معیار تصمیم گیری مردم هستند

کدخبر: 2368846

جهانگیری گفت: چند نرخی شدن نرخ ارز در دولت فعلی تصمیمی بود که با حضور بسیاری از مسئولان اقتصادی کشور انجام گرفت.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مراسم بیست و چهارمین روز ملی صادرات اظهار کرد: به همه صادرکنندگانی که در این شرایط سخت و دشوار توانستند به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شوند تبریک می‌گویم و آرزوی موفقیت دارم.

او افزود: بخش خصوصی با برگزاری موفق این مراسم نشان داد که در انجام بسیاری از امور می‌تواند موفق واقع شود و دولت باید به این بخش میدان بدهد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: سه سال گذشته برای تمامی بخش‌های کشور بسیار نفس‌گیر بود اما در این شرایط سخت است که باید مسئولیت قبول کرد تا بتوان از این شرایط عبور کرد و البته در تمام بخش‌ها نیازمند این افراد هستیم.

جهانگیری ادامه داد: بخش خصوصی مسئولیت‌های خطیری دارد و در صورت عدم فعالیت آنها کشور تعطیل می‌شود و منکر مشکلات موجود صادرکنندگان نیستیم.

او تصریح کرد: در دولت‌های مختلف با چند نرخی بودن ارز در کشور مواجه بوده‌ایم و چند نرخی شدن ارز برای اولین بار در دولت رخ نداده است.

معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد: چند نرخی شدن نرخ ارز در دولت فعلی تصمیمی بود که با حضور بسیاری از مسئولان اقتصادی کشور گرفته شد، در غیر این صورت در اجرای این تصمیم با مشکلات مواجه می‌شدیم.

جهانگیری عنوان کرد: تصمیم گیری‌های کشور باید بر اساس وضعیت مردم باشد، مسئولان کشور زمانی قهرمان و موفق هستند که مردم از تصمیم گیری‌هایشان رضایت داشته باشند و نتیجه مثبت در زندگی مردم حاصل کنند.

او اظهار کرد: در برخی سال‌ها صادرات نفتی به بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد دلار می‌رسید اما در سال گذشته به ۸ هزار میلیارد دلار رسید که امسال کمتر نیز می‌شود پس با این وجود همین صادرکنندگان هستند که ارز مورد نیاز کشور را برای واردات اقلام اساسی تامین کردند.

معاون اول رییس جمهور گفت: با وجود تمام این مشکلات و کاهش چشمگیر صادرات نفتی، صادرکنندگان با بیشترین توان خود عمل کردند و نگذاشتند هیچ کمبودی در زمینه تامین ارز اقلام اساسی احساس شود.

جهانگیری بیان کرد: بخشنامه شده که در تمامی جلسات دولت باید نماینده ای از بخش خصوصی حضور داشته باشد تا در تصمیمات دولتی نقش داشته باشند و نظرات خود را مطرح کنند.

او در پایان گفت: بخش خصوصی و صادرکنندگان روحیه خود را نبازند چون مهم ترین سرمایه کشور هستند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر: