مناسب‌ترین دستگاه‌های حضور و غیاب برای شرکت را اینجا بشناسید!

دستگاه حضور و غیاب چه کمکی به شرکت شما می‌کند؟

کدخبر: 2368028

دستگاه حضور و غیاب و نرم افزار حضور و غیاب، از جمله حیاتی‌ترین سیستم‌های مورد نیاز هر شرکت است که شناخت آن‌ها از واجبات است.

نسیم آنلاین : از مهم ترین بخش‌های کاری یک شرکت و سازمان، بررسی ورود و خروج و عملکرد کارکنان آن شرکت می‌باشد چرا که بدون درنظر داشتن ساعت کاری و ارزیابی عملکرد کارمندان ، مدیران قادر به بررسی پیشرفت و ارتقائ شرکت خود نیستند و از آنجایی که ساعات کاری کارمندان و عملکردشان برای محاسبه‌ی حقوق و دستمزد لازم است، برای محاسبه‌ی این موارد به مشکل می‌خوردند. در اینجا نیاز است که از سیستم‌های حضور و غیاب و ارزیابی عملکرد برای عملکرد بهتر شرکت و سازمان استفاده شود که در ادامه درباره ی این موارد توضیح می‌دهیم.

دستگاه حضور و غیاب سال‌ها است که به یک عضو جدا نشدنی از موسسات و سازمان‌های بزرگ تبدیل شده است. تقریبا همه‌ی شرکت‌ها و موسساتی که به طور حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و به نظم و همچنین پیشرفت شرکتشان توجه ویژه‌ای دارند، از دستگاه حضور و غیاب برای کنترل ساعت ورود و خروج کارمندان و کارکنان شرکت خود استفاده می‌کنند. دستگاه  حضور و غیاب جهان گستر پارس ، کار کنترل ساعات ورود و خروج کارمندان را انجام می‌دهند و معمولا در بدو ورود و یا در قسمت‌هایی که همه‌ی کارمندان به آن دسترسی کامل دارند، نصب می‌شوند.

دستگاه حضورو غیاب در انواع مختلفی موجود است که هر موسسه با توجه به نیاز خود از دستگاه مورد نظرش استفاده می‌کند. انواع دستگاه های حضورو غیاب عبارتند از: دستگاه حضور و غیاب کارتی دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره دستگاه حضور و غیاب تشخیص عنبیه دستگاه حضور و غیاب با رمز ورود و… روش کار هرکدام از این دستگاه‌ها مختص خودشان است و کاربرد متفاوتی دارد.

برای مثال روش کار دستگاه حضور و غیاب کارتی به این شکل است که برای همه‌ی کارمندان و کارکنان کارتی جهت احراز هویت صادر می‌شود که افراد هنگام ورود به شرکت کارت خود را روی دستگاه قرار می‌دهند و دستگاه حضور آن‌هارا به ثبت می‌رساند. این نوع از دستگاه حضور و غیاب محبوب‌ترین و قدیمی ترین نوع از دستگاه‌های حضور و غیاب است. البته در کنار محبوب بودن، معایب خاص خودش را هم دارد از جمله اینکه خیلی اوقات ممکن است که افراد کارت خود را جاگذاشته باشند و یا اینکه ممکن است تقلبی صورت بگیرد و کسی به جای آنها حضور بزند و از این دست مسائل که گاهی اوقات پیش می‌آید.

دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی از دیگر دستگاه‌های حضور و غیاب است که بعد از دستگاه حضور و غیاب کارتی ، بیشترین طرفدار را دارد. در این نوع از سیستم حضور و غیاب در مرحله ی اول، اثر حداقل دو انگشت افراد توسط اسکنر اثر انگشتی دستگاه به ثبت می‌رسد و مشخصات افراد در سیستم ثبت می‌شود و بعد از آن برای هر رفت و آمد تنها کافی است که ایشان روی اسکنر دستگاه انگشت بزنند تا ساعت دقیق ورود و خروج آن‌ها توسط دستگاه به ثبت برسد. به دلیل اینکه اثر اانگشت هر شخص مختص خود او می‌باشد، امکان تقلب در این مدل از دستگاه حضور و غیاب به حداقل می‌رسد. هرچند که امکان خطا و همچنین اختلال در کار اسکنر توسط برخی از افراد همچنان امکان پذیر است!

از دیگر دستگاه های حضور و غیاب دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره و دستگاه حضور و غیاب تشخیص عنبیه چشم است که هر دوی این دستگاه‌ها به نسبت دیگر دستگاه‌های حضور و غیاب، از حساسیت بالاتری برخوردار هستند و معمولا برای سازمان ها موسسات امنیتی از آنها استفاده می‌شود. دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره نسبت به تشخیص عنبیه مرسوم‌تر است. روش کار این دستگاه به این صورت است که دستگاه از چند زاویه ی مختلف، چهره ی افراد را اسکن میکند و مشخصات وی را به ثبت می‌رساند. بعد از آن کارمندان هربار که می‌خواهند ساعت ورود و خروج خود را به ثبت برسانند و یا اینکه اجازه ی ورود به اتاق یا قسمتی از سازمان را داشته باشند، فقط کافی است که چند لحظه مقابل دستگاه قرار بگیرند تا دستگاه کار احراز هویت و ثبت ورود و خروج آن ها را انجام دهد.

حالا شاید برایتان سوال شده باشد که مدیران موسسات و شرکت‌ها، از چه طریقی می‌توانند بر روی این اطلاعات، کنترل و مدیریت داشته باشند؟ باید بدانید که بررسی و کنترل روی اطلاعات دستگاه‌های حضور و غیاب، در  نرم افزار حضور و غیاب جهان گستر پارس امکان پذیر است. کار نرم افزار حضور و غیاب این است که اطلاعات و داده‌های دستگاه حضور و غیاب را به طور درست و دقیق دسته بندی و طبقه بندی کند تا مدیران خیلی راحت بتوانند از طریق این نرم افزار، مدیریت کارمندان شرکت خود را به دست بگیرند. و حتی می‌توانند این اطلاعات را در قالب فرم‌های مورد نیازشان پرینت بگیرند.‌ همچنین قابل ذکر است که همه‌ی این اطلاعات حتی اگر مربوط به خیلی وقت پیش باشد، درون نرم افزار آرشیو می‌شود و هر زمان که نیاز باشد قابل دیدن هستند.

از دیگرنرم افزارهایی که متصل به سیستم حضور و غیاب است و کاربرد بسیار زیادی برای شرکت‌ها و سازمان‌ها دارد، ن رم افزار ارزیابی عملکرد کارکنان می‌باشد.

نرم افزار ارزیابی عملکرد ، کار مدیران را تا حد خیلی زیادی سبک می‌کند و روند کار شرکت را بسیار بالا می‌برد. خودتان خوب می‌دانید که بررسی و پرداخت حقوق و دستمزد، بدون ارزیابی عملکرد کارمندان ، بسیار سخت و غیر ممکن است. و از واجبات هر سازمانی، بررسی و ارزیابی دقیق عملکرد کارمندان است که این کار با نرم افزار ارزیابی عملکرد شرکت جهان گستر پارس ، خیلی راحت و بی دردسر انجام می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که برای کسب اطلاعات کامل تر درباره‌ی سیستم حضور و غیاب و نرم افزارهای حضور و غیاب ، حتما به سایت جهان گستر پارس مراجعه کنید.

ارسال نظر: