ستاد کرونا دستور دهد تمام پروازهای خارجی را می‌بندیم

کدخبر: 2367827

معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا درخواستی مبنی بر لغو پرواز‌های خارجی به جز انگلیس اعلام نکرده‌ است.

همزمان با مشاهده نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس که سرعت انتشار آن ۵۰ برابر ویروس چینی است، بسیاری از کشور‌ها از جمله ایتالیا، آلمان، سوئد، هلند و عمان تمامی پرواز‌های خود را به کشور انگلیس لغو کرده‌اند.

این در حالی است که به تازگی این ویروس جهش یافته در دو کشور عمان و ایتالیا هم مشاهده شده است و خبرهایی پیرامون لغو سفرهای این کشورها هم منتشر شده است. به دنبال پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص این موضوع حال این سوال برای بسیاری از مخاطبان مطرح شده است که تکلیف مسافران ایرانی این مقاصد و تکلیف پروازهای ایرانی به این کشورها چه می‌شود؟

در همین رابطه شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه‌وشهرسازی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ایران آمادگی کامل برای لغو سایر پرواز‌های خارجی به جز انگلیس را در صورت درخواست وزارت بهداشت و درمان کشور دارد، گفت: تاکنون وزارت بهداشت و درمان کشور و همچنین ستاد ملی مقابله با کرونا درخواستی مبنی بر لغو پرواز‌های خارجی سایر کشور‌ها (به جز انگلیس) به ما اعلام نکرده‌اند.

او ادامه داد: تا کنون تمامی پرواز‌های تهران به مقصد لندن و بالعکس به صورت مستقیم و غیر مستقیم لغو شده و اجازه هیچ پروازی به این کشور داده نمی‌شود.

براساس این گزارش روز گذشته با توجه به دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر لغو تمامی پرواز‌های انگلیس به ایران طبق دستور وزارت راه‌وشهرسازی تمامی پرواز‌های ایران به تهران و بالعکس لغو شد. محمد اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره پرواز‌های تهران به لندن و بالعکس بیان کرد: وزیر بهداشت در ابتدا به ما اعلام کرده بود که سختگیری‌های شدیدی برای مسافران این پرواز‌ها داشته باشیم، همچنین مقام معظم رهبری هم اعلام کردند که مراقب ورودی‌ مسافران به کشور باشیم چرا که ویروس جهش یافته کرونا شناسایی شده است.

او افزود: به همین دلیل وزارت راه‌وشهرسازی با دستور ستاد مقابله با کرونا تصمیم گرفت که به مدت ۲ هفته تمامی پرواز‌های تهران به لندن و بالعکس را لغو کند.

اسلامی گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا، این تصمیم را به ما ابلاغ کرد؛ بنابر این از امروز تمامی پرواز‌ها به لندن و بالعکس لغو شده و با توجه به آنکه تمامی پرواز‌های مسیر‌های اروپایی سحرگاهان انجام می‌شود؛ بنابر این ممکن است برخی هنوز این دستور را دریافت نکرده باشند، اما اعلام می‌کنیم که تمامی پرواز‌ها به لندن و بالعکس به صورت کامل لغو شده است.

او اضافه کرد: تیم پزشکی وزارت بهداشت هم اکنون در فرودگاه امام خمینی (ره) مستقر است و نوتام(هشدار) مربوطه نیز صادر شده است و باید همه مسافران ورودی به کشورمان قبل از پرواز، تست کرونا داده باشند و پاسخ تست آنان نیز باید منفی باشد.

اسلامی گفت: در این خصوص، اقدامات ما تشدید شده است و کنترل‌ها را بیشتر خواهیم کرد تا سلامت مردم با خطر مواجه نشود.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: