محسن هاشمی: نظر اصلاح‌طلبان ورود باقدرت به انتخابات ۱۴۰۰ است

کدخبر: 2369109

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: انتخابات ۱۴۰۰ چون اهمیت زیادی دارد حتی اصلاح طلبانی که نظرشان این بود که نباید در انتخابات فعال شوند، الان این نظر را دارند که باید با قدرت در انتخابات شرکت کرد تا بتوانیم رویکرد جدیدی را در کشور رقم بزنیم.

محسن هاشمی رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در ششمین مجمع عمومی حزب ندای ایرانیان که صبح امروز برگزار شد، گفت: ما به جای تحلیل اینکه ایران در 10 سال آینده چه خواهد بود، بهتر است ایرانی که باید داشته باشیم را بسازیم و اگر تحلیل کنیم و روند موجود را در 12 سال اخیر در نظر بگیریم، می‌بینیم که اتفاقات مهمی داشتیم که از برخی‌ از آنان می‌توان به عنوان یک انفجار، زلزله و حادثه مهم یاد کرد ولی نکته اصلی این است که وارد سال 1400 می‌شویم و نیاز داریم که بتوانیم آینده مناسبی را برای کشور بسازیم و یکی از اهداف فعالیت‌های حزبی نیز همین است. احزاب باید ایده مطرح کرده و سعی کنند تا به سوی ایده‌های مطرح بروند.

وی با اشاره به اتفاقات و رخدادهای 12 سال گذشته، افزود: ما در گذشته حوادث سال 88 و 89 داشتیم که منجر به حصر آقایان کروبی و موسوی شد. باعث محدودیت‌هایی نیز برای آقای خاتمی شد و در این سال‌ها قطعنامه‌های شدیدی در سازمان ملل علیه ایران مطرح شد و در نهایت به تحریم‌های گسترده اقتصادی منجر شد. رخدادهایی مانند رد صلاحیت آیت الله هاشمی رخ داد و بعد در ادامه نیز سازوکار جدیدی به بنام برجام پیش آمد و با پیروزی ترامپ نشد که درست از آن استفاده کنیم. بعد از آن نیز اعتراضات سال‌های 96 و 98 به دلیل برخی تصمیمات و مسأله بنزین شکل گرفت و بعد عدم تصویب اف‌ای‌تی‌اف بود که مشکلات اقتصادی را برای کشور به وجود آورد.

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به اهمیت انتخابات سال 1400 تصریح کرد: باید با اتحاد و روشنگری از آن عبور کنیم چون اگر انتخابات بی‌رونق باشد و اصولگرایان یا محافظه‌کاران برنده باشند و یا اگر پر رونق باشد و دوقطبی شود و تحول‌خواهان و اصلاح طلبان برنده شوند، این انتخابات برای ایرانِ پیش رو مهم است. این انتخابات چون اهمیت زیادی دارد حتی اصلاح طلبانی که نظرشان این بود که نباید در انتخابات فعال شوند، الان این نظر را دارند که باید با قدرت در انتخابات شرکت کرد تا بتوانیم رویکرد جدیدی را در کشور رقم بزنیم و ایران را بسازیم.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: