روش های بازنویسی محتوا

کدخبر: 2368486

بازنویسی، بخشی جدانشدنی از تولید محتواست. اگر بخواهید همیشه محتوای منحصر به‌ فرد تولید کنید در کنار انرژی و زمان، به بودجۀ قابل توجهی هم نیاز دارید! منظور از بازنویسی محتوا دزدی علمی یا ادبی نیست؛ وقتی بتوانید از مقالات اطراف خود ایده بگیرید و موضوع را به شکلی دیگر و یا در فرمی جدید ارائه کنید، درواقع بازنویسی محتوا انجام داده‌اید.

نسیم آنلاین : بازنویسی، بخشی جدانشدنی از تولید محتواست. اگر بخواهید همیشه محتوای منحصر به‌ فرد تولید کنید در کنار انرژی و زمان، به بودجۀ قابل توجهی هم نیاز دارید! منظور از بازنویسی محتوا دزدی علمی یا ادبی نیست؛ وقتی بتوانید از مقالات اطراف خود ایده بگیرید و موضوع را به شکلی دیگر و یا در فرمی جدید ارائه کنید، درواقع بازنویسی محتوا انجام داده‌اید.

در این مقاله دربارۀ مزایای بازنویسی محتوا صحبت می‌کنیم و چند روش عالی برای انجام آن به شما معرفی می‌کنیم.

بازنویسی محتوا چه مزایایی دارد؟

قبل از اینکه از مزایای بازنویسی محتوا بگوییم باید تعریف دقیقی از معنی آن داشته باشیم. استفادۀ مجدد از محتوایی که قبلا توسط فرد دیگری تولید و منتشر شده است و تبدیل آن به محتوایی دیگر بازنویسی محتواست؛ این محتوا می‌تواند از سایت خودتان باشد یا منابع خارجی دیگری داشته باشد. تولیدکنندۀ محتوا با ایجاد تغییراتی در نحوۀ نگارش و کم و زیاد کردن بعضی بخش‌ها، آن را تغییر می‌دهد. اگر این تغییر در قالب متن باشد به آن پارافریز می‌گوییم.

حالا این بازنویسی محتوا چه مزایایی دارد و چگونه به شما کمک می‌کند؟

  • · بازنویسی محتوا به شما کمک می‌کند در زمان و انرژی خود صرفه‌جویی کنید و بهتر از منابع خود استفاده کنید. بازنویسی در زمان کمتر بازدهی خوبی برای شما دارد.
  • · بازنویسی محتوا به آگاهی از برند شما کمک می‌کند. وقتی سرعت بیشتری در تولید محتوا داشته باشید، حضور پررنگ‌تری خواهید داشت و بیشتر به چشم مخاطب خواهید آمد.
  • · با بازنویسی به روند خود تنوع می‌دهید. می‌توانید مقالات قدیمی خود را در قالب یک پادکست جدید ارائه کرده و یا یکی از ویدیوهای خود را به اینفوگرافیکی جذاب تبدیل کنید. این قالب‌های متنوع، شما را در معرض دید مخاطبان جدید می‌گذارد.
  • · بازنویسی محتوا حتی در انتقال بهتر مفاهیم هم مؤثر است؛ وقتی برای ارائه یک پیام روش‌های بیشتری داشته باشید آن را به شکل قوی‌تری منتقل می‌کنید و مخاطب ارتباط بهتری با موضوع می‌گیرد.
  • · تمرین بیشتر برای بازنویسی محتوا به افزایش مهارت شما ختم می‌شود. هر چه محتواهای باکیفیت‌تری از یک موضوع و در قالب‌های متنوع ایجاد کنید، تسلط خودتان بر آن بیشتر می‌شود و حتی می‌توانید به متخصصی در آن حوزه تبدیل شوید.
  • · می‌توانید از منابع خارجی استفاده کنید و جدیدترین ترندهای صنعت خود را در اختیار مخاطب قرار دهید. فقط باید منابع را ترجمه کرده و بازنویسی کنید. اگر دوست ندارید وقت خود را از دست بدهید و یا خودتان از پس ترجمۀ آن‌ها برنمی‌آیید، هیچ مشکلی نیست. می‌توانید در ترنسیس سفارش ترجمه فوری بدهید. ترنسیس یک پلتفرم ترجمۀ تخصصی آنلاین است که می‌تواند بدون افت کیفیت متون شما را با سرعت بالایی ترجمه کرده و ارائه دهد.

3 نکتۀ مهم که باید در بازنویسی محتوا رعایت کنید

هنگام بازنویسی محتوا باید نکاتی را رعایت کنید تا به تولید یک محتوای جذاب منجر شود:

1. مراقب باشید کپی نکنید: قرار نیست در بازنویسی عین مطالب را بیاورید. شما باید از مطالب دیگر ایده بگیرید.

2. از ایجاد تغییر نترسید: نظر خودتان درباره موضوع چیست؟ آن را هم بنویسید و بگذارید ردی از شما در محتوا باقی بماند.

3. بیشتر بنویسید: اگر حس می‌کنید مقالۀ شما به مقالۀ مرجع شباهت دارد، سعی کنید بیشتر بنویسید. در حقیقت با محتوای تخصصی‌تر و بیشتر آن را به یک مقالۀ اختصاصی تبدیل کنید.

روش‌های بازنویسی محتوا

حالا مزایای بازنویسی محتوا را می‌دانید؛ در این قسمت روش‌های مختلفی برای انجام آن به شما معرفی می‌کنیم که در منابع خود بهتر صرفه‌جویی کنید.

پست‌های قدیمی را ترکیب کنید

مقالات قدیمی و پست‌های خود را بررسی کنید و ببینید کدام یک از آن‌ها می‌توانند به یک محتوای واحد تبدیل شوند. برای مثال مجموعه‌ای از مقالات که به طور پراکنده در آن‌ها دربارۀ قیف فروش صحبت کرده‌اید را بررسی کنید و با جمع‌آوری درست و ویرایش اصولی به یک مقالۀ جدید و کامل تبدیل کنید.

یک راهنما ایجاد کنید

پست‌ها خود را بار دیگر ارزیابی کنید؛ کدام یک می‌توانند در کنار هم یک راهنمای خوب برای رفع مشکل تعداد زیادی از مخاطبان تبدیل شود؟ آن‌ها را بازنویسی کنید.

تبدیل یک پست وبلاگ به یک پاراگراف کمی مشکل به نظر می‌آید اما تا جایی که ممکن است مطالب را کوتاه کنید و یک راهنمای کامل ایجاد کنید.

از مقالات خود در ایمیل‌ها استفاده کنید

مقالات شما چه نکات کلیدی و مهمی دارند؟ اگر آن‌ها را مرور کنید خواهید دید که در میان آن‌ها جملات خوبی وجود دارد که می‌تواند مخاطب را برای سر زدن به شما ترغیب کند. مخاطبانی که به محتوای شما توجه نشان داده‌اند، دوست دارند باز هم از مقالات شما استفاده کنند و یکی از راه‌های جذب چنین افرادی اشاره به مقالات قدیمی در ایمیل است. این یک بازی دو سر سود است؛ هم مقالۀ شما خوانده می‌شود و هم به اطلاعات مخاطب چیزی اضافه می‌شود.

پست‌های خود را به پادکست تبدیل کنید

این روزها می‌بینیم که افراد زیادی از زمان تلف‌شدۀ خود استفادۀ بهتری می‌کنند و پادکست گوش می‌دهند. تبدیل پست‌های وبلاگی به پادکست می‌تواند این دسته از مخاطبان را هدف قرار دهد و حتی کاربران بیشتری از وجود شما آگاه شوند.

اگر صدای خوبی دارید خودتان صحبت کنید و یا یک گویندۀ حرفه‌ای استخدام کنید. برای مثال از چند مقاله‌ای که دربارۀ روش‌های کنترل استرس و اضطراب نوشته‌اید استفاده کرده و یک سناریو برای پادکست بنویسید.

متن‌ها را پارافریز کنید

می‌دانید که پارافریز به معنای بازنویسی متون به شکل دیگر است و در واقع با این کار پیام متن را به شکلی دیگر بیان می‌کنید. موضوعاتی که برای مخاطبانتان جذاب است را پیدا کنید و ببینید چه مقالاتی برای رفع این نیاز وجود دارد و نقاط ضعف آن را پیدا کنید. با پارافریز آن‌ها و اضافه‌کردن مطالب جدیدتر، رنگ و بوی دیگری به آن دهید و منتشر کنید.

می‌توانید مقالات خارجی را هم پارافریز کنید. از آنجایی که مقالات انگلیسی معمولاً چند قدم از آموزش‌های فارسی جلوتر هستند با پارافریز متون انگلیسی می‌توانید بازدهی خوبی از آن‌ها به دست بیاورید و در بین رقبا به یک مرجع تبدیل شوید. ترنسیس با همراهی تیمی قوی در زمینه بازنویسی تخصصی متون، می‌تواند به شما کمک کند.

ویدئوی جذاب بسازید

همه از تأثیر فوق‌العادۀ محتوای بصری آگاهید و می‌دانید افراد توجه زیادی به آن دارند؛ مخاطبان وقت زیادی برای آن می‌گذارند و از طرف دیگر شما می‌توانید یک مقالۀ 1500 کلمه‌ای را در قالب یک ویدیوی یک دقیقه‌ای منتشر کنید. چرا از آن استفاده نکنید؟

محتواهای خود را به ویدئوهای جذاب تبدیل کنید و در کانال‌های مختلف به اشتراک بگذارید. برای مثال محصولات و خدمات خود را با یک ویدیو معرفی کنید و مطمئن باشید افراد زیادی آن را می‌بینند.

آمار و ارقام جالب را به اینفوگرافیک تبدیل کنید

اینفوگرافیک‌ها همیشه میان مخاطبان از محبوبیت خاصی برخوردارند و به نوعی محتوای ویروسی محسوب می‌شوند. حقایق جالبی را که دربارۀ آن قبلاً صحبت شده است، جمع‌آوری کرده و با تصاویر جذاب ترکیب کنید. می‌توانید این اینفوگرافیک را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید؛ این کار شانس دیده‌شدن شما را بیشتر کرده و باعث افزایش reach می‌شود.

برای بازنویسی محتوا چه روش‌های دیگری به ذهن شما می‌رسد؟

ارسال نظر: