مراسم وداع با پیکر آیت‌الله مصباح یزدی در مشهد برگزار شد

کدخبر: 2368435

مراسم وداع با پیکر عالم وارسته آیت‌الله مصباح یزدی امروز یکشنبه صبح در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مراسم وداع با پیکر آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی امروز صبح قبل از راهی شدن به قم در حرم رضوی با حضور مردم، شاگردان این عالم فقید و برخی از مسئولان خراسان رضوی برگزار شد.

آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی نیز در صحن جامع رضوی بر پیکر این عالم ربانی نماز خواهد خواند.

آیت‌الله مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز جمعه به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.

حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی امروز در این مراسم ضمن ابراز تسلیت با بیان اینکه آیت الله مصباح یزدی به دور از غرور و دنیا پرستی بود، گفت: آیت الله مصباح چندی پیش دچار کسالت و دوستانش نگران شدند، خواستم که از امکانات خارج از کشور برای درمان استفاده شود، اما متواضعانه گفت من ارزشی ندارم که برایم هزینه شود.
او افزود: آیت الله مصباح از همه لحظات عمرش بهترین استفاده ممکن را کرد. او قبل و بعد از انقلاب مقابل دشمنان داخلی و خارجی، انحرافات و کج فهمی‌ها و شبهه‌ها و فتنه‌ها ایستادگی کرد.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه مرحوم مصباح عمار انقلاب بود، ادامه داد: او سرزنش‌ها و ملامت‌ها را به جان خرید و البته این سرزنش‌ها هیچ تأثیری در روحیه او نداشت. زندگی بسیار ساده‌ای داشت و در تنگنای معیشتی بود، با این وجود هیچ گاه از وجوهات اهدایی استفاده نمی‌کرد. حجت الاسلام مروی با اشاره به اینکه آیت الله مصباح همه عمر را در راه نشر اسلام گذراند، بیان کرد: تحمل ملامت‌ها و دفاع از جوانان از فضل الهی است که شامل حال این عالم بزرگ شد.

«باشگاه خبرنگاران جوان»

ارسال نظر: