خیز دوباره کرونا در کره جنوبی

کدخبر: 2367666

طبق گفته مقامات کشور کره جنوبی در شب گذشته ۱۰۷۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که این یک رکورد جدید در کشور کره است.

صبح یکشنبه کشور کره جنوبی از رکورد ابتلای 1079 مورد جدید به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

پایگاه خبری "رویترز" در این‌باره نوشت، طبق گفته مقامات کره جنوبی، در شب گذشته 1079 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است که 185 نفر از مبتلایان را زندانیان، در زندان شهر سئول تشکیل می‌دهند.

با عفونت‌های روزانه بیش از 1000 مورد برای پنجمین روز متوالی در کشور کره جنوبی، برخی از متخصصان پزشکی از دولت کره در مورد اجرای قوانین سختگیرانه فاصله اجتماعی انتقاد کردند.

ردیابی و آزمایش‌های وسیع کره جنوبی در اوایل بیماری همه‌گیر کووید19، کره جنوبی را به یک کشور موفق جهانی تبدیل کرده بود؛ اما شیوع گسترده موج اخیر بیماری کرونا در این کشور و کمبود تخت‌های بیمارستانی، نگرانی‌ها در این کشور را بیشتر کرده است.

طبق اطلاعات "آژانس کنترل و پیشگیری از بیماری" کره جنوبی (KDCA) 1072 نفر از مبتلایان را افراد محلی تشکیل داده و مابقی آنها افراد تازه وارد شده به کشور کره جنوبی هستند؛ با این موارد ابتلا در شب گذشته، تعداد مبتلایان کره جنوبی از 49 هزار و 500 بیمار فراتر رفت.

یک مقام مسئول در وزارت دادگستری کره جنوبی نیز اعلام کرد که زندانی در جنوب شرقی سئول شیوع گسترده‌ای را تجربه کرده است؛ طبق گفته او تاکنون 185 زندانی و یک کارمند زندان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: