جهانگیری: بزرگترین پروژه‌های نفتی را در دوران تحریم انجام دادیم

کدخبر: 2369614

معاون اول رئیس جمهور گفت: آن فردی که آرزو می‌کرد صادرات نفت ایران به صفر برسد رفت، اما صادرات فرآورده‌های نفتی ما چهار برابر شده است.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در حاشیه بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه مشاهده کردم که جوانان ایرانی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی طرح‌های بزرگی در حال اجرا دارند، باید بتوانیم به مرحله‌ای برسیم و به دانشی دست یابیم که محصولات خود را صادر کنیم.

وی افزود: روزی وزیر نفت در همین نمایشگاه نفت، عنوان کرد که دانشگاه‌های کشور باید وارد عرصه صنعت نفت شوند، من فکر می‌کردم چنین کاری ریسک‌پذیری بالایی داشته باشد، اما در بازدید امروز و در همین سالن‌ها با دانشجویانی ملاقات کردم که در بخش مرتبط با صنعت نفت فعالیت می‌کنند و طرح‌های بسیاری به‌ویژه در بخش تجهیزات مربوط به کمپرسورسازی در حال اجرا دارند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: در گذشته عنوان می‌شد که هیچ تجهیزاتی در بخش کمپرسور نمی‌توانیم استفاده کنیم مگر اینکه از خارج وارد شده و دارای استانداردهای بین‌المللی نیز باشند، اما امروز کمپرسورهایی که در خط لوله انتقال نفت گوره به جاسک که طرحی راهبردی در صنعت نفت است استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: با ایستادگی وزارت نفت حتی فولاد و ورق‌های فولاد خط انتقال نفت گوره به جاسک نیز در داخل تولید می‌شود، ورق هایی که در گذشته وارد کشور می‌شد.

جهانگیری اذعان داشت: هیچکس تصور نمی‌کرد که کشوری که در شرایط تحریم قرار دارد بتواند پروژه‌های بزرگ نفتی همچون پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس را افتتاح و راه‌اندازی کند، اما این پروژه افتتاح شد تا نمادی برای دوره تحریم ایران باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه وزارت نفت و مجموعه وزارت نفت به معنای واقعی، کارآمدی و توانمندی را نه با شعار، بلکه در عمل نشان داده است، گفت: برخی فقط ادعای کارآمدی می‌کنند، اما کارهای گذشته آنها و زد و بندهایشان مشخص است، کارآمدی که با کار سالم و فعالیت بزرگ اتفاق بیافتد را در اینجا مشاهده کردم.

وی افزود: این نمایشگاه نماد واقعی ما می‌توانیم و به معنای واقعی کلمه، بی‌اثری تحریم‌ها را نشان داد، زیرا بزرگترین پروژه‌های نفتی را در دوران تحریم انجام دادیم.

وی با بیان اینکه بعد از تحریم صادرات نفت ما بیش از 100 میلیارد دلار کاهش یافت، گفت: در این مدت وزارت نفت ایستادگی کرد، زمستان به پایان می‌رسد و روسیاهی آن می‌ماند با کسانی که همراهی نکردند و در چنین شرایطی چوب لای چرخ دولت گذاشتند، این روزهای زمستانی پایان می‌یابد و ملت ایران روزهای بهاری خوبی پیش‌رو خواهند داشت.

جهانگیری با تاکید بر اینکه در همین دوره ترامپ، وزارت نفت رکوردهایی خوبی از خود به جای گذاشت، افزود: آن فردی که آرزو می‌کرد صادرات نفت ایران به صفر برسد رفت، اما صادرات فرآورده‌های نفتی ما چهار برابر شده است، امیدواریم با اقدام‌ها و هماهنگی‌های بیشتر در کشور، مردم طعم پیروزی را بچشند، برخی با شعارهای بیجا کام مردم را تلخ نکنند.

 

منبع: تسنیم
ارسال نظر: