منابع دولت به ۷۹۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت

کدخبر: 2368839

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: منابع درآمدی بودجه که در لایحه دولت ۴۹۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود به ۷۹۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

رحیم زارع امروز در نشست خبری با اشاره به مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰،گفت: گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق و برای جلوگیری از کسری بودجه و همچنین کسری تراز عملیاتی در سال آینده، منابع درآمدی بودجه که در لایحه دولت ۴۹۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود به ۷۹۹ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه ۲۹۹ هزار میلیارد تومان افزایش منابع درآمدی در لایحه بودجه ایجاد شده است،افزود: کمیسیون تلفیق بودجه با شفاف سازی منابع درآمدی دولت توانست این مبلغ را استخراج کند، به طور مثال ۱۲۵ هزار میلیارد تومان ذکر شده در بودجه ۱۴۰۰ در هیچ ردیفی نیامده بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه اظهار داشت: همچنین سهم ۵ درصدی دولت از ارزش افزوده از ۶۶ هزار میلیارد تومان به ۸۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان، یک درصد سهم بهداشت از ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به ۱۷ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان و سهم ورزش هم از هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان به هزار و ۵۸۹ میلیارد تومان افزایش یافت.

 

ارسال نظر: