اولین تماس خارجی وزیر دفاع آمریکا با دبیرکل ناتو

کدخبر: 2369524

«لوید آستین» بعد از آغاز به کار به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا با دبیرکل ناتو تماس تلفنی برقرار و تاکید کرد، واشنگتن کاملا به این ائتلاف نظامی متعهد است.

بعد از تایید صلاحیت لوید آستین در سنای آمریکا به عنوان وزیر دفاع جدید این کشور، او در اولین تماس با رهبران خارجی با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو تلفنی صحبت کرد.

حساب توییتری لوید آستین وزیر دفاع جدید آمریکا خبر داد که این مقام آمریکایی در اولین روز کاری خود در این مقام، با دبیرکل ناتو تماس گرفته و بر تعهد استوار واشنگتن به این ائتلاف نظامی غربی تاکید کرد.

آستین در این پیام توییتری نوشت: «خوشحالم که امروز با ینس استولتنبرگ صحبت کردم، این اولین تماسی بود که من در این مقام (وزیر دفاع آمریکا) گرفتم».

وزیر دفاع جدید آمریکا در توضیح این تماس تلفنی افزود: «بر تعهد استوار ایالات متحده به ائتلاف ناتو و مشارکتمان تاکید کردم و از کار تیمی و مرتبط متحدانمان برای انجام ماموریت‌ها در سراسر جهان قدردانی کردم. ما ناتو هستیم».

پیش از این توییت وزیر دفاع جدید آمریکا، استولتنبرگ در صفحه توییتری خود توضیحاتی درباره این رایزنی تلفنی داده بود.

دبیرکل ناتو در این توییت نوشته بود: «با لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده صحبت کردم و به او تایید صلاحیتش (به عنوان وزیر دفاع آمریکا) را تبریک گفتم. صحبتی عالی درباره ارزش‌های مشترکمان و چالش‌هایی که با آن مواجهیم، داشتیم. آماده همکاری نزدیک با او برای تقویت پیوندهای اروپا و آمریکای شمالی از طریق ناتو هستم».

تماس تلفنی وزیر دفاع جدید آمریکا با دبیرکل ناتو در حالی انجام شده که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در زمان کارزار انتخاباتی خود بارها از مواضع تند دونالد ترامپ علیه ناتو انتقاد کرده و وعده داده بود، تنش‌ها در روابط واشنگتن با متحدان اروپایی ناتو را برطرف کند.

لوید آستین که اولین آمریکایی آفریقایی‌تبار است که به عنوان وزیر دفاع آمریکا دست پیدا می‌کند، جمعه‌شب به‌وقت تهران توانست رای اکثریت مجلس سنای این کشور برای تصدی این پست را بدست بیاورد.

 

منبع: فارس
ارسال نظر: