فواید مشاوره روانشناسی آنلاین طی یک بیماری همه‌گیر

کدخبر: 2367589

شکی نیست که ما به دلیل COVID-19 در دوره‌های بی‌سابقه‌ای زندگی می‌کنیم. جدا از ترس برای سلامتی، ممکن است با احساس انزوا، استرس، اضطراب و افسردگی نیز روبرو باشیم.

نسیم آنلاین : شکی نیست که ما به دلیل COVID-19 در دوره‌های بی‌سابقه‌ای زندگی می‌کنیم. جدا از ترس برای سلامتی، ممکن است با احساس انزوا، استرس، اضطراب و افسردگی نیز روبرو باشیم.

اما ما تنها نیستیم.

متاسفانه میلیون‌ها نفر با موانع بودجه‌ای، زمانی و لجستیکی روبرو هستند که مانع توانایی آنها برای دست‌یابی به خدمات بهداشت روان باکیفیت می‌شود. از زمان ابتلا به بیماری همه‌گیر در سال گذشته، پذیرش درمان آنلاین به عنوان گزینه مراقبت مناسب، رشد چشمگیری داشته است. در بسیاری از موارد، این نوع درمان می‌تواند به همان اندازه‌ی بازدید فیزیکی در محیط‌های اداری و مطب، موثر باشد.

در این دوره از زمان، دیگر مهم نیست یک دکتر روانشناس خوب  در کدام نقطه از جهان باشد.

بیایید در مورد نحوه عملکرد درمان آنلاین و برخی از مزایایی که ممکن است در نظر نگرفته باشید، بحث کنیم.

COVID-19 و بحران سلامت روان

بیشتر توجه COVID-19 به تهدید جسمی ناشی از ویروس معطوف شده است. مسلماً این مساله برای کسانی که در معرض خطر بیشتری هستند، از جمله افراد مسن و هر کسی که دارای شرایط سلامتی زمینه‌ای هستند، وجود دارد.

با این حال، ما نمی‌توانیم از افزایش مشکلات بهداشت روان که بسیاری در حین قرنطینه تجربه کرده‌اند، چشم‌پوشی کنیم. ازدیاد وسواس فکری و عملی، انزوای اجتماعی، از دست دادن شغل یا کاهش درآمد، پخش مداوم اخبار منفی، از دست دادن عزیزان و ناآرامی‌های اجتماعی فعلی باعث افزایش سطح استرس، اضطراب و افسردگی برای بسیاری شده است. این دوره همچنین منجر به افزایش سوءمصرف الکل و مواد به عنوان راهی برای فرار شده است.

به جهت مشکلی مانند درمان وسواس فکری و عملی ، استفاده از همه ابزارها در هر نقطه از کره خاکی موردنیاز است. طبق آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، چهل درصد بزرگسالان ایالات متحده گزارش کرده‌اند که با سلامت روان یا سوءمصرف مواد دست و پنجه نرم می‌کنند. از اواخر ژوئن، در ۳۱ درصد افراد علایم اضطراب و افسردگی افزایش یافت، ۱۳ درصد مصرف مواد را شروع یا افزایش دادند و ۱۱ درصد دست به خودکشی زدند که اینها یک آمار نگران‌کننده هستند.

سلامت روان یک بحران جدی است که نمی‌توانیم از آن چشم‌پوشی کنیم. متاسفانه رعایت فاصله اجتماعی فعلی، جستجوی درمان فردی یا گروهی را دشوار کرده است. حتی اگر محدودیت‌ها هم برداشته شوند، ممکن است فعلا از مراجعه به مطب درمانگر ترسیده باشید.

خوشبختانه ما اکنون از فناوری و تجربه کافی برای ارئه راه‌حل‌های آنلاین درمانی ایمن و موثر برخوردار هستیم.

راه‌حل‌ها و مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین

امروزه درمان آنلاین بسیار شبیه یک جلسه منظم است، با این تفاوت که به صورت فیزیکی در اتاق روانشناس نیستید. شما می‌توانید از انواع نرم‌افزارها برای برداشتن یک جلسه درمانی استفاده کنید و حتی برخی از این نرم‌افزارها محیط نیمه‌امنی را فراهم کرده‌اند که کمتر نگران افشای اطلاعات شخصی خود باشید.

درمان آنلاین نیز می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی صمیمی باشد، حتی بدون تعامل معمول «رو در رو». در حقیقت، ممکن است این شیوه صمیمی‌تر باشد زیرا نگاهی به زمان واقعی در زندگی شما به درمانگر داده می‌شود، به روشی که هرگز در محیط مطب آشکار نمی‌شود.

سایر مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین

افزایش دسترسی

درمان آنلاین می‌تواند یک راه‌حل برای بیمارانی باشد که در مناطق دور افتاده زندگی می‌کنند. آنها مجبور نیستند هر بار که جلسه دارند، مسافت زیادی را طی کنند (یا یک روز کامل را از دست بدهند). همچنین برای افرادی که شرایط جسمی، تحرکشان را محدود می‌کند یا وسایل حمل و نقل مناسب ندارند، ایده‌آل است.

کاهش هزینه‌های رفت و آمد

اگر درمانگر شما در نزدیکی شما نیست، می‌توانید به جای سپری کردن زمان زیاد در اتومبیل برای رفتن به جلسات، از یک گوشی موبایل یا کامپیوتر با او در تماس باشید. این حذف بعد مسافت به کاهش اصطکاک و مصرف بنزین ماشین شما کمک می‌کند. در مشاوره آنلاین دیگر برای «مسافرت» به یک جلسه آنلاین، هزینه‌ای وجود ندارد.

درمان سازگارتر

ترافیک، آب و هوای بد و حال ناخوش ناشی از بیماری، تنها چند دلیل است که بیماران ممکن است بر اثر آنها، جلسات درمانی را از دست بدهند. درمان آنلاین راه‌حلی برای این موانع ارایه می‌دهد. به بیماران اجازه می‌دهد مراقبت را به صورت سازگارتر ادامه دهند و احتمال بهبود آنها را افزایش می‌دهند.

جلسات مکرر

از آنجا که بر اثر جلسات آنلاین، هزینه رفت و آمد شما کمتر می‌شود و ارتباطتان آسانتر، در صورت نیاز بیماران می‌توانند جلسات بیشتری را ترتیب دهند. این مورد برای بیمارانی که مسائل حاد دارند یا کسانی که نیاز ناگهانی به صحبت با یک روانشناس دارند، بسیار ارزشمند است.

پیشرفت بیشتر

به دلیل توانایی در برنامه‌ریزی جلسات، ممکن است احساس پیشرفت سریعتری در روند بهبودتان داشته باشید. لازم نیست بین قرارها یک یا دو هفته صبر کنید.

دسترسی بهتر به متخصصان

درمان آنلاین دسترسی به هر کسی را تقریباً در هر قسمت از کشور فراهم می‌کند. می‌توانید با متخصصانی که ممکن است در مطب یا حتی بخش دیگری از کشور حضور دارند و در حالت معمول دسترسی به آنها دشوار است، ارتباط برقرار کنید.

محیط راحت‌تر برای بیماران

بعضی از بیماران این نکته را دوست دارند که می‌توانند یک جلسه را با راحتی در محیط انتخابی خود تجربه کنند، چه این محیط کاناپه اتاق نشیمن باشد یا نیمکت پارک در نزدیکی آن. بساری از افراد در شرایط بالینی احساس راحتی می‌کنند. همچنین می‌توان برخی از انگ‌های اجتماعی که هنوز در مورد مشاوره وجود دارد را از بین برد. افرادی را تصور کنید که از ترس این برچسب‌ها حتی به مطب روانشناس نزدیک نمی‌شوند. در حالی که الان فرصتی در اختیار دارند تا دور از نگاه قضاوت‌گر دیگران، از خدمات درمانی بهره ببرند.

ایمنی بدون از بین بردن مراقبت

همه‌گیری COVID و ترس از حضور در محیط‌های عمومی باعث شده است که میلیون‌ها نفر از مراجعه حضوری خودداری کنند. درمان آنلاین به شما امکان می‌دهد فاصله اجتماعی را رعایت کنید. از سلامت جسمی خود محافظت کنید بدون اینکه مراقبت‌های بهداشتی روانی خود را قربانی یا محدود کنید.

انعطاف‌پذیری با برنامه‌ریزی

از آنجا که همه کارها به صورت آنلاین انجام می‌شود، می‌توانید جلساتی را متناسب با زندگی خود تنظیم کنید. می‌توانید برنامه درمانی را بر اساس برنامه کاری، تعهدات خانوادگی یا مراقبت از یکی از عزیزان خود تنظیم کنید. راحتی و انعطاف‌پذیری ایده‌آل برای ایجاد درمان به بخشی راحت از برنامه روزانه شما تبدیل می‌شود که انتخاب‌های شما را افزایش می‌دهد.

شما هرگز نباید از مسایل بهداشت روان چشم‌پوشی کنید. اگر احساس ترس، اضطراب یا افسردگی دارید، کمک گرفتن از یک روانشناس آنلاین به شما کمک زیادی می‌کند. نادیده گرفتن مشکل (یا فکر کردن به اینکه خود به خود این مشکل برطرف می‌شود) می‌تواند وضعیت روان شما را به مرور بدتر کند.

ارسال نظر: