دعوت از مردم یمن برای تظاهرات بزرگ در پاسخ به تحریم آمریکا

کدخبر: 2369400

پس از اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در درج نام جنبش انصارالله یمن در لیست تروریسم واشنگتن، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، مردم را به برگزاری تظاهراتی بزرگ دعوت کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه (دیروز) جنبش انصارالله یمن را به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه کرد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین سه تن از رهبران جنبش مقاومت انصارالله «عبدالله یحیی الحکیم»، «عبدالمالک بدرالدین الحوثی» و «عبدالخالق الحوثی» تحت عنوان «تروریست» تحت تحریم قرار گرفتند؛ جنبشی که شش سال است مقابل جنگ سعودی-آمریکایی ایستاده و از مردم حمایت می‌کند.

در همین ارتباط، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و عضو ارشد جنبش انصارالله، یمنی‌ها را به مشارکت در تظاهرات گسترده در دوشنبه هفته آینده ۲۵ ژانویه برابر با ششم بهمن فراخواند.

وی همچنین از تمام آزادگان جهان خواست با برگزاری تظاهرات مخالفت خود با تجاوزات آمریکا را اعلام کنند.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله هم در گفت‌وگو با شبکه «المسیره» گفت: «آمریکا از چند دهه پیش از همه گزینه‌های خود علیه ملت ما استفاده کرده است، آن هم از طریق مداخله دادن سفارتخانه‌ها در کار حکومت‌ها و مداخله در همه جنگ‌ها و فتنه‌های نظامی و تصمیم‌هایی که مانع پیشرفت ملت یمن می‌شود».

دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز اعلام کرد، اقدام آمریکا در تروریستی خواندن این جنبش، مؤید فرماندهی آمریکا در تجاوز علیه یمن است، اما یمنی‌ها آماده مقابله با هر اقدام خصمانه تروریست‌های جنایتکار هستند.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: