پاسخ فالح الفیاض به تحریم شدن از سوی آمریکا

کدخبر: 2368773

رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در مراسم یادبود فرماندهان پیروزی بر داعش در کرکوک به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در درج نام وی در فهرست تحریم‌ واکنش نشان داد.

مراسم یادبود نخستین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش، امروز در کرکوک با سخنرانی «ابورضا النجار» فرمانده محور شمال در سازمان الحشد الشعبی و «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی آغاز شد.

ابورضا النجار ضمن تسلیت به مراجع عظام و عالم به مناسبت سالگرد شهادت سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی گفت: آمریکایی که ادعای دموکراسی می‌کند، مرتکب جنایت ترور فرماندهان پیروزی بر داعش شده است. ما هرگز نمی‌توانیم نقش این فرماندهان در رفع محاصره «آمرلی» را فراموش کنیم. 

پس از او، رئیس سازمان الحشد الشعبی که امروز برای شرکت در این مراسم خود را به کرکوک رسانده، تاکید کرد: تنها با اجرای مصوبه پارلمان می‌توانیم روابط مبتنی بر احترام به حاکمیت با تمامی طرف‌ها برقرار کنیم.آینده عراق در امان و امنیت است زیرا در آن مردانی هستند که همواره برای حفظ آن تلاش می‌کنند. 

وی با اشاره به اینکه الحشد الشعبی در زمان جنگ با داعش و در پاسخ به فتوای مرجعیت برای کشور تشکیل شد گفت: الحشد الشعبی، پاسخ گروهی از غیرتمندان به ندای کشور است. حاکمیت ملی و ثبات در این کشور تنها با اخراج نیروهای بیگانه از آن محقق خواهد شد. ما باید مصوبه پارلمان برای اخراج نیروهای بیگانه را اجرا کنیم. باید مشکلات را بر اساس قانون اساسی حل کنیم.

رئیس سازمان الحشد الشعبی که روز جمعه با تصمیم وزارت خزانه‌داری آمریکا در فهرست تحریم‌های این کشور قرار گرفت، تصریح کرد: ما باید به وطن خود وفادار بمانیم و تسلیم هیچ یک از تصمیمات مربوط به تحریم‌ها و عادی‌سازی‌ها نشویم. هر چه که داریم را فدای وطن خواهیم کرد.

وی افزود: مناقشات در خصوص بودجه در پارلمان نباید با روحیه انتقام‌جویانه صورت گیرد. باید به هموطنان خود کردستان به گونه‌ای بنگیرم که گویی آنها خود ما هستند. ما می‌خواهیم که در کرکوک به همه طیف‌های حاضر احترام گذاشته شود و این استان متعلق به همه آنها است.

فیاض در ادامه گفت: ما به همراه ارتش، پلیس، نیروهای مبارزه با تروریسم و پیشمرگه با داعش جنگیدیم. اکنون می‌بایست وطنی که شایسته ما و فداکاری‌های شهدا است، بسازیم.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: