش از حیوانات دیگری هستند که در این پارک زندگی می‌کنند و هم خودتان و هم کودکان دلبندتان می‌توانید از دیدن آن‌ها لذت ببرید.

اسکه باستانی بندر لافت : اگر علاقه به تاریخ دارید این اسکله باستانی جاذبه‌ی مناسب شما است. آثار اسکله‌ای موجود در بندر لافت به دوران هخامنشی، ساسانی و مادها بازمی‌گردد. این بندر حدودا یک ساعت و نیم با جزیره قشم فاصله دارد و با بندر پل با قایق حدودا یک ربع در راه هستید.

مجتمع گردشگری هامون : در قشم آدم به جایی می‌رسد که از گشت‌وگذار در اماکن تاریخی و خریدگردی خسته می‌شود و نیاز به تنوع دارد. مجتمع گردشگری تفریحی هامون یا حوضچه هامون همان تفریحی است که در تورقشم از تهران خود به آن نیاز دارید. انواع امکانات مانند اسکله‌ قایقرانی، پیست دوچرخه‌سواری، اسکی روی آب، ورزش‌های ساحلی، سوارکاری، جت‌اسکی، آکواریوم طبیعی و... در این مجتمع وجود دارد که برای هر سلیقه‌ای مناسب باشد. همچنین رستوران زیبا و جذاب این مجتمع با ارائه انواع غذاهای محلی و دریایی بر روی دریا قرار گرفته است. علاوه‌بر قیمت تور قشم بودجه‌ای را برای اینگونه تفریحات کنار بگذارید و حدودا نصف روز خود را خوش بگذرانید.

در قشم چه بخوریم؟

غذاهای قشم از آن دسته خوراکی‌ها محسوب می‌شود که حتما باید آن‌ها را امتحان کرده و تور لحظه آخری قشم خود را به پایان برسانید. به همین دلیل علاوه‌بر بودجه‌ای که به‌خاطر خرید و تفریحات به قیمت تور قشم اضافه می‌کنید، بودجه‌ای هم برای شکم‌گردی کنار بگذارید. در ادامه با برخی غذاهای لذیذ قشم آشنا می‌شوید.

ماهی کبابی : مگر می‌شود به جزیره قشم رفت و ماهی یا حتی میگو نخورد؟ این خبری خوش برای طرفداران غذاهای دریایی به‌حساب می‌آید؛ ماهی‌های پرادویه و تند قشم که شکمشان پر از سبزی و فلفل است. مردم محلی این ماهی‌ها را روی ذغال کباب می‌کنند؛ اما اگر در رستوران سفارش خود را میل کنید، ماهی‌ها روی اجاق کباب شده‌اند. برخی از مردم قشم به‌دلیل طبع سرد ماهی آن را همراه خرما میل می‌کنند. یکی از معروف‌ترین غذاهای دریایی این منطقه هم هواری نام دارد که ماهی هور و برنج است. البته این غذا در برخی از رستوران‌ها با میگو هم طبخ می‌شود. ماهی برشته، کاتوغ (خورشت با ماهی شور) زیبون (خورشت ماهی)، کلمبا (ماهی و گندم پرک)، کوکوی ماهی شیر، مهیاوه (ماهی‌های کوچک مانند ساردین)، عنکاس (ماهی عنکاس داخل آب و خرما)، برنج دیشو (برنج به همراه شیره خرما و ماهی تلال)، موفلک، قلیه ماهی و میگو از دیگر غذاهایی است که در این منطقه با ماهی درست می‌شوند.

نان توموشی : این نان سنتی سر سفره‌ اکثر اهالی قشم دیده می‌شود. پنیر، تخم‌مرغ و نوعی ادویه مخصوص محتویاتی است که این نان را خاص و لذیذ کرده. نان توموشی با مهیاوه هم خورده می‌شود.

پودینی کوسه : پودینی در منوی اکثر رستوران‌های قشم موجود است و با کوسه یا سفره‌ماهی طبخ می‌شود. بعد از پخت کوسه و جدا کردن استخوان‌ها و له کردن آن، با پیاز، ادویه، لیموعمانی و رب گوجه تفت داده می‌شود و یک طعم لذیذ و به‌یادماندنی را برایتان به‌جا خواهد گذاشت.

رنگینک : اگر در قشم دنبال یک میان‌وعده یا شیرینی باشد، اکثرا به شما رنکینگ را پیشنهاد می‌دهند. خرما، روغن، دارچین و خاک قند از محتویات این شیرینی بوده و شما حتی می‌توانید آن را به‌عنوان سوغاتی به عزیزان خود هدیه کنید.

کباب بز : یکی از غذاهای گوشتی و رایج بین مسافران در قشم کباب بز یا کباب کهره است. طعم لذیذ کباب بز از همان طعم‌هایی محسوب می‌شود که در هر جمعی بنشینید، از آن تعریف خواهید کرد؛ پس امتحان کردن آن را از دست ندهید.

قشم علاوه‌بر داستان‌های متنوع غذاهای خوشمزه‌ای هم دارد که در رستوران‌های مختلف این شهر می‌توانید لذیذترین آن‌ها را امتحان کنید. بازارگردی، شکم‌گردی، گشت زدن در تاریخ و تفریح کردن در قشم طعم متفاوتی دارد. پس درنگ نکنید و تور قشم از تهران را با توجه به قیمت تور قشم خریداری کرده و سفر خود را آغاز کنید.

ارسال نظر: